user icon

Vandoorne is in Japan voor Super Formula-test

  • Gepubliceerd op 09 maa 2016 12:13
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Stoffel Vandoorne is deze week naar Japan gevlogen voor de voorbereiding op zijn eerste seizoen in de Super Formula. De Belg laat vandaag een stoeltje schuimen bij zijn team Dandelion, waarna hij van zaterdag tot en met dinsdag in de auto kruipt voor een test.

Vandoorne vertelde aan Autosport: "Ik test zaterdag en zondag en dan is er nog een officiële test op maandag en dinsdag. Ik weet nog niet zo goed wat ik kan verwachten. Het wordt mijn eerste grondige test met de auto. Na die vier dagen testen heb ik er een duidelijker beeld van. Ik zit bij een van de beste Honda-teams en ik heb geloof in eigen kunnen, maar we zien het wel."

"Ik heb mezelf geen doelstelling opgelegd. Het doel is om in 2017 in de Formule 1 te rijden en ik wil zo goed mogelijk geprepareerd zijn. Ik voel me klaar voor de Super Formula. Het wordt een andere ervaring en ik ga proberen om een relatie met Honda op te bouwen."

Het Super Formula-seizoen 2016 gaat op 24 april van start op Suzuka.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Misschien wel één van de beste Honda teams maar .....
    de Honda teams konden de vorige jaren helemaal niet op tegen de Toyota teams.
    Denk dat we van Stoffel geen reeks overwinningen of meedoen voor de titel moeten verwachten.

    • + 1
    • 9 maa 2016 - 12:21
    • Best wel zonde, zo'n talent, alles records in de GP2 gebroken en dan naar de Super Formula moeten trekken... jammer van het verloren jaar, hopelijk next year dat verdiende F1 stoeltje

      • + 1
      • 9 maa 2016 - 12:45
    • Dat weet ik wel zeker.. De Toyota teams zijn (haast) niet te kloppen!

      • + 1
      • 9 maa 2016 - 13:23
  • Het blijft absurd dat McLaren de beste GP2 kampioen sinds vele jaren niet een zitje geeft en de (met alle respect voor Jenson) oude en werkelijk peperdure Button aanhoudt naast die andere peperdure rijder. Één gevestigde ervaren naam in je team is wel genoeg. Ik begrijp er werkelijk niets van dat ze Stoffel dat zitje niet hebben gegeven. Dat hele McLaren talentenprogramma slaat op deze manier werkelijk nergens op.

    • + 2
    • 9 maa 2016 - 13:39
    • PerryB

      Posts: 183

      Ontwikkeling ontwikkeling ontwikkeling

      • + 0
      • 9 maa 2016 - 13:42
    • k.w

      Posts: 691

      @Wouter666
      Absoluut ! sluit me volledig bij u aan....onbegrijpelijk hoe Mclaren dit aanpakt ,met Stoffel en hun program met talenten in het algemeen.

      • + 0
      • 9 maa 2016 - 14:36
    • Buxoq

      Posts: 174

      Ik denk dat ze Button mede aangehouden hebben in het geval dat Alonso er in een keer mee zou stoppen en ze plotseling opzoek zouden moeten naar een andere coureur. Helemaal aangezien ze met Magnussen al niet door wouden gaan. Kortom ik denk denk dat ze niet een ervaren coureur wouden houden en omdat ze niet zeker waren van Alonso hebben ze Button ook nog langer aangehouden.

      • + 0
      • 9 maa 2016 - 15:07
    • Ik vind het zonde voor het talent Vandoorne om hem een jaar aan de zijlijn te moeten zien staan, ik hoop werkelijk dat McLaren hem test kilometers gunt gedurende het seizoen.
      Toch begrijp ik de keus van Mclaren wel als je bekijkt hoe het er nu voor staat.
      Ik heb het vermoeden dat Vandoorne of voor McLaren of door een Honda aangedreven team komt te rijden volgend seizoen, en ik hoop McLaren want ik heb het liefst een rijders combinatie van jong en ervaren.

      • + 0
      • 9 maa 2016 - 16:07
  • Een enorm zwaar jaar voor Stoffel.
    Alle F1 races aanwezig moeten zijn en daar tussendoor ook nog in de Super Formula moeten racen.
    Reizen en nog eens reizen van de ene kant van de aardbol naar de andere.
    Niet eens tijd om van de vele jetlags bij te komen. Ik wens hem heel veel succes en hoop dat hij dat drukke schema vol kan houden, zodat zijn prestaties er niet onder komen te lijden.
    Zou zo jammer zijn van zo'n talent.

    • + 0
    • 9 maa 2016 - 15:43
  • Ik hoop hem volgend jaar in de F1 te zien.

    • + 0
    • 9 maa 2016 - 19:34
  • Volgend jaar Formule 1 Stoffel. Als ze het dit jaar niet klaarspelen en dan heb ik het over Alonso en Button, dan moeten ze jou een kans geven en gunnen. Anders ben ik echt helemaal klaar met het team van McLaren.

    • + 0
    • 10 maa 2016 - 08:37
  • JPMonty

    Posts: 2

    Voor alle Stoffel-fans...Welkom!! ;-) www.facebook.com/g(...)7861257568/?fref=nf

    • + 0
    • 12 maa 2016 - 14:31

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land België
  • Geb. datum 26 maa 1992 (29)
  • Geb. plaats Kortrijk, België
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar