user icon

Motordeal Red Bull zet NASCAR-plannen Ricciardo in ijskast

  • Gepubliceerd op 27 nov 2015 21:53
  • comments 13
  • Door: Bjorn Smit

Na enkele maanden van onzekerheid, bracht Christian Horner vandaag goed nieuws voor Red Bull Racing: er is een contract getekend met een motorleverancier. Daardoor zijn Red Bull-rijders Daniil Kvyat en Daniel Ricciardo verzekerd van een langer verblijf in de Formule 1.

Voor Ricciardo heeft de motordeal misschien toch een licht bittere nasmaak. Enkele weken geleden kreeg de drievoudig Grand Prix-winnaar een Tweet van NASCAR-coureur en -teameigenaar Dale Earnhardt Jr., die aangaf dat Ricciardo een NASCAR zou mogen testen. Ricciardo leek dit wel te zien zitten en zinspeelde zelfs op deelname aan de twee NASCAR-races op de roadcourses, maar de nieuwe motorleverancier voor Red Bull lijkt nu roet in het eten te gaan gooien.

"Op het moment is het nog een beetje grappenmakerij. Maar als Red Bull vandaag zou zeggen dat ik geen stoeltje meer heb, heb ik niets meer te doen en zou ik Dale op zijn minst bellen voor die test," vertelde de Australiër. "Het idee is hartstikke leuk en toen ik de tweet van Dale zag was ik erg opgetogen, maar ik zal het idee voorlopig nog even moeten parkeren."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • CTRA

    Posts: 3.516

    Ligt het aan mij of is dit een heel raar geschreven bericht?

    • + 3
    • 27 nov 2015 - 22:18
    • ralph2102

      Posts: 702

      Ligt niet aan jou, ik sta er na het lezen bij als een koe in de wei die een trein voorbij ziet komen.

      • + 4
      • 27 nov 2015 - 22:31
    • CTRA

      Posts: 3.516

      Dat dekt de lading behoorlijk

      • + 3
      • 27 nov 2015 - 22:33
    • ik kan er ook geen kaas van maken

      • + 3
      • 27 nov 2015 - 22:34
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ik kan er evenmin brood van bakken.

      Op mij komt dit over als een poging een bericht te plaatsen terwijl er eigenlijk geen actuele aanleiding is om een bericht over te schrijven.

      • + 1
      • 27 nov 2015 - 23:19
    • Nee, dat ligt niet aan jou. Ik zit hier ook een beetje van '...eh...'.

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 23:53
    • @ mojito
      jou grap is echt slecht;)

      nee nu even serieus.
      als je het echt aandachtig gaat lezen kun je er wel kaas van maken, brood van bakken en niet als een koe in de wei naar een voorbijkomende trein gaan staan kijken.

      dale heeft een tijd geleden aangeboden via twitter om te testen in een NASCAR-auto.
      daarop reageerde ricciardo dat hij wel een paar races wilde rijden op roadcourses,
      maar omdat er nu een nieuwe motorleverancier is gaat dit alles dus niet door omdat ricciardo nu is verzekert van een stoeltje.

      wat fijn toch weer dat wij met zijn allen vanavond weer lekker kunnen slapen omdat we hebben begrepen wat er in dit bericht staat en niet heel de nacht wakker liggen en te denken aan dit bericht

      • + 3
      • 27 nov 2015 - 23:59
  • pcbeem

    Posts: 679

    Hmmm zie de link tussen een testje en een carriere terwijl hij gewoon onder contract stond niet echt.....

    • + 0
    • 27 nov 2015 - 22:57
  • JT

    Posts: 14

    :) Een beetje RTL4 gehalte maargoed toch een artikel.

    • + 0
    • 27 nov 2015 - 23:39
    • RTL4 gehalte? Meer SBS6 Shownieuws zal je bedoelen! (dat weet ik natuurlijk van horen zeggen, zelf kijk ik er niet naar...)

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 23:49
    • nou rogier hier
      toch vind ik jou wel een type dat iedere avond met madam de vrouw naar shownieuws gaat zitten kijken;)

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 23:52
    • Vandaag 13.00 uur... BBC.... Suzi :D :D :D

      • + 2
      • 28 nov 2015 - 01:03
    • @Henny,
      Ach wat leuk! Men begint mij te kennen hier :-)
      Ik kijk inderdaad graag regelmatig naar de kwaliteit programma's van SBS6. Ik kan daarom ook niet wachten totdat Max een keer mee gaat doen aan zo'n SBS6 programma zoals die waarin BNers van een duikplank duiken.

      • + 0
      • 28 nov 2015 - 08:48

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar