user icon

Horner: "Lof voor manier waarop Jos Verstappen Max heeft begeleid"

  • Gepubliceerd op 15 mei 2016 16:35
  • comments 38
  • Door: Mathijs Carolus

Red Bull-teambaas Christian Horner is uiteraard vol lof over zijn winnende pupil Max Verstappen, maar heeft ook lovende woorden over voor de vader van Max. Volgens Horner heeft Jos Verstappen de loopbaan van zijn zoon perfect uitgestippeld.

Horner: "Deze overwinning is geweldig voor ons en voor Max, maar we mogen de rol van zijn vader niet vergeten. Jos Verstappen heeft geweldig werk geleverd. Hij is de man die zijn zoon gemaakt heeft tot wat hij nu is: een Grand Prix-winnaar. Het is een ongelofelijke prestatie van Max, we zijn nog steeds in shock."

Horner maakte ook van de gelegenheid gebruik om het team te bedanken. Volgens de teambaas hebben de upgrades die dit weekend op de RB12 werden geschroefd, gewerkt. Horner: "De upgrades hebben gewerkt. Iedereen in het team werkt keihard en dit resultaat is een droom die uitkomt. Voor de komende races ziet het er goed uit."

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Josje bedankt, Josje bedankt, Josje Josje bedankt! :-)

    • + 15
    • 15 mei 2016 - 16:44
    • Yes, super gedaan van Jos, in al die jaren

      Machtig! Josje bedankt!

      • + 0
      • 15 mei 2016 - 16:46
    • Stitch

      Posts: 5.329

      Een betere begeleider als Jos die hem vanaf zijn allereerste Kart wedstrijd, en ook nu nog begeleid, is er niet. Na Jos al van voor de F1 gevolgd te hebben, heb ik ook de gehele carriere van Max gevolgd. Het is ongelooflijk hoe die twee dat samen opgebouwd hebben. Zonder ooit ook maar enige twijfel te hebben gehad, dat het gaat lukken allemaal. Dat mag ook gezegd worden. Ook vind ik het goed, dat Jos er nog steeds bij is. Het is namelijk ook zijn succes en Max beseft dat ook en heeft daar ook geen probleem mee.

      • + 0
      • 16 mei 2016 - 11:10
  • Im lost for words....echt...ik weet nog niet wat ik moet zeggen. Het moet nog even doordringen denk ik....ik post straks wel weer ;)

    • + 4
    • 15 mei 2016 - 16:44
    • :-) niet te geloven he, wat een dag. Droomscenario en machtig gereden door max.

      • + 0
      • 15 mei 2016 - 16:47
    • Ik heb nog steeds tranen in mijn ogen....kippenvel.

      • + 0
      • 15 mei 2016 - 18:05
  • Mooi dat Jos ook de credits krijgt, die verdient hij absoluut.

    • + 10
    • 15 mei 2016 - 16:45
    • Zekers!!!! Die man heeft echt zijn ziel en zaligheid in max gestoken. Hoe trots moet hij zich voelen, waarschijnlijk niet te beschrijven.....

      Ongelofelijke dag.

      • + 3
      • 15 mei 2016 - 16:49
    • Ook moeders heeft alles gesteund van de loopbaan van Max.

      • + 3
      • 15 mei 2016 - 17:15
  • Trots op Max maar ook op Jos, een een gouden combinatie.

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:46
  • Nu even snel die nieuwe Renault motor er in lepelen en het gaat weer druk worden voorin.

    • + 1
    • 15 mei 2016 - 16:46
  • maublits

    Posts: 29

    Absoluut waar!

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:46
  • ZOOOO verschrikkelijk TE GEK dit !!!!!!!
    Wat een dag !!!!!!!!

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:46
  • Ik gok dat dat ding ook als de brandweer gaat in Monaco. Zin in :D

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:47
  • Dp1998

    Posts: 994

    terecht dat jos ook de credits krijgt, want zonder hem had max dit niet bereikt tot nu toe dan

    • + 1
    • 15 mei 2016 - 16:49
  • Geen dank naar Renault Christian?

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:52
    • Nee, want ze hebben een TAG Heuer!

      • + 4
      • 15 mei 2016 - 17:40
    • Als hij stuk gegaan was, was het vat een Renault geweest ;-)

      • + 0
      • 15 mei 2016 - 20:48
    • Nee ook niet, want ze mogen de naam Renault niet meer gebruiken.

      • + 0
      • 15 mei 2016 - 20:55
    • En ik mag niet op de stoep fietsen en soms gebeurd dat heel onbewust ;-)

      • + 0
      • 15 mei 2016 - 21:33
    • Slap verweer.

      • + 2
      • 15 mei 2016 - 21:36
  • dizzy

    Posts: 1.435

    Degene die nu nog bij Jos over grindbakken begint laat ik hoogstpersoonlijk zelf grind eten!

    Jos Verstappen = eindbaas sr. !

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:56
  • Kuiponok

    Posts: 19

    Goeie woorden en dit mag idd ook wel eens gezegd worden, maar er waren veel te in het begin hier sceptisch over waren. (eerlijk is eerlijk, ik ook)

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 16:58
  • Trulla

    Posts: 1.423

    Helemaal mee eens. Voor F1 heeft hij Max wellicht op de best mogelijke manier gekneed. Bij STR kwam het soms misschien wat 'te vaderlijk' over, zeker omdat er vaak ik 'we' werd gesproken. Dan is er altijd het gevaar dat je als vader je zoon in de problemen brengt door bemoeienis, maar Jos heeft hem perfect begeleid bij STR, afgelopen weekend op het juiste moment afstand genomen en heeft young Skywalker op een perfecte manier afgezet.

    Natuurlijk moeten de puzzelstukjes goed vallen, maar als ze dan een keer goed vallen, dan moet je de rust hebben om het af te maken. Ook dat is aan Jos te danken, vooral dankzij het onvoorwaardelijke vertrouwen.

    • + 1
    • 15 mei 2016 - 17:02
  • Max gelijk 6 in de stand om het kampioenschap Nice

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 17:04
  • Mooi dat Jos toch weer even naar voren wordt gehaald

    • + 1
    • 15 mei 2016 - 17:04
  • Tijd om de jos verstappen tribute weer te kijken www.youtube.com/watch?v=n5lBqUScEeI

    • + 1
    • 15 mei 2016 - 17:07
  • Ik mis nog wel de interviews etc achteraf. Persconferentie alleen 'in eigen taal' stukje. Ik hoorde dat Kimi grapte dat hij het scary vond dat hij nog tegen Jos heeft geraced en nu verliest van zijn zoon. (Dattie dus al zo oud is).
    Maargoed, ik snak naar Coulthard / Jordan reviews. Ik moest ook lachen om Jos, die met n bloedneus de final lap beleefde. Ik wil ook weten of Lewis nog n straf krijgt. Affijn, jammer dat de uitzending eindigde.

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 17:09
  • Mag ik jullie bij deze allemaal VAN HARTE feliciteren met het talent, MAX VERSTAPPEN !!!

    OLEEEEEEEEE !!!

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 17:11
  • Ik ben iedereen dankbaar, Jos en Raymond Vermeulen,en Red Bull. Wat een talent zoekers zijn dat. Daar kunnen Ferrari en Mercedes nog wat van leren.

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 17:14
    • Pieterzji

      Posts: 920

      Inderdaad. Nu konden ze Max geen stoeltje bieden. Wat RB dus wel deed, met succes....

      • + 0
      • 15 mei 2016 - 19:48
  • gazoom

    Posts: 78

    Weet iemand iets over plaknagels oid? De mijne zijn afgebeten. Wat een race zeg....

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 17:20
    • Heb nog wel wat stukjes pvc liggen inclusief lijm

      • + 0
      • 16 mei 2016 - 00:37
  • MightyMax

    Posts: 831

    Fantastisch!!!!

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 18:41
  • wat een dag!

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 19:18
  • Hello..

    Posts: 18

    Max, Jos, RBR, thnx voor deze waanzinnige week, en zondagmiddag! Wow!!

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 21:20
  • reesfan

    Posts: 143

    Max zeer getalenteerde coureur. Jos zeer getalenteerde coureur. Verschil zit hem in de opleiding. Waar Jos en zijn begeleidingsteam alles zelf moesten uitzoeken heeft Max een team om zich heen staan die weten wat goed is en wat fout. Tel daarbij de opleiding die
    Jos hem gegeven heeft bij op, dan weet je dat we een coureur van wereldklasse hebben. Jos, Max succes het komende deccenium. Ik weet zeker dat we nog veel van jullie gaan horen.

    • + 0
    • 15 mei 2016 - 22:27

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec