Sebastian Vettel: "De wielen bleven maar blokkeren"

Sebastian Vettel was na afloop van de kwalificatie op Istanbul Park niet geheel tevreden. De Duitser kwalificeerde zich weliswaar als derde, maar moest zijn laatste ronde afbreken vanwege remproblemen aan zijn RB6.

"Mijn eerste rondje in Q3 verliep erg goed, totdat ik in Turn 12 mijn voorbanden licht blokkeerde bij het aanremmen. Normaal is dat daar niet zo erg, maar ditmaal bleven ze blokkeren en gingen ze niet meer rollen. Daardoor schoot ik te ver door en verloor ik veel tijd. Een bocht later gebeurde precies hetzelfde. Dat is erg vreemd en daar moeten we nog eens naar kijken."

"Ik ben blij dat ik als derde kan starten en niet vanaf de vierde plaats, want dat is de vuile kant van het circuit. Het is een lange race morgen, maar door de nieuwe reglementen zonder tankstops zal het moeilijk zijn om wat plaatsen te winnen."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • F108

    Posts: 122

    jammer dan hij is toch derde wie weet word ie 2de


    • + 0
    • 29 mei 2010 - 15:21
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Ja het is van alles mogelijk,de sprint naar de eerst bocht zal bepalend zijn..

      • + 0
      • 29 mei 2010 - 17:51
  • M.a.w; \"na alle quali\'s ben ik weer de mindere!\"
    En dat gaat hem wel in het hoofd zitten ....

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 16:27
  • Fanman

    Posts: 480

    Op tv kon je zien dat hij overduidelijk niet tevreden was. Wat heeft die jongen een mooie lichaamstaal.

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 17:05
  • Hier dus de verklaring voor zijn 3de plek. Zonder was ie gewoon sneller geweest, helaas voor allen die denken dat Vettel het kwijt is.

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 19:18
    • Stri

      Posts: 2.852

      Je kunt nooit weten of hij zonder het probleem precies die dikke 4 tienden (of meer) sneller was.

      • + 0
      • 29 mei 2010 - 20:25
  • sanderndk

    Posts: 586

    Vettel is een topper maar hij heeft echt last van bad karma, het is hoe dan ook geen coureur die het van geluk moet hebben...

    • + 0
    • 29 mei 2010 - 22:04
    • mario

      Posts: 15.285

      In principe is dat natuurlijk alleen maar goed. Als hij dan alsnog het WK binnenhaalt heeft hij het puur aan zichzelf te danken en niet aan een aantal gelukjes.

      • + 0
      • 29 mei 2010 - 22:50
    • Idd ik hoop dat de bak pech dit seizoen er wel op zit. Bahrein, Australie en toch ook Spanje.

      • + 0
      • 29 mei 2010 - 23:02
  • Supa

    Posts: 2.714

    Hopen dat de betrouwbaarheid RB niet in de steek laat.

    • + 0
    • 30 mei 2010 - 00:48
  • felix50

    Posts: 5.792

    Er zal best wel over gedacht worden of de remmen het uithouden tijdens de race.Zal ook niet voor het eerst zijn dat ze heet begeven bij Vettel

    • + 0
    • 30 mei 2010 - 09:42
  • Schijnt nu eens niet aan de remmen te liggen maar aan een defekte roll-bar.

    • + 0
    • 30 mei 2010 - 10:40
    • Ja, bizar dat Vettel zo slecht kan voelen wat er gebeurt met zijn auto. In Australie had hij hetzelfde probleem als hier (of iets vergelijkbaars) en toen dacht hij ook al dat het aan de remmen lag.

      • + 0
      • 30 mei 2010 - 11:39
    • In Australie was het ook de remschijf die kapot ging bij Vettel volgens mij. En hoezo bizar, zoiets kan je niet direct weten.. als een wiel blijft blokkeren zou je toch als eerste denken aan de remmen, of ben jij zo wijs om te weten dat het meteen de roll-bar is.

      • + 0
      • 30 mei 2010 - 11:46
    • Nee, in Australie DACHT Vettel dat het een koptte rem was, maar dat was het niet.

      Dat is dus precies mijn punt.

      Brundle zei in Australie op de TV trouwens wel meteen dat het net leek alsof Vettel\'s voorwiel een beetje los kwam doordat er achter iets mis ging.

      • + 0
      • 30 mei 2010 - 16:16
  • Stitch

    Posts: 6.198

    die weliswaar met de rem verbonden is,maar zonder penalty vervangen mag worden voor de race. Nu maar hopen dat ie het houdt.

    • + 0
    • 30 mei 2010 - 11:07
  • Ja denk wel dat ie het gaat houden. Misschien iets te hard over de kerbs gereden??

    Ben het wel eens met Patrick, normaal voelen de rijders het als ze over een schaamhaar rijden, sommige kunnen zelfs vertellen of het een blonde of zwarte was....., en Vettel weet niet wat er aan de hand is.

    • + 0
    • 30 mei 2010 - 12:16
    • Kom nou toch, zoiets kun je niet echt voelen hoor. Dus ene meneer Hamilton heeft dan ook geen gevoel in zijn auto, nadat er een \'steen\' in ze velg kwam in Spanje. Massa ook niet die ziet niet eens dat ze voorvleugel is in Spanje, en zo wel duizenden voorbeelden.

      • + 0
      • 30 mei 2010 - 12:24
    • mario

      Posts: 15.285

      Wij horen het niet, maar dat wil niet zeggen dat ze niets gemerkt hebben.... Ik ga er vanuit dat de coureurs echt wel merken/voelen dat er iets niet goed is. Daar zijn ze ook op getraind.

      • + 0
      • 30 mei 2010 - 13:19
  • Praat eens met een paar coureurs en die weten bijna allemaal precies wat er met de auto gebeurd, kunnen zonder stopwatch preceis dezelfde rondetijden blijven rijden etc etc. Vergeet niet dat het hun beroep is en dat ze bijna niest anders doen.

    • + 0
    • 30 mei 2010 - 15:36
    • Hamilton gaf in een interview ook aan dat zijn \"target time\" misschien wat te hoog was gezet.

      Ofwel, ze geven hem een rondetijd en die rijdt hij dan ook gewoon.

      • + 0
      • 30 mei 2010 - 16:22

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.480
  • Podiums 56
  • Grand Prix 161
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar