Mark Webber: "We reden comfortabel en niet voluit"

Volgens Mark Webber heeft Red Bull niet voluit hoeven te gaan tijdens de Grand Prix van Maleisië om de dubbelzege veilig te stellen. De Australiër erkent dat Sebastian Vettel en hij in een luxe positie zaten om de banden en motoren te sparen.

"Het was luxe vandaag", vertelde Webber over de race. "Sebastian en ik konden de banden sparen, de motor sparen en we hoefden niet voluit te gaan, omdat het gat met de rest toch al groot was. Het was een heel andere race geworden als mannen als Fernando, Felipe en Lewis rond ons hadden gereden, maar zij moesten verder achteraan starten."

"Zoals Jack Brabham al eens zei: 'win de race met de langzaamst mogelijke snelheid'. Eén seconde of dertig seconden verschil maakt niks uit, het blijft hetzelfde resultaat. We hadden de volledige controle over de race vandaag. Het zal zeker niet altijd zo makkelijk gaan, maar als de kans zich voordoet moet je die pakken."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Jammer dat jij alleen de zwakste schakel bent, maar dat wordt ook opgelost voor komend siezoen. Begrijp me niet verkeerd hoor, hij kan een aardig potje sturen maar is geen bedreiging voor Vettel.

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 16:43
  • Lorenzo

    Posts: 167

    @DutchF1
    Dus omdat hij minder is dan Vettel moet hij er gelijk maar mee stoppen? Vettel is een absolute topcoureur en ik denk dat Red Bull het wel prima vind met Webber in de tweede auto. Volgens mij vinden ze niet zo snel een betere optie, zeker niet voor dat geld. Of bedoel je soms een niet gemotiveerde Raikkonen? Ik denk niet dat ze dat aandurven bij Red Bull.

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 17:42
    • Wanneer ik team baas zou zijn dan wil ik dat mijn \"tweede\" rijder de eerste rijder het vuur na aan de schenen legt, en dat Lorenzo doet Webber niet omdat hij net dat stukje extra ontbeert. Enne...ik heb de naam Raikkonen niet genoemd hoor, dat zijn jou woorden. Ik heb persoonlijk nog nooit iets gezien in Raikkonen, ben juist blij dat hij vertrokken is en hoop hem nooit meer te zien. En Webber gaat echt wel vervangen worden aan het eind van het seizoen, dat durft Red Bull echt wel. Wie dan wel? Veel zal afhangen van wat een Buemi of een Petrov dit jaar gaan doen.

      • + 0
      • 5 apr 2010 - 18:09
  • Lorenzo

    Posts: 167

    @DutchF1
    Raikkonen wordt vaak genoemd, vandaar dat ik dacht dat je daar op doelde. Verder vind ik dat Webber onterecht afgeschreven wordt. Elk jaar dat hij in de F1 heeft gereden was hij beter dan zijn teamgenoot, zoals Rosberg, Heidfeld, Coulthard. Nu komt supertalent Vettel om de hoek kijken en kan Webber er direct niets meer van (dat zeg jij niet, weet ik) Volgens mij zegt het gewoon meer over hoe goed Vettel is dan over hoe slecht Webber is. Dat hele team is binnen een jaar om Vettel gaan draaien en er is geen enkele andere coureur die daar komt en hem even verslaat. Ik zie in Vettel namelijk de eerstvolgende meervoudig wereldkampioen. Dat in ogenschouw nemend vind ik het eigenlijk nog knap wat Webber doet. Buiten dat zijn er ook al een aantal situaties geweest dat het team juist bij de pitstop van Webber de mist in ging en bij Vettel niet, zoals Spa vorig jaar en afgelopen zondag ook weer.

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 19:13
  • stephen 66

    Posts: 72

    Webber is een oude rot maar met heel veel now how
    vergis je niet een foutje van vettel en hij wint de race
    ere wie ere nakomt jochies Maar waarscheinlijk snappen jullie dat niet

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 22:19
  • Red Bull maakt vaak domme strategische beslissingen en Webber is geen topcoureur. Als hij vooraan rijdt gaat hij beuken en hij laat zich makkelijk in fouten dwingen. Wat dat betreft passen ze wel bij elkaar. Of Webber vervangen wordt zal afhangen van Vettel. Misschien neemt hij eind dit jaar wel de benen als Schumi zn heup gebroken heeft dan moet Webber Algeswari inwerken.
    Ik denk dat Kimi het prima naar zijn zin heeft in het WRC (afgelopen weekend zijn eerste punten gescoord), zijn zinnen heeft gezet op een titel tussen nu en 3 jaar en daarna ziet hij wel verder.

    • + 0
    • 5 apr 2010 - 22:43
  • Webber doet nauwelijks onder voor Vettel. Hij is inderdaad wat minder snel, maar normaal gesproken maakt hij dat goed doordat hij consistenter is.

    Ik geef toe dit jaar komt het er nog niet helemaal uit, maar Red Bull heeft Webber dan ook wel al 2 keer heel flink genaaid met de pitstops.

    Australie had hij gewonnen als ze hem op tijd binnen hadden gehaald. Ik vermoed dat hij zelfs de laatste race wel gewonnen had als ze hem eerst binnen hadden gehaald.

    Webber stond vorig jaar tot heel laat in het seizoen nog voor op Vettel.

    • + 0
    • 6 apr 2010 - 00:44
    • germain

      Posts: 1.748

      Mee eens zolang Vettel vooraan rijdt is er niks aan de hand maar anders kan Webber hem zeker aan want Webber is echt sneller en beter dan jullie denken hoor alleen soms te agressief. Ik snap nog steeds die Vettel hype niet Vettel is supersnel dat wel ja maar net als Massa heeft ie het lastig als hij zich naar voren moet werken en net als Massa rijdt hij iedereen weg als hij vooraan start. Toch denk ik dat Lewis Hamilton de beste F1 coureur is van dit moment want Hamilton stond na Fuji dik voor op Alonso 12 punten (heb het even opgezocht want wist niet hoeveel meer). Als Lewis dus geen fout in China had gemaakt was hij simpel kampioen geworden. En Vettel heeft moeite met Webber dus hoezo denkt bijna iedereen (bedoel jou niet) dat Vettel de beste F1 rijder is. De enige coureur die ik meervoudig kampioen zie worden is Hamilton en misschien dat Button het nog een keer kan herhalen maar Vettel zeker niet.

      • + 0
      • 6 apr 2010 - 09:21

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.480
  • Podiums 56
  • Grand Prix 161
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar