Raikkonen tevreden met derde plaats na problemen in vrije training

Kimi Raikkonen is tevreden met zijn derde startplaats voor de Grand Prix van Singapore. De Fin kwalificeerde zich achter Sebastian Vettel en Daniel Ricciardo en deelt de tweede startrij met Daniil Kvyat. De Fin had het slechter verwacht na problemen tijdens de vrije trainingen.

"We zullen zien wat het wordt morgen, we hadden eerder wat problemen", aldus Raikkonen. "Sebastian (Vettel, red.) heeft een uitstekende ronde gereden en het is sowieso een goed teamresultaat. Ik was vanochtend niet zo tevreden over de auto en ben dan ook verrast dat ik nu hier sta."

"Voor de race van morgen ligt alles open", vervolgt Raikkonen. "We staan er goed voor en we moeten een nette prestatie kunnen leveren. Hopelijk weten we met twee auto's het podium te bereiken."

Calvinh

Posts: 2.263

Omdat P3 beter is dan P8.

  • 1
  • 19 sep 2015 - 17:58

Reacties (12)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.567

    Raikkonen had P2 in de VT3!! Of ben ik gek!

    • + 0
    • 19 sep 2015 - 16:49
    • Klopt, maar wat wil je eigenlijk zeggen?

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 16:58
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Goede opmerking, Rafael. Lekker kort.

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 17:58
  • T valt nu minder op omdat hij op P3 start, maar als Vettel van P3 had gestart en Raikkonen van P8 omdat hij 7 tienden langzamer was geweest dan Vettel, dan hadden mensen nu met gif gespuwd over hoe hij het kwijt is dus waarom nu niet? :p

    • + 0
    • 19 sep 2015 - 17:21
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Omdat P3 beter is dan P8.

      • + 1
      • 19 sep 2015 - 17:58
    • Hij is het ook kwijt......simpel omdat hij met dezelfde auto op 7/10 wordt gereden. Hij bewijst dit seizoen eens en te meer dat hij geen meerwaarde heeft voor Ferrari. En dat zijn contract desondanks verlengd is zegt niets over zijn prestaties. Maar alles over de afkoop sommen die Ferrari een veelvoud van het contract met hem zouden hebben gekost. Hij zat in de schaduw van Alonso en nu van Vettel. Nou kom maar op met de minnetjes....ik verzamel ze namelijk.

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 20:11
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Ehrm.... waar stond hij vorige race ook al weer t.o.v. Vettel?

      • + 0
      • 19 sep 2015 - 20:57
    • Alfie

      Posts: 1.052

      @DutchF1
      Ik wil er gewoon even op reageren, mag dat ook? (plussen of minnen doe ik niet aan)
      Kimi is namelijk wel degelijk een meerwaarde voor Ferrari, want hij is de perfecte 2de rijder.
      Hij ligt goed bij het team, kan goed overweg met Vettel, is (redelijk) snel en doet gewoon zijn eigen ding. Dat is voor een team als Ferrari zeer belangrijk, dus een meerwaarde.

      Ze hebben hem ooit uitgekocht en toch weer terug genomen, dat zegt toch gewoon genoeg.

      • + 1
      • 20 sep 2015 - 02:19
    • BIG_EL je beoordeelt iemand niet op een enkele race maar over een langere periode en dan ziet zijn prestatie curve er niet goed uit, simpel.

      ALFIE de reden dat ik zei "kom maar op met die minnetjes" is dat over het algemeen die minnetjes worden gegeven omdat je een andere mening hebt dan de "Kimi fan", en daar kunnen ze niet tegen. En wanneer je mijn post goed had gelezen heb ik uitgelegd waarom ik denk dat hij nog een jaartje in die Ferrari mag rijden. En niet zoals jij stelt dat het voor Ferrari een "meerwaarde" is om een 2e rijder te hebben met een salaris van 20 miljoen?

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 11:28
    • Alfie

      Posts: 1.052

      @DutchF1
      Als jij het gewoon duidelijker opschrijft, dan kan er ook geen discussie ontstaan. ;-)

      Samenvattend:
      Jij koppelt zijn prestatie aan de meerwaarde, toch?
      En jij zegt dat afkopen meer kost dan zijn contract, toch?

      Ik zeg, de meerwaarde zit hem niet in de (mindere) prestatie en afkopen is (en was) niet nodig. Er was een optie voor 2016 en die heeft Ferrari genomen.
      En dat gezeur over die minnetjes daar wil ik het niet eens over hebben, maar dacht dat jij daar wel boven stond, blijkbaar niet, jammer.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 11:43
    • Iedereen in deze wereld koppelt prestatie aan meerwaarde, dus dat jij dat anders ziet mag.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 11:49
    • Alfie

      Posts: 1.052

      Dat probeerde ik je nou juist uit te leggen, want Ferrari ziet dat (en ik ook) dus anders.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 12:47

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Visa Cash App RB
  • Punten 1.061
  • Podiums 24
  • Grand Prix 188
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (36)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar