user icon

Ferrari geeft voorproefje van F1 van de toekomst

  • Gepubliceerd op 17 feb 2015 10:31
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra

Op de dag dat de Formule 1 Commissie zich buigt over revolutionair andere reglementen voor het uiterlijk van de bolides heeft Ferrari een website gelanceerd om haar visie op de toekomst tentoon te spreiden. Op de pagina zijn twee schetsen geplaatst die een voorproefje geven van hoe de wagens er mogelijk uit gaan zien vanaf 2016 of 2017.

De afbeeldingen zijn hier te bekijken.

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Ik vind het wel mooi. Maar het schreeuwt geen: Formule 1.

    • + 1
    • 17 feb 2015 - 10:34
    • Kennie

      Posts: 2.572

      Ik vind het totaal niet mooi, maar neem het niet serieus. Dit zijn gewoon artist impressions en het hele open wheel idee gaat ook verloren en daarmee één van de grote charmes van de F1. Vind het meer een lachwekkende tekening dan dat ik het echt serieus moet nemen. De voorkant ziet er niet uit, maar de achterkant vind ik gewoon hilarisch, wat een gekkigheid.

      • + 0
      • 17 feb 2015 - 11:15
    • @Kennie, totaal niet mooi inderdaad, ik mag hopen dat we dit soort creaties nooit op de circuits gaan zien, er is intussen al zoveel kapot gemaakt.

      • + -1
      • 17 feb 2015 - 16:48
  • Wow, dat is wel even wennen. Dat plaatje schuin van voren ben ik nog niet gecharmeerd van, schuin van achteren heeft het wel wat, maar inderdaad, wat COMPLICATED ook al schreef, geen Formule 1...

    Dat wordt een kwestie van wennen en na een tijdje weet je waarschijnlijk ook niet meer beter. En kijk je over tig jaar naar een schaalmodel van rond 2000 en denk je, of, ahhh de goede oude tijd, of b, wat een raar ogende F1 auto :P

    • + 0
    • 17 feb 2015 - 10:40
  • Eau Rouge

    Posts: 347

    Op zijn minst gezegd prikkelende foto's :).

    • + -1
    • 17 feb 2015 - 10:44
  • Lijkt me best lastig voor de coureur wanneer je helm aan de bolide vast zit :). Maar zonder gekigheid, volgens mij zijn dit meer uitspattingen van een industrieel vormgever dan dat ze er ook echt zo uit komen te zien. IK vin het er vooral veeltste lomp uit zien.

    • + 3
    • 17 feb 2015 - 10:47
    • Kijk alleen al naar die voorvleugel. Heeft die vormgever mooi gemaakt maar de luchtstroom gaat vol op de band. Dat werkt dus niet.

      • + 0
      • 17 feb 2015 - 10:52
    • Ja dat viel mij ook al op, wist niet wat ik daarvan moest denken... :)

      • + 0
      • 17 feb 2015 - 11:20
  • jderp

    Posts: 445

    Dit a.u.b. niet. Lijkt eerder op een LMP1 prototype, en die ingebouwde helm vind ik maar niks. Daarbij ga je weer de kleine en nieuwe teams op kosten jagen waar ze de financiële middelen niet toe hebben.

    • + -1
    • 17 feb 2015 - 10:54
  • Kevin

    Posts: 4.955

    ikik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind deze auto er echt tof uitzien. Zou een goede stap zijn voor de Formule 1 naar mijn mening. Alleen het geluid nog..

    • + 1
    • 17 feb 2015 - 11:32
    • Ik vind het ook niet lelijk, veel mooier dan de huidige bolides ondanks de indycar achtige oplossing aan de achterzijde, die ik hier wel geslaagd vind en bij de indycars erg lelijk en lomp.

      • + -3
      • 17 feb 2015 - 12:29
    • Axel

      Posts: 2.238

      @ALYNSA, BRABHAM-BT50 valt KEVIN niet aan, maar valt hem bij.

      • + 0
      • 17 feb 2015 - 19:02
    • Lezen is lastig Axel :) en veel makkelijk om op die min knop te klikken :) Ik doe er niet aan, ik geef alleen een plusje als een commentaar me bevalt. Als het me niet bevalt, laat ik het of links liggen, of ik geef aan waarom ik het er niet mee eens ben. Zouden meer mensen moeten doen. Vind dat ge-min letterlijk en figuurlijk behoorlijk negatief sfeertje geven. Niet dat ik me er heel erg druk om maak, maar het val t me wel op.

      • + 1
      • 18 feb 2015 - 10:44
    • Leonhart

      Posts: 278

      Ik vind deze auto best gaaf, ook vind ik dit ontwerp een stuk beter passen in combinatie met de hele Hybrid-turbo motoren. Hoewel er nog wel wat aangepast zal moeten worden om het daadwerkelijk nog een "Formule 1" gevoel te hebben, ben ik wel enthousiaster dan Neweys Red Bull X10. Ik denk dat het vanuit een technologisch standpunt een stuk uitdagender is om deze auto's te optimaliseren qua afstelling, maar goed: waarom niet ;) Ik zie deze auto's nog niet op de reguliere circuits bij het daglicht rijden, maar bijvoorbeeld wel onder de lampen van Singapore, Abu Dhabi en Bahrein. Laat Ferrari maar 2 demo modellen produceren en uitrusten met de huidige motoren (zonder restricties) en aan het eind van het seizoen enkele demo rondjes rijden voorafgaand de GP van Abu Dhabi.

      • + 0
      • 18 feb 2015 - 11:08
    • Axel

      Posts: 2.238

      @BRABHAM-BT50, ik zie nu pas dat er een + en - knop is.

      Een forum is er om te discussiëren en niet om reacties weg te stemmen als enkele forumleden bepaalde reacties niet bevallen. Slechte initiatief van dit forum.

      • + 1
      • 18 feb 2015 - 18:06
  • Nee de wagens van nu schreeuwen F1 die schreeuwen helemaal niks meer en er kijkt ook bijna geen hond naar. @Kennie die niet onderbouwde en overtrokken reactie van jou is pas echt hilarisch je naam zegt het ook al Ken-nie normaal doen.

    • + -11
    • 17 feb 2015 - 11:48
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Zucht..... En weer een persoonlijke aanval op iemand die zijn mening geeft.
      Wanneer grijpt F1today nu eindelijk eens in?

      • + -2
      • 17 feb 2015 - 12:04
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Tsja, het is een van de mogelijke visies op F1.........het kan dus alle kanten op.
    De mijne is het niet, maar ik zie wel wat opties die overgenomen kunnen worden.
    Maar vooralsnog lijkt dit me niet de juiste richting voor de F1...............

    • + 2
    • 17 feb 2015 - 12:09
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Tof ontwerp maar ik ga er niet vanuit dat dit het uiteindelijke ontwerp zal worden. Het zal wel een beetje liggen tussen wat we nu hebben en dit ontwerp.
    Dit is natuurlijk gewoon een proefballonnetje om te reacties te pijlen ;-)

    • + 0
    • 17 feb 2015 - 12:13
  • Heel futuristisch en ik moet zeggen ik hou daar wel van,maar dit zal er niet zo snel komen.
    Het mag van mij best wel wat gedurfder dan de modellen die wel de laatste tijd zien,saai,inspiratieloos en zelfs lelijk ook waarschijnlijk door de regelgeving die de FIA hanteert,maar toch.
    20 jaar geleden zat ik weleens te denken over hoe de wagens er nu uit zouden zien en toen dacht ik dat als je de evolutie ziet van bv. '75/'95 dat zoiets ook plaats zou vinden in de komende 20 jaar,maar als je nu kijkt dan is er bovenhuids niet heel veel verandert op een paar flapjes extra op de voorvleugel na.
    Het wordt gewoon is tijd om het eens over een andere boeg te gooien met een rigoureus nieuw ontwerp,ik ben voor!! :)

    • + 1
    • 17 feb 2015 - 12:32
  • Ik vind dit soort ontwerpen veel te extreem. Komt aardig in de buurt van Newey's ontwerp: De Red Bull x2010

    • + 0
    • 17 feb 2015 - 12:41
  • Maximo

    Posts: 6.803

    Zal wel erg veel downforce hebben.

    De eeuwige discussie, we willen meer downforce voor spectaculaire races, maar tegelijker tijd accepteren we niet meer dat er dodelijke ongelukken gebeuren. Dat gaat slecht samen die 2.

    • + -2
    • 17 feb 2015 - 12:44
  • Carrinthe

    Posts: 931

    Allemaal leuk en aardig maar het maakt allemaal geen fuck uit als de races niet spannender worden.

    1. Het moet weer minder duur worden voor kleinere teams en/of de winst moet beter verdeelt worden.
    2. De wagens moeten meer aan elkaar gewaagd zijn.

    Ik denk dat dat veel belangrijker is dan hoe de auto er uit ziet.

    • + -1
    • 17 feb 2015 - 13:24
    • En dan noemen we het de Gp2 :).

      Bruut uiterlijk, zoals deze Ferrari maar minder extreem, meer pk's, traditionele circuits en het toestaan van klanten-wagens (in beperkte vorm).
      Willen de fabrikanten met geld smijten, prima. Zorg ervoor dat de klanten-wagens een budget-cap hebben (bijv. 40milj.), en de performance (redelijk) hezelfde moet zijn als de wagen van de fabrikant waar men de wagen koopt bij aanvang van het seizoen.
      zoiets zou mijn voorkeur hebben op die manier houdt elke fabrikant zijn vrijheid betreft innovatie,
      en kleinere teams kunnen "shoppen" naar het beste pakket.

      • + 0
      • 17 feb 2015 - 14:35
    • Carrinthe

      Posts: 931

      Zoiets als wat jij omschrijft zou inderdaad de gewenste effecten kunnen hebben.

      • + -1
      • 17 feb 2015 - 14:38
  • En toch vind ik het jammer, dat ik niet kan zien wat Sander F1 geschreven heeft (gezien de -9 score zal het wel niet veel bijzonders zijn...?)

    Wellicht ben ik gewoon te nieuwsgierig, ik hoop niet dat dit tot nu jij taferelen gaat leiden. Dat zodra je eens iets schrijft waar de admins het niet mee eens zijn dat je gewoon gecensureerd wordt, of gewoon -zonder opgaaf van reden- verwijderd wordt.

    Racefreaks had destijds ook een 'strafpunten' systeem -wat mij mijn schrijfrechten en account heeft gekost-. Ik was gewoon -terecht- kritisch op het Spyker management en de dubbele belangen die daarachter zaten (met bronnen gestaafd en niet om te trollen) maar was gewoon in een keer weg, mijn account.

    Hoop dat het hier niet die richting op gaat?

    • + -1
    • 17 feb 2015 - 14:31
    • Carrinthe

      Posts: 931

      Je kan gewoon naast zijn naam klikken en dan komt de reactie weer te voorschijn.

      • + 0
      • 17 feb 2015 - 14:35
    • Ok, bedankt CARRINTHE. (Voor mij dus weer een typisch gevalletje niet verder kijken dan zijn neus lang is) whoops :(

      • + -1
      • 17 feb 2015 - 14:47
  • onlangs heb ik deze impressie ergens gezien,
    veel mooiere visie op de toekomst;

    f1grandprix.motori(...)-e-look-aggressivo/

    • + 2
    • 17 feb 2015 - 16:38
    • Kijk, dat is nog eens een F1 auto. Laat die tijd maar terug komen zou ik zeggen! Dit is wat ik ook voor me heb als er gesproken wordt over auto's die moeilijker te besturen moeten worden met +1000PK's en bredere banden...

      • + 0
      • 17 feb 2015 - 17:06
    • Tsja, om nu gelijk weer terug te gaan naar de jaren 80.. Ik vind dit ontwerp van Ferrari wel vet. Het is ook vooral bedoelt om te prikkelen natuurlijk en dat doet het zeker wat mij betreft!

      • + 0
      • 17 feb 2015 - 20:10
    • ja dat is ook een gaaf ding! Al wat ouder waarschijnlijk, echt 80er jaren met de coureur ver voorin de auto. Zal waarschijnlijk niet meer gebeuren in verband met beenletsel maar mooi is het wel.

      • + 0
      • 18 feb 2015 - 10:46
  • miauw

    Posts: 1.136

    Mooi lmp1 ontwerp!, maar ik denk niet dat het gaat werken. Ze kunnen beter al hun resources aanwenden om dit jaar een goede auto neer te zetten i.p.v. dit soort spielerei.

    • + -1
    • 17 feb 2015 - 17:02
  • bruintje

    Posts: 272

    nee, dank u. Dan moet Ferrari maar overstappen op LMP1.

    • + 0
    • 17 feb 2015 - 18:09
  • hoogie35

    Posts: 699

    ze mogen hem voor mijn part direct maken en dit heeft niets lmp1 te maken. stoere vleugels, nog steeds open wielen en open kockpit, dikke V12 = formule1

    • + 0
    • 17 feb 2015 - 20:24
  • General

    Posts: 729

    Ferrari goes American style?
    Indycar is wat hier hier zie!

    • + 0
    • 17 feb 2015 - 20:44
  • sailor

    Posts: 10.601

    Prachtige bak , nu direct invoeren.
    Ik eis dat Ferrari deze auto per direct op de grid zet , voor elke dag dat ze te laat zijn moeten ze vertragingsrente betalen ;-)

    • + 2
    • 18 feb 2015 - 03:15
  • Axel

    Posts: 2.238

    Het is een onleesbare forum aan het worden met ingeklapte reacties die niet te lezen zijn.

    • + 0
    • 18 feb 2015 - 18:11

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar