Vettel in zijn nopjes met keurige tweede startplaats
- Gepubliceerd op 28 maa 2015 12:13
-
44
- Door: Jeroen Jonkers
“Misschien waren het de omstandigheden, of het circuit, of de warmte, maar het ging goed voor ons. Hopelijk kunnen we dit morgen vasthouden en het gevecht aangaan. Het zou mooi zijn om het Mercedes lastig te maken, want ik denk dat het de afgelopen maanden iets te makkelijk voor ze is geweest."
"We moeten ons op onszelf focussen en met de regen kan het hier altijd lastig worden. Ik denk dat we de race kunnen winnen. Het hangt van veel factoren af waar ik geen invloed op heb. Er is regen in de lucht en als die valt op het juiste moment, dan kan dat een voordeel zijn. Het kan echter ook in je nadeel werken."
"Onze snelheid ziet er goed uit op het moment, maar we moeten realistisch blijven. Mercedes heeft nog altijd een voorsprong, die is niet zomaar veranderd", besluit Vettel.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Reacties (44)
Login om te reageren-
met de aanvaring vorig week met rosberg.
Staat rosberg nu wel voor lul denk ik:)- + 1
- 28 maa 2015 - 12:23
-
Ja behoorlijk haha maar de punten worden verdeeld in de race dus Nico kan het nog recht trekken.
- + 1
- 28 maa 2015 - 14:30
-
Zei de ene Duitser tegen de andere Duitser ,hoe bevalt dat achterlicht van een Ferrari nou..................
- + 3
- 28 maa 2015 - 12:23
-
Mooi die klinkt strijdlustig. Vooral ook de opmerking over dat Mercedes het te makkelijk heeft gehad vind ik mooi, met andere woorden, jullie zijn ingekakt, niet scherp haha. Dikke vinger naar Nico haha
- + 1
- 28 maa 2015 - 12:31
-
Stel die torro rosso had nog een ferrari motor gehad...Damn
- + 0
- 28 maa 2015 - 12:43
-
Prima prestatie van Vettel. Met een beetje meer geluk had ie pole gepakt want Lewis moest zijn 2de poging afbreken nadat hij in verkeer. Hij had paars na sector1. Maar gelukkig was de vorige poging net genoeg voor Lewis dus deed die 2de poging er toch niet meer toe.
Nico had eigelijk voor Vettel moeten staan. Mercedes is nog steeds de beste auto, maar dit zijn de momenten dat coureurs van dat kaliber die net iets onder de supertop zitten te kort schieten.
Ik ben benieuwd of het Ferrari lukt om op gelijke hoogte te komen met Mercedes dit seizoen. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Het zal niet makkelijk worden. Mercedes moet nu ook wakker schieten en harder pushen dan ooit ter voren.- + 0
- 28 maa 2015 - 12:44
-
*nadat hij in verkeer terecht kwam
- + 0
- 28 maa 2015 - 12:44
-
Waarom zou Nico voor Vettel moeten staan?
Ik kan nu niet zeggen dat Hamilton zo'n indrukwekkend pole heeft gepakt , waar is die halve seconde ineens , die ze vorige wedstrijd nog hadden?
Zou Ferrari toch het gat dicht hebben gereden?- + 0
- 28 maa 2015 - 15:04
-
@ sailor
Als je het hele weekend een geetje gevolgd had dan had je ezlef kunnen concluderen dan Mercdes een buffer heeft van een 0,5 sec.
Dat Vettel p2 staat ligt aan de omstandigheden en dat beetje geluk wat je moet hebben.
Las het morge droog is wordt alles duidelijk.
Mercedes 1 en 2- + -1
- 28 maa 2015 - 22:12
-
Grande Seb! Van een dikke halve seconde naar nog geen tiende achterstand.. in dit weer geeft talent de doorslag ipv de auto! Ferrari is bijna back in business!
- + 1
- 28 maa 2015 - 13:21
-
Dikke plus voor jou!
- + 0
- 28 maa 2015 - 13:29
-
Is dit serieus?
En denk je echt dat ferrari het gat gedicht heeft in 1 weekend?
En Max zich nu al kan mengen tussen de grote jongens?
Allemachtig hoe naif man.- + 0
- 28 maa 2015 - 22:15
-
Vai vai ragazzo! Grande seb!
- + 0
- 28 maa 2015 - 14:08
-
Vettel top, Kimi tja beetje dezelfde lijn van het afgelopen jaar. Dwingt het geluk niet genoeg af lijkt het hoop dat hij in de race met een sterk optreden alsnog goede zaken kan doen.
- + -1
- 28 maa 2015 - 14:24
-
Jammer dat Vettel net niet de pole heeft gepakt,want ik had toch graag die ''gehate'' vinger wel weer eens willen zien.
- + 0
- 28 maa 2015 - 14:30
-
@sailor,
Heb je wel echt die q3 gevolgd of kijk je alleen naar de stand en niet naar de totstandkoming?
Het is je blijkbaar ontgaan dat Lewis in zijn snellere tweede run geblokt is door niemand minder dan zijn vriend Nico. Daarom moest hij afblazen.
Of denk je nu dat Max echt sneller is dan Kimi?- + 0
- 28 maa 2015 - 22:18
-
Als Vettel tweede is geworden in die Ferrari , had Ricciardo de pole gepakt in die Ferrari als hij voor dat team zou rijden
- + -4
- 28 maa 2015 - 14:57
-
is dat jouw 1+1=2 rekensommetje? Jouw posts worden wel een beetje humoristisch zo, als Ayrton Senna voor mercedes had gereden had hij nog een plek hoger gestaan dan Lewis, m.a.w. startplek 0, zou Schumacher voor mercedes hebben gereden zelfs nog beter, die zou vertrekken van p-1
- + 0
- 28 maa 2015 - 15:37
-
Voorkeuren zijn puur persoonlijk. Je zou verwachten dat rbr in deze helse omstandigheden het gat zou verkleinen, maar het tegenovergestelde blijkt waar. Het lijkt alsof de 2 fabrieksteams die alles in house fabriceren en configureren onder de huidige regels een enorm voordeel hebben op de klanten teams. Zou ook kunnen verklaren waarom Renault een eigen team wil en Honda slechts aan 1 team levert.
- + 0
- 28 maa 2015 - 15:37
-
@ Sailor
Kijk anders de kwalificatie van Maleisië van vorig jaar nog eens terug...
Hier, ik help je een handje.
Vettel; 1:59.486
Ricciardo; 2:00.541
En vandaag had Ricciardo de mazzel dat Q3 zo lang werd uitgesteld. Als hij in dezelfde condities als vorig jaar had moeten rijden dan had Kvyat op zekers voor hem gestaan.
Ricciardo is niet goed in de regen.- + 0
- 28 maa 2015 - 15:55
-
Ricciardo was niet beter Sailor :)
Vettel was hooguit een beetje uitgeblust vorig seizoen
Het blijft grappig:)- + 0
- 28 maa 2015 - 15:56
-
Ricciardo was wel beter vorig jaar maar was dat niet in elke situatie. Zoals ik dus net al aangaf.
In de regen kon Ricciardo bijvoorbeeld geen potten breken.- + 0
- 28 maa 2015 - 16:02
-
Ja Ricciardo is inderdaad slecht in de regen , daarom heeft Ricciardo vorig jaar ook gewonnen in de regen ... en waar was Vettel in die wedstrijd , far far away
Het is juist Ricciardo die enorm uitblinkt bij rommelige wedstrijden in bijvoorbeeld regen , daarom denk ik dar Ricciardo die pole wel had gepakt in die Ferrari- + 0
- 28 maa 2015 - 16:08
-
wat een onzin, in een Ferrari kun je (nog) geen pole pakken, of je nu Vettel of Ricciardo heet, niet met Lewis in een mercedes.
en nee, ook niet in de regen, hooguit kun je Nico pakken omdat dat een mindere rijder is.- + 0
- 28 maa 2015 - 16:13
-
Ricciardo was net als Raikkonen niet in de buurt gekomen van Vettel
- + 2
- 28 maa 2015 - 16:14
-
Zo overtuigend was die pole nu ook weer niet , van een halve seconde was totaal geen sprake , slechts 0.074 seconde, het was deze keer zeker mogelijk om die pole af te pakken van Mercedes
- + 0
- 28 maa 2015 - 16:16
-
Ricciardo heeft helemaal geen regen race gewonnen. Als je doelt op Hongarije, die begon inderdaad nat. Met Ricciardo die vast zat achter Button. Pas toen het droog werd en ze naar slicks konden wisselen kreeg Ricciardo de leiding in de schoot geworpen dankzij de SC en de verkeerde banden keuze van McLaren.
Vorig jaar kreeg Ricciardo 1 seconde aan z'n broek van de 'matige' Vettel in echt natte omstandigheden. Later ook op Hongarije tijdens de natte kwalificatie kwam Ricciardo ook niet in de buurt van de 'matige' Vettel. En in de race kwam hij Button niet voorbij in de veel langzamere McLaren. Pas toen meneer op veel snellere banden in de rondte ging dan de rest was hij ineens goed...- + 0
- 29 maa 2015 - 12:36
-
Ricciardo was net als Raikkonen niet in de buurt gekomen
- + 0
- 28 maa 2015 - 16:13
-
Pff weer is Vettel niet goed alle andere F1 sterren waren in deze auto hoger geeindigd dan Vettel.
Weer is de auto beter dan Vettel Hahahahaha- + 0
- 28 maa 2015 - 17:35
-
vetel doet de laatste 2 races meer dan alonso heel vorig jaar ik denk nog steeds dat dit over 3 jaar de goude combi is
- + 0
- 28 maa 2015 - 17:58
-
Ja wat een onzin. Vorig jaar was Ricciardo in het begin beter maar vervolgens was het de pech en stomme strategie die Vettel versloeg, niet zn teammaat. En vorig jaar reed Alonso in een draak van een auto dus dat is sowieso ook een kromme vergelijking kijk maar wat Kimi er nu in potentie mee kan. Dat is in deze een beetje het rererentiepunt
- + 1
- 28 maa 2015 - 18:33
-
Volgens sommige hier is vettel middelmatig.
Hoe moet ie zich nog meer bewijzen dan zoals vandaag ?
Starten in de safety car en dan nog bij de eerste drie eindigen .
Zou die dan voor een super coureur worden aangezien of is de safety car de oorzaak
omdat ie te snel is ?
.- + 1
- 28 maa 2015 - 18:58
-
Ik denk dat ze Vettel als enige een old school Le Mans start moeten laten doen, hoewel zelfs al wint ie dan zijn er vast nog mensen die dan wel met een reden komen :)
- + 2
- 28 maa 2015 - 19:04
-
Niemand zegt volgens mij dat Vettel middelmatig is.
Het enige wat weleens geopperd wprdt is dat hij overhyped wordt en vorig jaar door Rccicaro bevestigd. En nu nipomaliter gelijk op gaat met kimi, die vorig jaar door alonso zoek is gereden.
Vettel is een goede rijder anders wordt je niet zomaar ff 4 x wk- + -1
- 28 maa 2015 - 22:24
-
Er is helemaal niets bevestigd door Ricciardo, of heeft Button een aantal jaar geleden ook wat bevestigd?
- + 0
- 28 maa 2015 - 22:43
-
Kimi was het hele weekend sneller en pech in q2.
Totdat Lewis naar Ferrari gaat, is het dan nogsteeds de gouden combinatie vettel/ferrari?
Of vertrekt ie denk je?- + -1
- 29 maa 2015 - 00:17
-
Tot nu toe betaald het al meer uit dan met Alonso. Ik denk ook niet hij bang voor Hamilton hoeft te zijn nee :)
- + 1
- 29 maa 2015 - 09:41
-
Go Vettel, snoer die critici maar mooi de mond en laat ze zien waarom je viervoudig kampioen bent!
Forza Ferrari, Forza Vettel!!- + 0
- 28 maa 2015 - 20:27
-
Inderdaad wordt tijd dat hij zijn 4 wk bewijst haha.
Ik hoop dat hij zich namens jou morgen bewijst anders hebben de critici gelijk?- + -1
- 28 maa 2015 - 22:20
-
Echte kampioenen kennen geen echt slecht jaar.
- + -1
- 28 maa 2015 - 22:30
-
Nee hoor, die hebben wat mij betreft wat morgen de uitslag ook mag zijn al ongelijk. 4x wereldkampioen word je niet zomaar.
Had beter neer kunnen zetten "laat ze nog maar ééns zien".- + 0
- 28 maa 2015 - 22:33
-
We zullen het meemaken
- + 0
- 29 maa 2015 - 00:13
-
"Echte kampioenen kennen geen echt slecht jaar"
Dan noem er maar is één op...- + 0
- 29 maa 2015 - 09:49
-
Man man toch.
Pole was vandaag toch mooi geweest :)
Forza ferrari :) :)- + 0
- 28 maa 2015 - 20:30
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Posts: 1.195
Zei de ene Duitser tegen de andere Duitser ,hoe bevalt dat achterlicht van een Ferrari nou..................