user icon

Hamilton ongeconcentreerd na bezoeken filmset

  • Gepubliceerd op 15 dec 2015 14:11
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton was dit seizoen grotendeels heer en meester in de Formule 1. Aan het einde van het jaar verslapte hij wat toen de titel al lang en breed binnen was. Eerder zakte de Brit in Hongarije door het ijs. Hamilton heeft daar nu via de BBC een verklaring voor gegeven. Hij had de nacht voor de race op de Hungaroring nauwelijks geslapen en had moeite zich te concentreren.

Hamilton legt uit: "Die zondag in Hongarije was heel cool totdat de race begon. De avond daarvoor was ik door Ridley Scott uitgenodigd om zondagochtend langs te gaan bij de opnames voor zijn film 'The Martian'. Dat wilde ik wel meemaken en natuurlijk zei ik ja. Ik ging naar bed, maar ik kon de slaap niet vatten. Ik heb tot ongeveer 01.00 uur liggen woelen en werd vervolgens om 04.00 uur al wakker. Om 08.00 uur kwamen ze me ophalen om naar de filmset te gaan."

"Ze waren klaar om de laatste scene te schieten en Ridley vroeg mij om plaats te nemen op de set, omdat Matt Damon er nog niet was. Dat maakte me nerveus, want het was een beroemde regisseur die mij vroeg om even te acteren. Ik kon niet geloven wat ik meemaakte. Daarna ging ik terug naar het circuit en liep ik tegen een muur aan. Ik kon de knop niet omzetten en de eerste paar ronden van de race waren verschrikkelijk. Het was niet goed, dat besefte ik zelf ook."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Dat een team als Mercedes toelaat om 's ochtends op de dag van de race een filmset te gaan bezoeken....

    • + 9
    • 15 dec 2015 - 14:12
    • wel raar dat Mercedes een coureur toe laat om een prive leven te hebben.....

      • + -3
      • 15 dec 2015 - 14:14
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Ze moeten die coureurs opsluiten in de pitbox tussen de VT's, kwalificatie en race... :-P
      Doen ze bij TopGear toch ook met de Stig?

      Het zijn gewoon mensen die soms ook hun dag niet hebben. Alleen is dit niet de eerste keer dat het bij Lewis gebeurt. Sommige coureurs leren van hun fouten...

      • + 1
      • 15 dec 2015 - 14:15
    • Dat ze hun dag niet hebben oké, kan iedereen gebeuren. Maar als coureur moet je op race-day alleen maar bezig zijn met de race. En dat begint als je 's ochtends wakker wordt.

      • + 4
      • 15 dec 2015 - 14:30
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Remedy81: Ik kan me best voorstellen dat een topteam je dat verbied. Tijdens een raceweekend maar even geen privé.
      Met de salarissen die betaald worden vind ik dat niet eens heel gek als een team je dat zou verbieden.

      • + 4
      • 15 dec 2015 - 14:47
    • een privé leven mag je altijd hebben, alleen mag je wel van coureurs op dit niveau verwachten dat ze een knop om kunnen zetten zodra ze weer aan het werk gaan, natuurlijk het zijn allemaal mensen, maar ze horen net iets meer te kunnen dan ons doorsnee pummels, daarom kijken we er tegen op en verdienen ze respect

      Lewis stelt zich kwetsbaar op door dit toe te geven, want het is gewoon een misser.
      Als je erbij stil staat dat de nieuwe talenten rijen dik staan te trappelen om in te stappen, en dat het gewoon een groot voorrecht om in zo'n dominante wagen te mogen racen, en dan nog tegen een dik salaris...

      • + 2
      • 15 dec 2015 - 15:08
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @Remedy81: Wat is dat nou voor een rare opmerking? Ik heb mijn prive leven toch ook buiten werktijd en er wordt ook voor mij verwacht dat ik bij belangrijke zaken mn hoofd erbij heb. Een filmset bezoeken op de belangrijkste dag (werkdag) is dan gewoon idioot, zeker aangezien het verder dus ook niks met promotie van Mercedes of wat dan ook te maken heeft.

      • + 0
      • 15 dec 2015 - 18:15
  • @ Big-el Misschien hadden ze voor de race Lewis' Hungarian cousin kunnen nemen.... ;)

    • + 1
    • 15 dec 2015 - 14:19
  • Op de radio was net een sample van Lewis zijn rap-kunsten. Het "kunst" noemen is de enige manier om er iets positiefs uit te halen.

    • + 7
    • 15 dec 2015 - 14:19
  • Een parc fermé maar dan voor coureurs.

    • + 0
    • 15 dec 2015 - 14:19
  • Gelukkig geen ongelukken gebeurd , maar heel erg onverantwoord als je dit soort dingen doet...

    • + 3
    • 15 dec 2015 - 14:29
  • Ach jochie toch.

    Waar zijn de echte helden? Als je het doet moet je het goed doen maar dit is natuurlijk allemaal weer net niet van L.H

    • + 0
    • 15 dec 2015 - 14:57
  • Blondie is ook een verwend nestje, maar goed iedereen doet wat ie wil... Iedereen met iets of wat plichtsbewust zin zou dit niet doen, maar wie ben ik...

    • + 1
    • 15 dec 2015 - 15:45
  • Rimmer

    Posts: 8.558

    Tja als hij om 8:00 uur met een odol bij Ron Jeremy op de set was geweest en enigszins beduusd de paddock op kwam ok maar the martian? En Matt Damon was er niet eens!

    • + 0
    • 15 dec 2015 - 16:34
    • toen Jean een keer bij Ron Jeremy op de set was toen was Ron daarna een hele dag beduusd, waarschijnlijk onder de indruk van Jean's gereedschap...

      • + 0
      • 15 dec 2015 - 16:39
    • Steeksleutel 54 ;)

      • + 0
      • 15 dec 2015 - 16:59
    • gp

      Posts: 4.325

      Ik hou meer van ringsleutels. hahaha, flauw he.

      • + 0
      • 15 dec 2015 - 19:01
  • louc_

    Posts: 2.285

    Ik denk dat ze bij Mercedes hier niet mee kunnen lachen met zo een blondiestreek.

    • + 0
    • 15 dec 2015 - 17:12
    • gp

      Posts: 4.325

      Welke streek? Wat doet hij nou weer fout? Hij kon niet goed slapen omdat hij voor de race even op een filmset mocht kijken. Doe toch eens normaal jongens!

      • + 1
      • 15 dec 2015 - 19:00
    • Hij heeft natuurlijk wel een puntje. Hamilton ontvangt een gigantisch salaris, iedereen bij Mercedes werkt dag een nacht keihard om zijn auto in de top te houden. Dan gaat hij even doodleuk lopen lanterfanten vlak voor de race, dat kan gewoon niet en dat weet jij ook.

      Maar zoals al 180 keer dit jaar, had hij ook dit beter binnenskamers kunnen houden....

      • + 1
      • 16 dec 2015 - 09:19
  • Caramba

    Posts: 5.786

    En op het circuit ging ie verder met acteren, is dat het?

    • + 0
    • 15 dec 2015 - 19:20
  • Trulla

    Posts: 1.423

    Waar gaat dit nog over.. Next; Rosberg had een kriebel op zijn neus in Austin. Voortaan zal de pitcrew bij iedere pitstop even krabben over Nico's gok.

    • + 0
    • 15 dec 2015 - 21:26

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar