Tussenstand: Felipe Massa de grootste verliezer
- Gepubliceerd op 18 apr 2010 11:49
-
22
- Door: Dennis Roke
Button is met twee overwinningen nu tien punten los van de rest, terwijl Hamilton en Alonso exact gelijk zijn gekomen. Vettel volgt op korte achterstand: 15 punten ten opzichte van Button.
Grote winnaar in het middenveld is Vitaly Petrov. De Rus stijgt in een klap naar de twaalfde plek, door de zes punten die hij verdiende met zijn zevende plek in de race.
Bij de constructeurs is de McLaren uiteraard spekkoper. De Britten staan negentien punten los van Ferrari, Red Bull Racing volgt op korte afstand.
Benieuwd naar de volledige stand?
Klik op de frontpage op "Seizoen 2010".
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.664 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Oh, noem Massa nou geen \"verliezer\" dat is vragen om problemen hier.
Posts: 7.177
oh echt weer een reactie van jou he! Kinderachtig!
Hij verliest toch veel punten in vergelijking...
En valt een aantal posities... heel normaal wat ze dan neer zetten.
Posts: 265
Haha, je was me te snel af! Jermaine ook trouwens, anders had \'ie wel gaan zeiken over het artikel in plaats van jouw reactie.
Posts: 11.414
lol. Ging je \"google alert\" weer af?
Posts: 7.177
Sorry maar volgens mij reageerde jij als eerst. kind
Posts: 1.725
reken er ook nog eens bij dat Massa 6à7 seconden verliest terwijl hij kijkt hoe Alonso\'s banden worden vervangen. Anders had er voor hem ook wel een beter resultaat ingezeten. Ging aan het einde nog behoorlijk snel, al was Petrov voor niemand te pakken toen.
Posts: 985
Reken ook dat Alonso al een extra keer de pits doorgereden had en toch achter Massa zat, die zich vervolgens liet verrassen bij de pitingang.
Posts: 7.177
ja en dat dat gewoon mocht wat hij deed verbaast mij. Ok bij Hamilton was het zo die stond voor en toen ging vettel hard op gas en kwam naast Hamilton en Hamilton kon nergens heen. Bij Alonso was Massa voor en toen ging alonso gewoon buiten de lijn (maar dat zou dan wel goed zijn 8-) ) naast Massa op een later moment en zet hem ervoor. Niet echt netjes
Posts: 11.414
Kijk het is leuk dat je allemaal dingen roept, maar wederom dwingt zich toch de vraag op: \"Heb je dit nou echt door gedacht?\"
Hoever staat Massa achter Alonso na de pitstop? Alleen Barrichello zit ertussen maar daar had Massa zo voorbij moeten kunnen als hij net zo snel als Alonso geweest was.
De realiteit is dat Alonso aan de horizon verdwijnt terwijl hij in no time Vettel, Schumacher en Sutil voorbij gaat. Massa blijft gewoon hangen.
Hoeveel plekken zou het Massa dus gescheeld hebben als hij voor Alonso was blijven zitten? Hooguit 1, want dan had Alonso achter hem gezeten.
Of ga je nou beweren dat dat het \"betere\" resultaat is wat je in gedachten had?
Als Ferrari fan zou je blij moeten zijn dat Alonso er voorbij gaat. Hoeveel punten scheelt het Ferrari nu wel niet dat Alonso ervoor zit en een hoop auto\'s in kan halen?
P8+P9=6
P4+P9=14
Bovendien blijft Alonso nu ook beide Red Bulls voor. Anders had Red Bull er ook nog eens 4 punten bijgehad.
Al met al winnen ze door die actie van Alonso dus 12 punten op Red Bull.
Wederom ook. Hoezo ging Massa behoorlijk snel op het eind? Waar baseer je dat soort claims toch op? Niet op de rondetijden in ieder geval, maar ook niet op dat hij inloopt. Hij was sneller dan Schumacher ja, maar hij verliest 15 seconden op de kop van het veld na zijn laatste pitstop. Hij loopt ook nauwelijks uit op Petrov en Barrrichello.
Bedoel je dat Massa 1 keer een ronde sneller ging dan de andere rijders ofzo? Massa is in de laatste stint inderdaad welgeteld 2 ronden echt sneller dan Alonso. Buiten dat verliest hij 20 seconden op Alonso.
Posts: 331
Dan moet hij zich maar wenden bij zijn team baas,of beter gezegd in zijn speigels kijken want Alonso kwam eraan gevlogen om ook banden te wissellen en dat was een goede zet van Alonso
Posts: 2.181
Nou hij wel de verliezer van dag,hij kwam als wk leider en weet geen punt te scoren en ben je wel verliezer, en dat kan je ook van vettel webber zeggen ..
Posts: 1.725
Hij haalt 2 punten. Ik geef toe, het is bizar dat je als 9e punten verdient maar het is nu zo.
Posts: 2.714
Massa had vandaag zijn dag niet, ik zie hem zeker terugkomen.
Posts: 1.748
Echt pech weer van Massa man man man naja in Spanje wordt er GEWOON in normale omstandigheden gereden en dan zullen we zien hoe snel iedereen daadwerkelijk is over 67 ronden. En Button is wel lekker bezig hoor in die regen maar kan hij dit ook in normale omstandigheden dat zullen we over 3 weken (hopelijk) zien.
Posts: 15.285
sjonge sjonge... wat een zielige reacties weer... Massa is ook de grootste verliezer als je kijkt naar de stand in het kampioenschap. Dat is ook de topic titel... en dat is gewoon de 100% waarheid.
Posts: 859
Inkoppertje.. niemand? ;)
Posts: 15.285
sjonge sjonge... wat een zielige reacties weer... Massa is ook de grootste verliezer als je kijkt naar de stand in het kampioenschap. Dat is ook de topic titel... en dat is gewoon de 100% waarheid.
Posts: 3.592
Idd, Massa moet deze race snel vergeten, hij zat er gewoon niet lekker in en kon gewoon geen potten breken vandaag... Zat te lang achter Barrichelo vast, zag Webber voor \'m komen na de pitsstop en kon de Renaults niet meer achterhalen.
Het zal in Spanje wel weer beter gaan...
Posts: 1.052
Wat een flop is die Massa dit jaar. Hij heeft nog werkelijk helemaal niets in de melk te brokkelen. Leuk dat hij even 1e stond maar wat koop je daar voor, laat hij eerst Alonso maar een bij proberen te houden. Zou hij toch wat snelheid verloren hebben door zijn crash? Hij maakt op mij zo\'n tamme indruk.
p.s. dit was géén sarcastische post.
Posts: 10.412
ik zeg in ruilen einde seizoen.:P
Posts: 1.748
Mee eens ik vind Massa dit jaar wel erg langzaam de man kon veel sneller ik had gedacht dat hij het Alonso wel wat moeilijker kon maken. Volgens mij moet Massa nog wat ritme opdoen want zijn rondetijden komen steeds dichter bij die van Alonso en dat belooft veel goeds maar behalve zijn matige indruk pakt hij wel de puntjes.
Posts: 932
Och wat een reacties weer, nu is Massa de pispaal, nou ben benieuwed wie de volgende paal is. Laat Alonso nu eerst maar weer eens uit de problemen blijven, voor de 3e keer op rij weer geen probleemloze race. Verkeerde keuze wbt banden. Voorlopig is het Button die aan de leiding gaat.