user icon
user icon

Merhi: "70 procent kans dat ik volgend jaar Formule 1 rij"

  • Gepubliceerd op 23 dec 2015 12:58
  • comments 11
  • Door: Danny Sosef

Roberto Merhi is nog niet klaar om zijn kansen in de Formule 1 op te geven. De Spanjaard maakte dit jaar zijn debuut bij het team van Manor, maar verloor zijn zitje doordat de Amerikaan Alexander Rossi meer sponsorgeld wist mee te brengen.

In gesprek met de Spaanse radiozender Cadena Cope vertelt de 24-jarige coureur dat zijn kansen redelijk groot zijn: "Ik schat de kans op 70 procent dat ik er volgend jaar weer bij ben. We kijken naar verschillende mogelijkheden, want ik heb er een aantal en het is belangrijk de juiste keus te maken."

Hoewel Merhi volgend jaar graag wil racen, sluit hij niet uit genoegen te nemen met een reserverol, om in 2017 weer te kunnen racen. "Het was sowieso een belangrijk jaar voor mij omdat ik mijn droom heb waar kunnen maken; Formule 1 rijden. Hoewel de wagen oud en niet competitief was het team tevreden met het seizoen. Mijn hoogtepunt was in Silverstone omdat ik tegen het einde van de race dezelfde snelheid reed als de top tien."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • 7 procent lijkt me eerlijk gezegd een realistischere inschatting. Manor verkoopt haar stoeltjes simpelweg voor de hoogste prijs.

    • + 0
    • 23 dec 2015 - 13:00
    • General

      Posts: 729

      Realistischer is het noemen van 50% !
      Of hij rijdt wél, of hij rijdt niet.

      • + 0
      • 24 dec 2015 - 09:16
  • Merhi 70%, Stevens denkt zelfs 100%, Rossi denkt ook dat hij waarschijnlijk F1 doet, Haryanto maakt ook een serieuze kant. Gaan ze daar een Saubertje doen?

    • + 0
    • 23 dec 2015 - 13:06
    • Dan zou hij zeggen de kans van 270% dat ik rijd.

      • + 0
      • 23 dec 2015 - 16:28
  • Tsja.... Een beetje een Giedo van der Garde verhaal. Niet goed genoeg voor de F1, maar met geld kom je een heel eind.

    • + 0
    • 23 dec 2015 - 14:23
  • In 2014 vond ik Ericsson de slechtste van het hele veld. Da's nog steeds geen topper., maar denk dat Mehri dit jaar toch echt slechter was...

    • + 0
    • 23 dec 2015 - 15:04
  • AlonsoGek

    Posts: 143

    Wat heeft Valentino Rossi met Roberto Merhi / Manor te maken? ;)

    • + 0
    • 23 dec 2015 - 15:59
    • Wist je niet dat Manor Marquez volgend jaar probeert om Valentino Rossi volgend seizoen van zijn Ferrari moter af te schoppen om zo zijn teamgenoot Roberto Merhi aan het kampioenschap te helpen ?

      • + 0
      • 23 dec 2015 - 17:03
  • Mehri wij willen jou niet want je hoort niet bij de 22 beste coureurs. Ga maar wat anders doen met je geld.

    • + 0
    • 23 dec 2015 - 19:10
    • Wij????
      Zou je alleen voor jezelf willen praten...
      (niet dat ik een Mehri fan ban hoor)
      Maar je reageert regelmatig in wij vorm en dat stoort me.
      niet iedereen heeft jouw mening.

      • + -1
      • 23 dec 2015 - 23:15
  • wij spanjaarden

    • + 0
    • 24 dec 2015 - 19:05

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar