Sebastian Vettel: "De wielen bleven maar blokkeren"
- Gepubliceerd op 29 mei 2010 15:05
-
21
- Door: Robin Smeets
"Mijn eerste rondje in Q3 verliep erg goed, totdat ik in Turn 12 mijn voorbanden licht blokkeerde bij het aanremmen. Normaal is dat daar niet zo erg, maar ditmaal bleven ze blokkeren en gingen ze niet meer rollen. Daardoor schoot ik te ver door en verloor ik veel tijd. Een bocht later gebeurde precies hetzelfde. Dat is erg vreemd en daar moeten we nog eens naar kijken."
"Ik ben blij dat ik als derde kan starten en niet vanaf de vierde plaats, want dat is de vuile kant van het circuit. Het is een lange race morgen, maar door de nieuwe reglementen zonder tankstops zal het moeilijk zijn om wat plaatsen te winnen."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 122
jammer dan hij is toch derde wie weet word ie 2de
Posts: 2.181
Ja het is van alles mogelijk,de sprint naar de eerst bocht zal bepalend zijn..
Posts: 603
M.a.w; \"na alle quali\'s ben ik weer de mindere!\"
En dat gaat hem wel in het hoofd zitten ....
Posts: 480
Op tv kon je zien dat hij overduidelijk niet tevreden was. Wat heeft die jongen een mooie lichaamstaal.
Posts: 2.263
Hier dus de verklaring voor zijn 3de plek. Zonder was ie gewoon sneller geweest, helaas voor allen die denken dat Vettel het kwijt is.
Posts: 2.852
Je kunt nooit weten of hij zonder het probleem precies die dikke 4 tienden (of meer) sneller was.
Posts: 586
Vettel is een topper maar hij heeft echt last van bad karma, het is hoe dan ook geen coureur die het van geluk moet hebben...
Posts: 15.285
In principe is dat natuurlijk alleen maar goed. Als hij dan alsnog het WK binnenhaalt heeft hij het puur aan zichzelf te danken en niet aan een aantal gelukjes.
Posts: 2.263
Idd ik hoop dat de bak pech dit seizoen er wel op zit. Bahrein, Australie en toch ook Spanje.
Posts: 2.714
Hopen dat de betrouwbaarheid RB niet in de steek laat.
Posts: 5.792
Er zal best wel over gedacht worden of de remmen het uithouden tijdens de race.Zal ook niet voor het eerst zijn dat ze heet begeven bij Vettel
Posts: 546
Schijnt nu eens niet aan de remmen te liggen maar aan een defekte roll-bar.
Posts: 11.414
Ja, bizar dat Vettel zo slecht kan voelen wat er gebeurt met zijn auto. In Australie had hij hetzelfde probleem als hier (of iets vergelijkbaars) en toen dacht hij ook al dat het aan de remmen lag.
Posts: 2.263
In Australie was het ook de remschijf die kapot ging bij Vettel volgens mij. En hoezo bizar, zoiets kan je niet direct weten.. als een wiel blijft blokkeren zou je toch als eerste denken aan de remmen, of ben jij zo wijs om te weten dat het meteen de roll-bar is.
Posts: 11.414
Nee, in Australie DACHT Vettel dat het een koptte rem was, maar dat was het niet.
Dat is dus precies mijn punt.
Brundle zei in Australie op de TV trouwens wel meteen dat het net leek alsof Vettel\'s voorwiel een beetje los kwam doordat er achter iets mis ging.
Posts: 6.198
die weliswaar met de rem verbonden is,maar zonder penalty vervangen mag worden voor de race. Nu maar hopen dat ie het houdt.
Posts: 546
Ja denk wel dat ie het gaat houden. Misschien iets te hard over de kerbs gereden??
Ben het wel eens met Patrick, normaal voelen de rijders het als ze over een schaamhaar rijden, sommige kunnen zelfs vertellen of het een blonde of zwarte was....., en Vettel weet niet wat er aan de hand is.
Posts: 2.263
Kom nou toch, zoiets kun je niet echt voelen hoor. Dus ene meneer Hamilton heeft dan ook geen gevoel in zijn auto, nadat er een \'steen\' in ze velg kwam in Spanje. Massa ook niet die ziet niet eens dat ze voorvleugel is in Spanje, en zo wel duizenden voorbeelden.
Posts: 15.285
Wij horen het niet, maar dat wil niet zeggen dat ze niets gemerkt hebben.... Ik ga er vanuit dat de coureurs echt wel merken/voelen dat er iets niet goed is. Daar zijn ze ook op getraind.
Posts: 546
Praat eens met een paar coureurs en die weten bijna allemaal precies wat er met de auto gebeurd, kunnen zonder stopwatch preceis dezelfde rondetijden blijven rijden etc etc. Vergeet niet dat het hun beroep is en dat ze bijna niest anders doen.
Posts: 11.414
Hamilton gaf in een interview ook aan dat zijn \"target time\" misschien wat te hoog was gezet.
Ofwel, ze geven hem een rondetijd en die rijdt hij dan ook gewoon.