user icon

Horner bevestigt Kvyat voor 2016 bij Red Bull-Racing

  • Gepubliceerd op 31 okt 2015 18:55
  • comments 22
  • Door: Jeroen Jonkers

Daniil Kvyat rijdt ook in 2016 voor Red Bull-Racing. Dat nieuws is bevestigd door teambaas Christian Horner. De Russische coureur stond begin dit seizoen onder druk door matige prestaties, maar de laatste tijd laat Kvyat zien wel degelijk over de juiste snelheid te bezitten. Horner heeft het volste vertrouwen in Kvyat.

Wij staan volledig achter hem", aldus Horner. "Alle jongens in de Formule 1 staan onder druk, dat hoort erbij. Daniil weet dat, net als Max Verstappen en Carlos Sainz. Ik ben tevreden over de prestaties van Daniil. Wanneer wij volgend jaar nog van de partij zijn, dan zal Daniil dat ook zijn."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • En daarmee bevestigd dat RBR er in 2016 gewoon bij is...

    • + 1
    • 31 okt 2015 - 19:01
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Nee hoor.
      "Wanneer wij volgend jaar nog van de partij zijn, dan zal Daniil dat ook zijn."

      • + 2
      • 31 okt 2015 - 19:54
  • En terecht, gewoon goede coureur.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 19:02
  • V10

    Posts: 56

    Prima keuze

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 19:03
  • Niet gezegt dat Kyvat coureur is voor 2016... de vraag was meer hoe het met Max stond en Kyvat. Daar werd toch gezegt dat Kyvat zich geen zorgen hoeft te maken. Maar kan je ook niet openlijk op tv zeggen dat Kyvat volgend jaar er niet rijdt.

    • + 1
    • 31 okt 2015 - 19:04
    • maxioos

      Posts: 1.696

      idd, was meer een beetje er omheen praten, zeker geen overduidelijke bevestiging.

      • + 1
      • 31 okt 2015 - 19:30
  • Er is nog helemaal niks bevestigd, het ging gewoon over of de coureurs bij RB onder druk staan door de prestaties van Max en Carlos.

    die "bevestiging" maakt deze site ervan.

    • + 4
    • 31 okt 2015 - 19:07
  • red

    Posts: 508

    Terecht dat hij voor RBR blijft rijden, hij heeft meer punten dan Ricciardo.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 19:19
  • RBR is er blijkbaar gewoon weer bij , en over Max betreft , het is nu al 100.000 keer gezegd dat Max bij torro blijft om ervaring op te doen , en dat is een prima keuze, en prima dat Kvyat bij RBR blijft.

    • + 1
    • 31 okt 2015 - 19:25
  • Is net als bij het voetbal, wij staan 100% achter de trainer, een week later is hij ontslagen....

    • + 1
    • 31 okt 2015 - 19:27
  • LimboF1

    Posts: 4.847

    Goede zet, hij zit nog in een leercurve en is nu al geregeld sneller dan Ricciardo. Ze hebben twee goede coureurs en waarom een coureur laten gaan als het binnen het team goed functioneerd.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 19:28
  • AtteH

    Posts: 1.564

    Niks bevestigd... Ditzelfde verhaaltje hebben we dit jaar, ik denk, al 5 keer eerder gehoord!

    En bij Red Bull is nooit eerder iets bevestigd tot er iets echt bevestigd is! Hmm, klinkt nogal logisch eigenlijk. Maar bedoel te zeggen, we hebben in verleden wel vaker in de F1 gezien dat iets wat bevestigd was totaal niet bevestigd was.

    Trouwens, ik vind dit ook een logisch antwoord van Horner, natuurlijk sta je achter je eigen rijders, is ook een beetje raar als je gaat zeggen dat je het niet weet hoe het zit voor volgend jaar etc etc. Tenminste zo'n coureur als Kvyat moet je gewoon blijven steunen.

    We zullen wel zien wat Red Bull gaat doen volgend jaar, eerst maar een motor regelen, maar het is zeker dat ze achter te schermen heet zijn van Verstappen en dat Verstappen ook heet in de wereld is. Dus wat dat betreft zie ik hem snel opklimmen naar Red Bull, is dat de beste keuzen? Tja, dat zal de tijd ons leren.

    • + 1
    • 31 okt 2015 - 19:31
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Tja prima van Red Bull, maar verwacht niet dat Max in 2017 ook keurig z'n beurt afwacht als Mercedes/Ferrari komen.

    • + 1
    • 31 okt 2015 - 19:45
    • Juist. Max volgend jaar bij STR is hem verliezen voor 2017.

      • + 2
      • 31 okt 2015 - 21:50
    • MadMax2.0

      Posts: 627

      Max volgend jaar nog een jaar bij TR lijkt mij geen goed idee.....hij heeft mijn verwachtingen overtroffen.....groeit en leert extreem snel zelfs in de F1.......is nog een jaar TR dan niet slecht voor zijn groeicurve? Hij is gretig en toch slim......dan volgend jaar weer wachten op geluk en knotsgekke races om in de buurt of op het podium te komen....nee hopelijk niet, mag niet gebeuren RBR!!!

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 22:33
  • Rimmer

    Posts: 8.454

    Ik denk dat het de beste keus is om Max nog een jaar te laten rijpen. Er zijn 100 redenen te bedenken om hem al door te laten stromen en hij kan dat ook aan maar aan het eind van de rit is hij gewoon nog zo jong en kan nog zo lang mee dat het beter is om nu rustig aan te doen.
    Misschien is de STR volgend jaar minder sterk en weet Sainz nog wat te groeien dan wordt het allemaal lastiger en is het nog vaker vanachteruit starten en chaos in de eerste bochten. Daar leer je alleen maar van en maakt je nog sterker.
    2017 met alle vernieuwingen lijkt mij perfect geschikt voor een overstap.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 19:47
    • @ Bijna allemaal: Artikel ging volgens mij over Kvyat...

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 21:40
  • Adjo83

    Posts: 904

    De vraag is of je wel er WIL rijden op het moment. Ik ben zelf echt een RBR fan maar misschien dat STR dezaken wel veel beter vior elkaar heeft op het moment. Dus laat Max maar lekker STR blijven en Kvyat maar bij RBR blijven. Goede keuze van Redbull dus

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 20:49
    • roberto

      Posts: 137

      red bull heeft zn zaken op dit moment echt wel beter voor elkaar dan str. chassis van str is niet slecht maar die van red bull is denk ik de beste van het veld en dat zal vlg jaar niet anders zijn.

      • + 0
      • 1 nov 2015 - 08:49
  • Zolang Redbull en TR geen motoren hebben voor 2016 is niks bevestgd.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 21:33
    • #33

      Posts: 3

      Ze zijn er heus wel bij ;)

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 22:49
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Hebben ze toch een overeenkomst met Kamaz getekend dan..

    • + 0
    • 1 nov 2015 - 08:19

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit