Rosberg verwacht problemen met zachte banden in Australië

Nico Rosberg was de snelste man van de afgelopen wintertests, maar toch is de Duitser niet tevreden over alles. Zo vindt Rosberg dat de zachte banden van Pirelli te snel uit elkaar vallen en dus niet goed functioneren. De Mercedes-coureur verwacht dat dit wel eens voor problemen kan gaan zorgen in Australië.

"Ik deed zondag een lange run aan het eind, want in Melbourne rijden we op de zachte banden", aldus Rosberg. "Dat wordt een groot probleem. De band valt echt heel snel uit elkaar."

"Afgezien van de banden, beleefde Mercedes een sterk voorseizoen. "Het gaat steeds beter. Dat wil niet zeggen dat de rest niet snel is, maar ik ben optimistisch dat we een goede auto hebben voor de races. Het is ook leuk om de snelste te zijn, een kleine extra."

Je mag het beestje best bij de naam noemen hoor. Ik heb helemaal niet gezegd dat Max de enige is en ik heb slechts hetgeen neergezet wat Max zelf aangaf.

Dus, wees gewoon een kerel en loop niet te miepen;-)

  • 4
  • 2 maa 2015 - 09:35

Reacties (18)

Login om te reageren
  • inderdaad: dat hadden ALLE coureurs, alhoewel er hier 1 schijnt te zijn die denkt dat alleen Max Verstappen daar last van had.

    • + -2
    • 2 maa 2015 - 09:20
    • Je mag het beestje best bij de naam noemen hoor. Ik heb helemaal niet gezegd dat Max de enige is en ik heb slechts hetgeen neergezet wat Max zelf aangaf.

      Dus, wees gewoon een kerel en loop niet te miepen;-)

      • + 4
      • 2 maa 2015 - 09:35
    • Ja, jij zei het alsof alleen Max daar last van had, dus wees een kerel en geef gewoon je ongelijk toe.

      • + -4
      • 2 maa 2015 - 09:37
    • Ongelijk? Waar hebben we het over? Enkel omdat ik Max geciteerd heb en jij dit blijkbaar negatief geïnterpreteerd hebt, strooi je met verwijten? Je zegt het goed, jij zei het alsof alleen Max daar last van had, dat is jouw interpretatie.

      Laten we gewoon wel volwassen met elkaar om blijven gaan en niet belanden in een kinderlijk wellus/nietes spelletje.

      • + 3
      • 2 maa 2015 - 09:41
    • Jij bracht het als de reden dat Max op supersoft langzamer geweest was dan Sainz.

      dat kan je nu ontkennen, maar dat was wel degelijk zo.

      • + 0
      • 2 maa 2015 - 09:47
    • Nou, sorry daarvoor, had het helemaal bij het verkeerde eind. Enkel de motorproblemen waren de oorzaak dat Max langzamer was, omdat hij niet genoeg tijd had om zijn setup te fine tunen. Was dit probleem er niet geweest had hij met gemak een 1.23. 5 uit zijn mouw geschud en was hij gewoon sneller als Carlos Sainz Jr.

      • + 2
      • 2 maa 2015 - 09:56
    • over kinderachtig gesproken............

      • + -4
      • 2 maa 2015 - 10:02
  • myell

    Posts: 125

    Nico Rosberg is met een lange run op de harde band bezig. Zijn rondetijden: 1:25.8, 1:26.2, 1:26.5, 1:26.9, 1:27.1, 1:27.3, 1:27.6, 1:28.0, 1:27.9 en 1:28.1

    Sebastian Vettel is begonnen aan een racesimulatie. De eerste stint doet de Duitser op de medium banden, met deze tijden: 1:30.7, 1:30.5, 1:30.5, 1:30.6, 1:30.6, 1:30.3, 1:30.6, 1:30.7, 1:31.8 en 1:31.1.
    dit is toch niet normaal???

    • + 1
    • 2 maa 2015 - 09:35
    • MarcelF1

      Posts: 9

      Je weet natuurlijk niet hoeveel brandstof ze in de tank hadden. Verschil zal geen 5 sec per ronde zijn, dat zou echt absurt zijn. Tijden van Rosberg lopen wel aardig snel op, die van Vettel zijn heel erg constant.

      • + -1
      • 2 maa 2015 - 10:02
    • Ferrari loopt gewoon zwaar te sandbaggen.

      • + -2
      • 2 maa 2015 - 10:05
    • Cookinho

      Posts: 298

      Dat was de eerste stint voor Vettel aan het begin van een race simulatie van 60 ronden.

      • + 0
      • 2 maa 2015 - 12:51
  • MaxKimi

    Posts: 199

    Het zou wel mooi zijn als Mercedes een snelle auto heeft gebouwd die banden vreet. Net als in 2013, dan krijgen we mooie races te zien

    • + 3
    • 2 maa 2015 - 10:18
    • In 2013 waren er fundamentale problemen met de auto. In 2014 hadden ze een auto die het beste omging met de banden van iedereen. 2015 is een doorontwikkeling op de basis van vorig jaar dus dan lijkt het mij heel sterk als Mercedes opeens een bandenvreter is. Maar zeg nooit nooit.

      Mocht het wel het geval zijn dan denk ik dat Mercedes zo snel is dat ze een extra pitstop kunnen permiteren.

      • + -2
      • 2 maa 2015 - 10:37
    • Tifoso

      Posts: 3.007

      Vorig jaar was Pirelli voorzichtig met de banden omdat er al zoveel veranderde. Dat was de grootste reden dat Mercedes geen problemen had met de banden, plus dat ze snel genoeg waren om niet het uiterste van de banden te vragen.
      Als Pirelli dit jaar weer meer risico heeft genomen met de banden dan zou het me niet verbazen dat de Mercedes weer een bandenvreter wordt. Zou wel mooi zijn voor de races trouwens...

      • + 0
      • 2 maa 2015 - 10:56
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Och... Vorig jaar riepen ze ook dat de banden problemen zouden geven, maar toen ze gingen rijden in Australie bleek het allemaal heel erg mee te vallen. De lage temperatuur bij de tests zorgt ervoor dat de tests op dat punt een slechte graadmeter zijn.

    Gewoon afwachten en dan zien we het vanzelf.

    • + 0
    • 2 maa 2015 - 15:55
    • Een kwestie van niet al je eieren in de mand stoppen. Als het allemaal maar hosanna is dan creëer je een beeld van eenzijdige heerschappij en dat willen zij natuurlijk niet bij Mercedes. De test resultaten hebben laten blijken dat Mercedes de te kloppen team zal zijn en de beruchte bandenproblemen zijn al sinds vorig jaar geen 'aanzienlijk' probleem meer. Inderdaad, laat de vlag maar vallen en dan kan de kijker dat zelf bepalen.

      • + 0
      • 2 maa 2015 - 19:30
  • chico

    Posts: 210

    volgens mij heeft er hier iemand een nieuw woordje geleerd

    • + 0
    • 3 maa 2015 - 15:26
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Het zou mij niks verbazen dat Mercedes ingetogen gaat racen zodra ze merken dat ze opper machtig zijn om zo de F1 toch nog aantrekkelijk te houden, hetgeen ook in hun belang is.

    • + 0
    • 3 maa 2015 - 18:46

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (40)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar