user icon

VT3: Vettel geeft Mercedes het nakijken

  • Gepubliceerd op 23 mei 2015 12:02
  • comments 33
  • Door: Johan van den Beld

Sebastian Vettel heeft vanochtend de snelste tijd neergezet tijdens de laatste vrije training. De Duitser reed een 1:16.143 en troefde daarmee Nico Rosberg en Lewis Hamilton af.

Vooral Lewis Hamilton klaagde aan het einde van de sessie veel over het gebrek aan grip. Volgens het team kwam dat vooral door een te hoge druk in de banden. De kampioenschapsleider was uiteindelijk bijna zes tienden van Vettel verwijderd.

Niet alleen Vettel, ook Renault zal erg tevreden terugkijken op de sessie vanochtend. Alle vier de auto's van de Franse fabrikant finishten in de top negen. Ricciardo was het snelste met een vierde tijd, bijna een seconde achter de Ferrari van Vettel.

Max Verstappen was vandaag te betrappen op een zeldzaam foutje. De Nederlander spinde in Anthony Noghes - de laatste bocht van het circuit - en raakte met zijn achtervleugel de bandenstapel. Verstappen kon vervolgens wel zijn Toro Rosso naar de pits dirigeren, maar was niet in staat nog een kwalificatierun te rijden. Verstappen eindigde uiteindelijk met de negende tijd.

Kimi Raikkonen zorgde halverwege de sessie voor een rode vlag. De Fin raakte met zijn Ferrari de bandenstapel in Sainte Devote. Raikkonen was op dat moment net op weg met de supersoft, en stond op het moment van de crash derde achter Lewis Hamilton en Nico Rosberg. Uiteindelijk reed Raikkonen de zesde tijd van de ochtend.

Opvallend dit weekend is het gebrek aan snelheid bij Williams. Het team moest afgelopen donderdag al genoegen nemen met posities buiten de top tien, maar vandaag was het helemaal bar en boos. Massa finishte slechts op de zestiende positie, terwijl Bottas als vijftiende over de streep kwam.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Go Ferrari, go!

    • + -1
    • 23 mei 2015 - 12:08
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Oef, is Williams echt zo slecht hierzo?

    • + 0
    • 23 mei 2015 - 12:14
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Was dat vorig jaar ook niet zo? Hun wagen kan gewoon niet goed omgaan met dit soort Micky Mouse circuits. Hongarije zal ook wel lastig worden voor ze.

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 12:17
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Even opgezocht, en ja dus... Vorig jaar waren ze hier in kwalificatie 13e en 16e...

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 12:19
    • Cypher

      Posts: 2.144

      Vorig jaar ook inderdaad. Geen Q3 gehaald toen, beide auto's niet.

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 12:19
    • Daarom hoop ik nog steeds op een dikke bak regen morgen, maar dat zal helaas wel niet gebeuren.

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 13:44
  • aesop

    Posts: 659

    Hoeveel sneller had Max gekund? Top 6 lijkt me reeel.
    En een leermomentje, pas op voor autos die de pit in gaan ;)

    • + 0
    • 23 mei 2015 - 12:15
    • zolang sainz maar in de top 5 zit

      • + -3
      • 23 mei 2015 - 12:18
    • 2f@st4u

      Posts: 601

      En zoals ik al voorspelde. Max in al z'n jeugdige enthousiasme in de vangrail. :) Is zeker niet de enige keer dat hij in de fout zal gaan. De appel valt nooit ver van de boom. De Max fanboys zijn precies wat stil.. bwoehaha.. Laat de minnetjes maar komen, sukkels!

      • + -1
      • 23 mei 2015 - 13:36
    • 2F@ST4U

      Ben je nou echt zo'n kleuter met je gesukkel, heb je nou echt niet in de gaten dat je jezelf steeds voor l*l zet? Waarschijnlijk niet...

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 13:46
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Ziet er niet verkeerd uit voor Ferrari. Waar na Spanje gedacht werd dat ze een redelijk probleem zouden hebben in Monaco lijkt het nieuwe pakket hier gewoon wel goed te werken. Een pole zou fantastisch zijn, maar vrees toch een zilver gekleurde wagen vooraan... Max, tja, foutjes horen erbij, hij moet deze race gewoon zorgen dat ie voor Sainz eindigt, dat is eigenlijk z'n voornaamste taak. Als dat in de punten is, dan is dat zeer mooi meegenomen.

    • + 0
    • 23 mei 2015 - 12:16
  • babyShumi

    Posts: 406

    wat een toppertje toch die seb :) netjes van carlos en max ook :)

    • + -1
    • 23 mei 2015 - 12:19
  • Met een waanzinnige top ronde ingezet op 14:59 en finishend op 15:00 kan het zomaar een enorm mooie middag worden met wat geluk! Ik heb de hoop, vooral met Vettel zijn kwalificatie specialiteit! Damn! Doe het :D !

    • + 2
    • 23 mei 2015 - 12:20
  • maxioos

    Posts: 1.695

    Je zag het aankomen, maar zo snel zo slecht met Sauber, pfffff. Als Manor nieuwe auto/motor heeft en Merhi hebben bedankt voor bewezen diensten zal Sauber het vast moeilijk hebben om niet laatste te worden.

    • + 0
    • 23 mei 2015 - 12:20
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Heerlijk om te zien, karma noemen ze dat. Kaltenborn had allang ontslagen moeten worden maar dat is niet gebeurd. Peter Sauber vind het ook allemaal maar best en zal hoogstwaarschijnlijk zijn zegen wel hebben gegeven aan het wanbeleid van "de advocaat".

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 12:29
  • Ik zei eerder deze week al dat Vettel de race gaat winnen.

    • + -1
    • 23 mei 2015 - 12:38
    • Doe je naam alsjublieft eer aan! :D

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 12:42
    • Ha ha, ik doe mijn best RAIKKONEN-FAN. ;-)
      Ik heb sinds begin deze week echt het gevoel dat Vettel de race naar zich toe gaat trekken en nu lijkt het er warempel op dat het nog gaat gebeuren ook.

      • + -2
      • 23 mei 2015 - 13:13
  • Max op P9?
    Ach het is maar VT.....
    Bij VT explodeerde de commentaren, nu zijn ze ineens heel rustig...

    • + -6
    • 23 mei 2015 - 13:05
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Door een eigen fout geen kwalirun kunnen doen, dus z'n tijd is niet geheel representatief. Wel oorzaak van het niet kunnen doen van die kwalirun... ;)

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 13:08
    • Niet mijn punt, sparrow.
      Maar ik zag het.

      • + -5
      • 23 mei 2015 - 13:11
    • maxioos

      Posts: 1.695

      @flip, heb je de VT gezien? Als je hem wel had gezien dan wist/weet je dat Max tot zijn uitvallen stabiel sneller was dan Sainz. En voor mij en neem aan de meeste fans is deze plek 9 gezien verloop van de VT gewoon goed. Nu kijken hoe de Q gaat en of er geen mankementen zijn opgetreden.

      • + 1
      • 23 mei 2015 - 13:18
    • Ook hier minn punt. Niet, maxioos!
      Donderdag werd Max heilig verklaard en explodeerde f1vandaag en vandaag heeeeel stil.
      Snappie?

      • + -6
      • 23 mei 2015 - 13:28
    • Het verbond van de minnetjesdrukkerij is weer actief bezig.
      Niet een verkeerd woord over Max, maar toch minnen.
      " mama, meneer fluitketel zegt iets stouts over Max!"

      • + -4
      • 23 mei 2015 - 13:39
    • Kevin

      Posts: 4.868

      En jij vind het nodig dat op te merken, omdat?

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 13:39
    • maxioos

      Posts: 1.695

      Het is de hele dag al stil, op de chat ook. Denk dat velen vakantie geld aan het uitgeven zijn

      • + 1
      • 23 mei 2015 - 13:40
    • Lol Maxioos!
      Fan van F1 totdat moeders verteld dat het niet mag.
      Helden!

      • + -5
      • 23 mei 2015 - 13:41
    • Flip je bent zelf een klein kind door op elk topic haast dwangmatig te "moeten" reageren.
      Laat mensen enthousiast zijn. En zeer dikke min van mij.
      Al vond ik de reacties gister tegen Joeri ook overtrokken.

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 13:48
    • Ach Flipje is alleen maar om te rellen, internet heldje ;-)

      • + 0
      • 23 mei 2015 - 13:51
  • Kevin

    Posts: 4.868

    Voor de Verstappen-fans, er staat een interview met Verstappen zijn moeder in het AD van vandaag. Misschien wel leuk om te lezen voor de liefhebber.

    • + 0
    • 23 mei 2015 - 13:45

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit