Pirelli presenteert bandencompounds voor laatste vier races

Pirelli heeft naar buiten gebracht met welke banden de laatste vier races van het seizoen worden verreden. Daaruit blijkt dat er dit jaar niet meer op de harde band wordt gereden.

De Grand Prix van de Verenigde Staten in Austin zal worden verreden op de soft-en medium banden. Ook de week daarna tijdens de Grand Prix van Mexico, die voor het eerst sinds 1992 wordt verreden wordt gebruik gemaakt van de soft en medium banden. De organisatoren van de Mexicaanse Grand Prix verwachten dat de race op het Autodromo Hermanos Rodriquez de op één na snelste race van het jaar wordt na Monza.

Evenals de Grands Prix van de Verenigde Staten en Mexico zal er tijdens de Grand Prix van Brazilië gebruik worden gemaakt van de soft-en medium banden. Tijdens de laatste race van het jaar in Abu-Dhabi maken de coureurs gebruik van de Supersoft- en soft banden.

Verenigde Staten: Soft – Medium

Mexico: Soft – Medium

Brazilië: Soft – Medium

Abu-Dhabi: Supersoft – Soft 

Reacties (6)

Login om te reageren
  • Thuru

    Posts: 347

    Ziu intressant kunnen zijn datze voor 2017 alle soorten gewoon meenemen en dat teams zelf uit kunnen maken op wat van band ze gaan rijden. Gelijk ook de brandstof limiet afschaffen zodat coureurs niet hoeven te sparen.

    • + 0
    • 13 okt 2015 - 13:38
    • Zou wel interessant worden, Als je voor pole gaat zou je de supersoft meenemen. Maar dat kan je dan weer tegenwerken in de race

      • + 0
      • 13 okt 2015 - 13:49
    • En aub dat lift and coasting afschaffen. Tis toch triest dat je niet voluit kan gaan, omdat je anders zonder brandstof komt te staan. Gewoon volgas geven en mocht je te weinig hebben, dan op het einde van de race bijtanken. Dat maakt het voor de kijker al een stuk interessanter.

      • + 0
      • 13 okt 2015 - 13:55
    • Mbt de brandstof. Al zouden ze 10 of 15 kg meer brandstof mee mogen nemen zouden ze al niet meer hoeven sparen. Zo klein is het verschil.
      Kunnen ze best ruimte voor vinden maar mag helaas niet.

      • + 0
      • 14 okt 2015 - 23:59
  • Als ze de huidige manier van banden blijven hanteren zouden er eigenlijk een paar compounds bij moeten komen, om zo beter een band bij een circuit te kunnen selecteren en een iets groter verschil in compounds die je selecteert om zo op strategisch vlak wat meer verschil mogelijk te maken. Opgelopen race was de supersoft iets te hard naar mijn mening (27 ronden ging deze goed mee namelijk).

    • + 0
    • 13 okt 2015 - 15:26
  • MadMax

    Posts: 185

    ppff gewoon 2 compounds, meer brandstof en een kwalificatie band.! how hard can it be.
    renault en honda de ruimte geven (meer tokens) om hun motor op orde tekrijgen. teams straf punten geven bij unsafe release o.i.d. duidelijke regels vooraf gaand aan een seizoen en niet meer aanpassen tijdens een seizoen!

    • + 0
    • 13 okt 2015 - 15:30

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel
show sidebar