Mark Webber: "We reden comfortabel en niet voluit"
- Gepubliceerd op 05 apr 2010 15:58
-
8
- Door: Robin Smeets
"Het was luxe vandaag", vertelde Webber over de race. "Sebastian en ik konden de banden sparen, de motor sparen en we hoefden niet voluit te gaan, omdat het gat met de rest toch al groot was. Het was een heel andere race geworden als mannen als Fernando, Felipe en Lewis rond ons hadden gereden, maar zij moesten verder achteraan starten."
"Zoals Jack Brabham al eens zei: 'win de race met de langzaamst mogelijke snelheid'. Eén seconde of dertig seconden verschil maakt niks uit, het blijft hetzelfde resultaat. We hadden de volledige controle over de race vandaag. Het zal zeker niet altijd zo makkelijk gaan, maar als de kans zich voordoet moet je die pakken."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 12.432
Jammer dat jij alleen de zwakste schakel bent, maar dat wordt ook opgelost voor komend siezoen. Begrijp me niet verkeerd hoor, hij kan een aardig potje sturen maar is geen bedreiging voor Vettel.
Posts: 167
@DutchF1
Dus omdat hij minder is dan Vettel moet hij er gelijk maar mee stoppen? Vettel is een absolute topcoureur en ik denk dat Red Bull het wel prima vind met Webber in de tweede auto. Volgens mij vinden ze niet zo snel een betere optie, zeker niet voor dat geld. Of bedoel je soms een niet gemotiveerde Raikkonen? Ik denk niet dat ze dat aandurven bij Red Bull.
Posts: 12.432
Wanneer ik team baas zou zijn dan wil ik dat mijn \"tweede\" rijder de eerste rijder het vuur na aan de schenen legt, en dat Lorenzo doet Webber niet omdat hij net dat stukje extra ontbeert. Enne...ik heb de naam Raikkonen niet genoemd hoor, dat zijn jou woorden. Ik heb persoonlijk nog nooit iets gezien in Raikkonen, ben juist blij dat hij vertrokken is en hoop hem nooit meer te zien. En Webber gaat echt wel vervangen worden aan het eind van het seizoen, dat durft Red Bull echt wel. Wie dan wel? Veel zal afhangen van wat een Buemi of een Petrov dit jaar gaan doen.
Posts: 167
@DutchF1
Raikkonen wordt vaak genoemd, vandaar dat ik dacht dat je daar op doelde. Verder vind ik dat Webber onterecht afgeschreven wordt. Elk jaar dat hij in de F1 heeft gereden was hij beter dan zijn teamgenoot, zoals Rosberg, Heidfeld, Coulthard. Nu komt supertalent Vettel om de hoek kijken en kan Webber er direct niets meer van (dat zeg jij niet, weet ik) Volgens mij zegt het gewoon meer over hoe goed Vettel is dan over hoe slecht Webber is. Dat hele team is binnen een jaar om Vettel gaan draaien en er is geen enkele andere coureur die daar komt en hem even verslaat. Ik zie in Vettel namelijk de eerstvolgende meervoudig wereldkampioen. Dat in ogenschouw nemend vind ik het eigenlijk nog knap wat Webber doet. Buiten dat zijn er ook al een aantal situaties geweest dat het team juist bij de pitstop van Webber de mist in ging en bij Vettel niet, zoals Spa vorig jaar en afgelopen zondag ook weer.
Posts: 72
Webber is een oude rot maar met heel veel now how
vergis je niet een foutje van vettel en hij wint de race
ere wie ere nakomt jochies Maar waarscheinlijk snappen jullie dat niet
Posts: 9.253
Red Bull maakt vaak domme strategische beslissingen en Webber is geen topcoureur. Als hij vooraan rijdt gaat hij beuken en hij laat zich makkelijk in fouten dwingen. Wat dat betreft passen ze wel bij elkaar. Of Webber vervangen wordt zal afhangen van Vettel. Misschien neemt hij eind dit jaar wel de benen als Schumi zn heup gebroken heeft dan moet Webber Algeswari inwerken.
Ik denk dat Kimi het prima naar zijn zin heeft in het WRC (afgelopen weekend zijn eerste punten gescoord), zijn zinnen heeft gezet op een titel tussen nu en 3 jaar en daarna ziet hij wel verder.
Posts: 11.414
Webber doet nauwelijks onder voor Vettel. Hij is inderdaad wat minder snel, maar normaal gesproken maakt hij dat goed doordat hij consistenter is.
Ik geef toe dit jaar komt het er nog niet helemaal uit, maar Red Bull heeft Webber dan ook wel al 2 keer heel flink genaaid met de pitstops.
Australie had hij gewonnen als ze hem op tijd binnen hadden gehaald. Ik vermoed dat hij zelfs de laatste race wel gewonnen had als ze hem eerst binnen hadden gehaald.
Webber stond vorig jaar tot heel laat in het seizoen nog voor op Vettel.
Posts: 1.748
Mee eens zolang Vettel vooraan rijdt is er niks aan de hand maar anders kan Webber hem zeker aan want Webber is echt sneller en beter dan jullie denken hoor alleen soms te agressief. Ik snap nog steeds die Vettel hype niet Vettel is supersnel dat wel ja maar net als Massa heeft ie het lastig als hij zich naar voren moet werken en net als Massa rijdt hij iedereen weg als hij vooraan start. Toch denk ik dat Lewis Hamilton de beste F1 coureur is van dit moment want Hamilton stond na Fuji dik voor op Alonso 12 punten (heb het even opgezocht want wist niet hoeveel meer). Als Lewis dus geen fout in China had gemaakt was hij simpel kampioen geworden. En Vettel heeft moeite met Webber dus hoezo denkt bijna iedereen (bedoel jou niet) dat Vettel de beste F1 rijder is. De enige coureur die ik meervoudig kampioen zie worden is Hamilton en misschien dat Button het nog een keer kan herhalen maar Vettel zeker niet.