user icon

Verstappen: "Nooit met tegenzin baan opgegaan"

  • Gepubliceerd op 01 dec 2015 15:36
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen heeft een interview gegeven aan het blad Fuel, een magazine van sponsor Exact. Daarin spreekt de jonge Nederlander over de ambities die hij altijd gehad heeft. "Beter worden, groot worden. Exact en ik hebben hetzelfde doel: de wereldtop."

Verstappen vervolgt: "Die ambitie heb ik altijd gehad. Slagen in de autosport was mijn eerste doel en van daaruit kijk je verder. Van punten halen naar races winnen en, uiteindelijk, wereldkampioen worden. Mijn vader Jos, manager Raymond Vermeulen en trainer Jake Aliker helpen me daar bij, zij staan me overal bij."

Op de vraag welke les zijn vader hem bijgebracht heeft, antwoordde Max: "Dat ik mezelf moet blijven. In de Formule 1 rijden betekent niet dat ik me ineens meer kan permitteren. Van een crash bij het WK Kartenin 2012 heb ik geleerd dat ik soms meer moet nadenken. Maar dat zorgt niet voor extra twijfel. Ik blijf altijd rustig."

Welk advies zou hij anderen met dezelfde ambities mee willen geven? "In jezelf geloven, sterk zijn, voor jezelf opkomen, niet forceren. Het allerbelangrijkste is dat je altijd plezier hebt. Ik ben nog nooit met tegenzin de baan opgegaan. Zonder talent red je het niet. 70 tot 80 procent wordt bepaald door talent. De rest is van jongs af aan hard werken."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • hoogie35

    Posts: 675

    goeie reactie Max, wat was Jos kwaad na de race, week lang niet tegen elkaar gesproken. prima toch?

    • + 0
    • 1 dec 2015 - 17:03
  • joop

    Posts: 1.082

    tsja, talent is natuurlijk het belangrijkste.... Budget hebben is ook niks mis mee......

    • + 0
    • 1 dec 2015 - 17:04
  • Droopy

    Posts: 629

    Ik denk dat een van de belangrijkste lessen ook is dat je met beide benen op de grond blijft staan, wat er ook gebeurt. En die indruk heb ik wel van hem. Ook mooi om te zien dat Max laat blijken dat hij het niet alleen doet en iedereen om zich heen er bij betrekt. Hij weet heel goed aan wie hij dit allemaal te danken heeft.

    • + 2
    • 1 dec 2015 - 17:16
  • gp

    Posts: 4.148

    ik heb altijd gehoord en zelf ondervonden dat in elke sport of kunstvorm of wat dan ook dat talent maar 5% is en de rest hard werken. waar hij met die 70 a 80 % vandaan komt snap ik niet goed.

    • + 0
    • 1 dec 2015 - 17:56
    • Daarom heeft Max dus wèl succes! ;-)

      • + 2
      • 1 dec 2015 - 19:32
    • gp

      Posts: 4.148

      ? volgens mij kan jij niet rekenen.

      • + 0
      • 1 dec 2015 - 22:19
    • gp

      Posts: 4.148

      :)

      • + 0
      • 1 dec 2015 - 22:19
  • off topic: Jos Verstappen en Rob Kamphues: hebben die soms gezeik met elkaar gehad ?
    valt mij altijd op als verstappen belt, dat ie nooit met Kamphues praat ?

    • + 0
    • 1 dec 2015 - 18:11
    • Klopt.

      • + 0
      • 1 dec 2015 - 18:23
    • Rimmer

      Posts: 8.054

      Klopt inderdaad. Zelfverklaard alleskunner Rob K. dacht ooit de wijsheid in pacht te hebben.
      Naderhand bleek dat hij niks in pacht had, nooit pacht betaald had en dus al helemaal niet over wijsheid beschikte.

      • + 1
      • 1 dec 2015 - 20:28
  • Max zojuist met meer dan 50% van de stemmen gekozen tot "star driver 2015" door volgers van de officiële F1 twitter account(Vettel 2, Hamilton 3,Perez 4, Alonso 5)

    • + 1
    • 1 dec 2015 - 18:41

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar