user icon

Rosberg geeft zichzelf een 7,5 voor seizoen 2015

  • Gepubliceerd op 17 dec 2015 13:21
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Nico Rosberg heeft zijn seizoen met een 7,5 beoordeeld. De Duitser legde net als in 2014 beslag op de tweede plek, maar de titelstrijd was dit jaar al in een eerder stadium beslist. Rosberg kon pas echt een vuist maken toen teamgenoot Lewis Hamilton al kampioen was.

Daarom kan hij niet echt tevreden zijn over dit seizoen. Rosberg: "Ik weet niet wat voor cijfer ik mezelf zou geven, een 7,5 misschien. Of een 7. Het was een redelijk jaar voor mij. Het probleem was dat de andere coureur binnen ons team betere resultaten kan overleggen. Het is moeilijk om het te vergelijken met 2014, maar ik weet zeker dat ik door mijn ervaring nu een betere coureur ben."

Over 2016 zegt hij: "De regels blijven hetzelfde, dus alles wat we dit jaar hebben kunnen doen heeft ook invloed op volgend seizoen. Toch zal deze winter het nodige veranderen. Het is geen volledige reset, maar wel een gedeeltelijke. We willen volgend jaar weer winnen, maar eerst moeten we maar afwachten hoe de verhoudingen komen te liggen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik denk dat Nico een goed beeld van zijn eigen prestaties weergeeft. Niet veel tegen in te brengen.

    • + 2
    • 17 dec 2015 - 13:27
  • Volgend jaar wordt zijn jaar. Als Hamilton eenmaal onder druk staat, gaat 'ie rare sprongen maken

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 13:31
    • bvonk

      Posts: 930

      Rosberg had in 2014 heel lang de leiding in het WK, dat kon Hamilton toen ook gewoon omzetten. Je kunt eerder zeggen dat Rosberg het nooit heeft gehaald als het er echt om ging.

      • + 1
      • 17 dec 2015 - 13:50
    • Brummbär

      Posts: 508

      Dat Rosberg in 2014 de leiding had lag er hoofdzakelijk aan dat Hamilton vaak pech had. Elke keer als Hamilton dicht bij Rosberg in de buurt kwam ging er wel iets kapot. Dat lag niet zozeer aan Rosberg, en doordat de beter coureur toen vaak problemen had was het toch wel een interessant seizoen om naar te kijken. Dit in tegenoverstelling tot dit jaar. Webber heeft ook wel eens gezegd dat het seizoen nadat hij Bijna wereldkampioen was geworden (2010-2011) zijn zwaarste/slechtste jaar in de Formule 1 was. Rosberg moet niet zeuren maar vlammen en Hamilton gewoon helemaal gek maken (wat mij op zich niet zo moeilijk lijkt)

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 16:03
    • Blondie is intrinsiek sneller dan Rosberg dit kunnen we niet tegenspreken (resultaten liegen er niet om) zolang Blondie niet te fel doet in zijn nachtleventje zal hij moeilijk te kloppen zijn, tenzij Max 't stoeltje van Nico mag innemen, dan is het amen en uit voor Blondie

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 17:06
  • "Het probleem was dat de andere coureur binnen ons team betere resultaten kan overleggen."

    Oei, Hij die niet genoemd mag worden?

    • + 4
    • 17 dec 2015 - 13:54
  • Als je naar zijn resultaten kijkt dit jaar, dan zie ik 1 zware fout toen hij van de baan ging in Austin terwijl hij aan de leiding reed en zo Lewis zag voorbijgaan, maar voor de rest kwam hij telkens op P1 of P2 en hij moest in Lewis zijn meerdere erkennen, dus keurig seizoen wel, maar het mes tussen de tanden had hij op geen enkel moment. Wil hij winnen in 2016 dan zal hij een zwaard tussen zijn tanden nodig hebben

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 17:15
  • Petje af voor de realiteitszin van Rosberg.

    Massa zou zichzelf als hij tweede was geworden in dit kampioenschap ongetwijfeld een 9,5 hebben gegeven.

    • + 1
    • 17 dec 2015 - 17:28
  • Met zo'n topauto , en dan jezelf een 7,5 geven?
    Waar had je gestaan in een TR of Williams?

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 18:16
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Hoezo is dat cijfer vreemd? Met zo'n auto had ie 1e of 2e moeten worden en het werd 2e omdat Hamilton sneller was. Dan is een 7 - 7.5 toch geen raar cijfer? Denk dat ie het heel aardig inschat. Zou 'm zelf ook een dergelijk cijfer geven.

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 22:23
  • LimboF1

    Posts: 4.847

    Ik denk dat hij met het punt wat hij zichzelf geeft helemaal goed zit, niets op aan te merken. Hij kan zichzelf komend jaar een hoger punt geven als hij agressiever gaat rijden en ook van zich af gaat bijten in de race. Hij moet schijt aan Hamilton hebben, net als Hamilton dat met hem heeft. Als hij komend jaar weer de miet uithangt zal hij nooit kampioen worden.

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 19:45
  • floris

    Posts: 800

    4,5

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 22:30
  • SE7EN_2

    Posts: 51

    Het is interessant dat Nico zichzelf a 7.5 geeft. Wat zou hij aan Lewis dan geven? 9? of 9.5?

    Ik ben benieuwd!!

    • + 0
    • 18 dec 2015 - 11:52

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.411
  • Podiums 100
  • Grand Prix 125
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar