Lowdon en Booth betreuren situatie Manor

Graeme Lowdon en John Booth verlaten het team van Manor aan het einde van dit seizoen. Het vertrek van de kopstukken komt in zekere zin als een verrassing, want het duo was er voor een groot deel verantwoordelijk voor dat het team afgelopen winter overleefde. Een conflict met investeerder Stephen Fitzpatrick zou de oorzaak van het vertrek zijn.

"Het spijt me", aldus Lowdon in gesprek met Speed Week. "Ik kan helaas niet reageren op dit moment. We zijn veel problemen overkomen om uit de financiële problemen van destijds te komen. Het is absoluut zonde, want het team is nu levensvatbaar. Het spijt me voor al de competente mensen in het team die zulk goed werk leveren. We zullen het publiek spoedig informeren over de volgende stappen."

het schijnt geen vrije keuze geweest te zijn, ze hadden al enige tijd onenigheid met de neiuwe eigenaren.

  • 1
  • 31 okt 2015 - 16:09

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Het Hasepad kiezen ?

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 15:55
    • Is dat een woordspeling die naar Team Haas moet verwijzen?

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 22:38
  • G-speed

    Posts: 174

    Jammer dat dergelijke personen het team de rug toekeren nadat ze afgelopen winter zo gevochten hebben om manor te behouden. Het zal wel te doen hebben met het slecht presenteren van het team waardoor ze weinig tot geen tv tijd krijgen waardoor de sponsoren weer ongelukkig zijn.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 15:57
    • het schijnt geen vrije keuze geweest te zijn, ze hadden al enige tijd onenigheid met de neiuwe eigenaren.

      • + 1
      • 31 okt 2015 - 16:09
    • Deze personen keren volgens mij hun rug niet naar het Manor-team, maar worden gewoon door een stelletje investeerders aan de kant gezet. Stank voor dank.

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 18:35
    • Dat denk ik ook Benno.

      • + 0
      • 31 okt 2015 - 22:38
  • Bob Bell stapt trouwe ook op! Hij werkte er pas sinds 1 juni en mede door hem kwam de deal met Mercedes en Williams (voor de versnellingsbakken) tot stand.
    Gerucht gaat dat hij naar Lotus gaat.
    Wat er nu precies aan de hand is is nog een vraagteken maar het is wel jammer dat nu het team goed op de rails staat deze belangrijke mensen vertrekken.

    • + 1
    • 31 okt 2015 - 16:31
  • MadMax2.0

    Posts: 633

    Staan ze volgend jaar wel aan de start dat is de vraag..

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 18:08
  • MightyMax

    Posts: 838

    Slechte zaak voor het team. Begreep ook dat het geen vrijwillig vertrek is, maar dat de nieuwe eigenaren/investeerders de oorzaak zijn. Jammer dat geld en sportieve ambities niet altijd hand in hand gaan.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 18:10
  • Insure

    Posts: 1.264

    Het goede aan dit "slechte" nieuws is dat is dat Bob Bell sterk in verband wordt gebracht met Lotus/ Renault. Dat zou betekenen dat het fabrieksteam van Renault er toch nog gaat komen. Dat zou heel goed nieuws zijn.

    Er zal de komende week wel meer duidelijk worden.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 19:30
  • Phantom01

    Posts: 946

    Jammmer voor Manor, ik snap die eigenaren niet, die willen prijzengeld zien en dan leaven, moeten ze toch eerst punten halen.
    Offtopic:
    Komen er misschien toch MB motoren vrij voor ander team.

    • + 0
    • 31 okt 2015 - 19:51

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar