Rosberg verwacht problemen met zachte banden in Australië
- Gepubliceerd op 02 maa 2015 09:13
-
18
- Door: Jeroen Jonkers
"Ik deed zondag een lange run aan het eind, want in Melbourne rijden we op de zachte banden", aldus Rosberg. "Dat wordt een groot probleem. De band valt echt heel snel uit elkaar."
"Afgezien van de banden, beleefde Mercedes een sterk voorseizoen. "Het gaat steeds beter. Dat wil niet zeggen dat de rest niet snel is, maar ik ben optimistisch dat we een goede auto hebben voor de races. Het is ook leuk om de snelste te zijn, een kleine extra."
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Reacties (18)
Login om te reageren-
inderdaad: dat hadden ALLE coureurs, alhoewel er hier 1 schijnt te zijn die denkt dat alleen Max Verstappen daar last van had.
- + -2
- 2 maa 2015 - 09:20
-
Je mag het beestje best bij de naam noemen hoor. Ik heb helemaal niet gezegd dat Max de enige is en ik heb slechts hetgeen neergezet wat Max zelf aangaf.
Dus, wees gewoon een kerel en loop niet te miepen;-)- + 4
- 2 maa 2015 - 09:35
-
Ja, jij zei het alsof alleen Max daar last van had, dus wees een kerel en geef gewoon je ongelijk toe.
- + -4
- 2 maa 2015 - 09:37
-
Ongelijk? Waar hebben we het over? Enkel omdat ik Max geciteerd heb en jij dit blijkbaar negatief geïnterpreteerd hebt, strooi je met verwijten? Je zegt het goed, jij zei het alsof alleen Max daar last van had, dat is jouw interpretatie.
Laten we gewoon wel volwassen met elkaar om blijven gaan en niet belanden in een kinderlijk wellus/nietes spelletje.- + 3
- 2 maa 2015 - 09:41
-
Jij bracht het als de reden dat Max op supersoft langzamer geweest was dan Sainz.
dat kan je nu ontkennen, maar dat was wel degelijk zo.- + 0
- 2 maa 2015 - 09:47
-
Nou, sorry daarvoor, had het helemaal bij het verkeerde eind. Enkel de motorproblemen waren de oorzaak dat Max langzamer was, omdat hij niet genoeg tijd had om zijn setup te fine tunen. Was dit probleem er niet geweest had hij met gemak een 1.23. 5 uit zijn mouw geschud en was hij gewoon sneller als Carlos Sainz Jr.
- + 2
- 2 maa 2015 - 09:56
-
over kinderachtig gesproken............
- + -4
- 2 maa 2015 - 10:02
-
Nico Rosberg is met een lange run op de harde band bezig. Zijn rondetijden: 1:25.8, 1:26.2, 1:26.5, 1:26.9, 1:27.1, 1:27.3, 1:27.6, 1:28.0, 1:27.9 en 1:28.1
Sebastian Vettel is begonnen aan een racesimulatie. De eerste stint doet de Duitser op de medium banden, met deze tijden: 1:30.7, 1:30.5, 1:30.5, 1:30.6, 1:30.6, 1:30.3, 1:30.6, 1:30.7, 1:31.8 en 1:31.1.
dit is toch niet normaal???- + 1
- 2 maa 2015 - 09:35
-
Je weet natuurlijk niet hoeveel brandstof ze in de tank hadden. Verschil zal geen 5 sec per ronde zijn, dat zou echt absurt zijn. Tijden van Rosberg lopen wel aardig snel op, die van Vettel zijn heel erg constant.
- + -1
- 2 maa 2015 - 10:02
-
Ferrari loopt gewoon zwaar te sandbaggen.
- + -2
- 2 maa 2015 - 10:05
-
Dat was de eerste stint voor Vettel aan het begin van een race simulatie van 60 ronden.
- + 0
- 2 maa 2015 - 12:51
-
Het zou wel mooi zijn als Mercedes een snelle auto heeft gebouwd die banden vreet. Net als in 2013, dan krijgen we mooie races te zien
- + 3
- 2 maa 2015 - 10:18
-
In 2013 waren er fundamentale problemen met de auto. In 2014 hadden ze een auto die het beste omging met de banden van iedereen. 2015 is een doorontwikkeling op de basis van vorig jaar dus dan lijkt het mij heel sterk als Mercedes opeens een bandenvreter is. Maar zeg nooit nooit.
Mocht het wel het geval zijn dan denk ik dat Mercedes zo snel is dat ze een extra pitstop kunnen permiteren.- + -2
- 2 maa 2015 - 10:37
-
Vorig jaar was Pirelli voorzichtig met de banden omdat er al zoveel veranderde. Dat was de grootste reden dat Mercedes geen problemen had met de banden, plus dat ze snel genoeg waren om niet het uiterste van de banden te vragen.
Als Pirelli dit jaar weer meer risico heeft genomen met de banden dan zou het me niet verbazen dat de Mercedes weer een bandenvreter wordt. Zou wel mooi zijn voor de races trouwens...- + 0
- 2 maa 2015 - 10:56
-
Och... Vorig jaar riepen ze ook dat de banden problemen zouden geven, maar toen ze gingen rijden in Australie bleek het allemaal heel erg mee te vallen. De lage temperatuur bij de tests zorgt ervoor dat de tests op dat punt een slechte graadmeter zijn.
Gewoon afwachten en dan zien we het vanzelf.- + 0
- 2 maa 2015 - 15:55
-
Een kwestie van niet al je eieren in de mand stoppen. Als het allemaal maar hosanna is dan creëer je een beeld van eenzijdige heerschappij en dat willen zij natuurlijk niet bij Mercedes. De test resultaten hebben laten blijken dat Mercedes de te kloppen team zal zijn en de beruchte bandenproblemen zijn al sinds vorig jaar geen 'aanzienlijk' probleem meer. Inderdaad, laat de vlag maar vallen en dan kan de kijker dat zelf bepalen.
- + 0
- 2 maa 2015 - 19:30
-
volgens mij heeft er hier iemand een nieuw woordje geleerd
- + 0
- 3 maa 2015 - 15:26
-
Het zou mij niks verbazen dat Mercedes ingetogen gaat racen zodra ze merken dat ze opper machtig zijn om zo de F1 toch nog aantrekkelijk te houden, hetgeen ook in hun belang is.
- + 0
- 3 maa 2015 - 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Posts: 9.925
Je mag het beestje best bij de naam noemen hoor. Ik heb helemaal niet gezegd dat Max de enige is en ik heb slechts hetgeen neergezet wat Max zelf aangaf.
Dus, wees gewoon een kerel en loop niet te miepen;-)