user icon

Hamilton: "Geen snars opgestoken van deze dag"

  • Gepubliceerd op 25 sep 2015 10:55
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

De vrijdag van het Grand Prix-weekend in Japan heeft Mercedes geen antwoord gegeven op de vraag of ze op Suzuka weer de oude zijn na een onkarakteristiek slecht weekend in Singapore. Coureur Lewis Hamilton noemde de verregende vrije training zelfs pure tijdsverspilling.

Op de vraag wat hij vandaag geleerd had, antwoordde de regerend wereldkampioen: "Ben je bekend met de term diddly-squat? Dat dus, we hebben geen snars opgestoken. Ik heb geen idee waar we staan. Daar komen we morgen wel achter. Vandaag was het een kwestie van risico's vermijden, de auto heel houden, starts oefenen en wat rondjes rijden. Verder was er niet veel aan."

"Als de derde vrije training droog is, dan zal het wel druk op de baan worden. En ik hoop dat het droog is. Elke keer dat je in de auto plaats neemt leer je wel iets, maar vandaag was niet echt leuk of leerzaam. Ze voorspellen een droog weekend, dus qua balans hadden we er ook niet veel aan om te rijden. Het is spijtig voor de fans die het circuit bezochten om de trainingen bij te wonen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Alonso14

    Posts: 202

    Gaan ze er al vanuit dat het zondag niet gaat regenen? Hoop echt op een zware regenrace.

    • + 0
    • 25 sep 2015 - 10:59
  • Wat een contrast...Max zegt weinig gereden maar veel geleerd...en de kersverse wereldkampioen zegt helemaal niets geleerd te hebben.

    Dat krijg je als je in een auto rijdt waarin je bij voorbaat al weet dat je de snelste van het stel gaat zijn....

    • + 1
    • 25 sep 2015 - 11:01
    • Max is ook geen wereldkampioen he.. Dus Lewis is al verder in dit leer proces :P

      • + 3
      • 25 sep 2015 - 11:15
    • micky

      Posts: 228

      Lewis kan geen exitement halen uit het rijden in de regen...Max wel, daarom zit er verschil in beleving.
      Vond zelf "vroeger" regen het mooist: dan had je aan de start al gewonnen van de regenhaters!

      • + 0
      • 25 sep 2015 - 11:19
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Mb wil in droge omstandigheden hun teugval onderzoeken omdat het hoogst wasrschijnlijk zondag droog is. Ps Lewis hoeft zich net als de andere wk niet te bewijzen in een vrije training, lijkt mij.

      • + 2
      • 25 sep 2015 - 11:50
    • LH heeft niets geleerd over de banden. Hij is benieuwd hoe die het houden bij droog weer

      • + 0
      • 25 sep 2015 - 12:49
    • @WOODFACE

      Hij heeft het over de "balans" en niet percé over de "banden".

      • + 0
      • 25 sep 2015 - 22:18
  • SE7EN_2

    Posts: 51

    Off topic
    STOF TOT NADENKEN
    Categorie 1
    Max Verstappen: Jongste coureurs die punten scoren
    Ayrton Senna: Meeste polepositions achter elkaar
    Lewis: Coureurs die minimaal één overwinning pakt in elk F1 seizoen

    Categorie 2
    Nico Rosberg: De meeste carrière punten zonder wereldkampioen
    Mark Webber: Meeste races gereden voor eerste overwinning
    Nick Heidfeld: Meeste podiums zonder overwinning

    Ik denk dat Max een grootheid wordt net als Ayrton & Lewis. (my thoughts)

    • + 1
    • 25 sep 2015 - 11:57
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Vettel jongste wk
      Lewis rn schumi wk met 2 teams

      • + 0
      • 25 sep 2015 - 17:59
  • Logische reactie van Hamilton. Het team zit om feedback verlegen en in deze omstandigheden krijg je die helaas niet. Zondag as wellicht een mooi regenduel Hamilton vs Vettel? Ik teken ervoor!

    • + 1
    • 25 sep 2015 - 11:59
  • Bsafranky

    Posts: 629

    Snap niet dat de meesten hopen op een "heftige" regenwedstrijd...
    20 jaar geleden ja..... Maar tegenwoordig draait ALLES OM DE VEILIGHEID..... Vooral op deze baan na afgelopen jaar...
    Zodra er regen valt gaan ze weer jammeren... Jammer genoeg..

    • + 0
    • 25 sep 2015 - 17:49

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar