Rosberg vreest voor toekomst 'historische' Duitse Grand Prix
- Gepubliceerd op 08 feb 2015 10:30
-
23
- Door: Jeroen Jonkers
"Voor zover ik me kan herinneren, is er een Duitse Grand Prix geweest en ik vind het een legendarische race, net als de Britse Grand Prix", verklaart Rosberg tegenover Autosport. "Het is een fundamenteel onderdeel van het seizoen. Het stelt me dan ook erg teleur dat het probleem met de kalender nog niet is opgelost."
"Er zijn zoveel autosportfans in Duitsland en Duitsland heeft daarnaast ook nog eens flink vertegenwoordigd in de sport met mij, Sebastian Vettel, anderen en natuurlijk Mercedes. Een groot deel van de Formule 1 is Duits, dus ik hoop dat het allemaal opgelost wordt", besluit Rosberg.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 4.951
Nou, dan koopt Mercedes toch lekker de Ring?
Posts: 689
OT: Waarom is ineens de toro rosso de mooiste wagen van 2015? Ik hoop dat het niet is omdat Max V. er dit jaar mee rijd.
Zou wel erg opvallen :)).
Posts: 599
Facebook fangroep voor Max kreeg lucht van de poll en hebben massaal op de Toro Rosso gestemd haha
Posts: 689
Ah ok ;).
Posts: 942
Een circuit wat naar mijn mening al z'n charme is verloren nadat 't is omgebouwd.
Het oude circuit, met 300+ door de achterliggende bossen, geweldige Grand Prix. Barrichello die won in wisselende omstandigheden. Kijk toch eens:
https://wwwPUNTyoutubePUNTcom/watch?v=zsel8YNOcwc
Onverantwoord? Misschien wel, maar wel een dijk van een GP waar je elk jaar naar uit keek. Nu niets meer dan één van de 20.
Posts: 6.927
Het is erg makkelijk om door een roze bril alles terug te kijken. Maar het feit blijft dat de wedstrijden vaak een draak waren om naar te kijken. Natuurlijk, het was bijzonder en toen ik vorige maand over het fietspad liep wat nu het oude circuit is dan denk je met weemoed terug aan de races die daar ooit gehouden zijn. Maar als je dan realistisch bent, dan was het circuit al een drama om te begaan, konden de toeschouwers enkel in het motodrom (voor veel geld) of langs het eerste rechte stuk tot de eerste chicane komen. Verder was het circuit niet toegankelijk. Dat is nu natuurlijk wel anders. En ook is nu het circuit een heel stuk veiliger. Ook is het racen wat je op het nieuwe Hockenheim ziet een stuk beter dan dat het was. Want zoals ik al zei, de meeste wedstrijden waren vaak een draak om naar te kijken.
Posts: 729
BERI,
Dat kan wel zijn maar het feit blijft dat door de bijzondere layout van vroeger deze baan uniek in zijn soort was.
Hoge topsnelheden gevolgd door enorme vertragingen voor de chicanes.
(nog verder terug in de tijd waren er niet eens chicanes)
Dit zorgde voor prachtige slipstreams, ongelofelijke uitrem akties en fantastische aktie op de baan omdat de ene auto beter was in rechte lijn snelheid en de andere weer strak in het bochten werk was.
Al de vroegere karakteristieke circuits zijn door meneer Ecclestone en Tilke verbouwd tot "13 in een dozijn" format waardoor het team met de ideale afstelling op alle circuits de winst naar zich toe kan trekken. (in plaats van consessies te moeten doen per circuit en dus ieder team de mazzel kan hebben om op een bepaald circuit het "voordeel" te hebben...)
Posts: 13.929
Mee eens, Hockenheim is volkomen verkracht. Het was een historische Grand Prix, maar nu is het vergelijkbaar met het zoveelste Tilke-baantje in Verwegistan. Niets aan verloren!
Bovendien kunnen de Duitsers net over grenzen van België en Oostenrijk naar F1-races. Bedenk dat ook Frankrijk een autosportland is zonder een eigen race.
Posts: 6.927
@GENERAL: Zo'n voldongen feit is het niet. Want zo bijzonder en karakteristiek was het circuit namelijk niet. Je hebt immers Monza die dezelfde snelle stukken en langzame chicanes heeft. En die fantastische slipstream en uitrem acties, noem mij er eens drie die echt memorabel zijn zonder dat je hiervoor je naslagwerk moet nagaan? Nogmaals; zo heel erg goed was het oude Hockenheim niet. Het was niet uniek in haar soort en de wedstrijden waren vaak een draak om naar te kijken.
De verbouwing van Hockenheim was toch echt een wens die de circuit directie had destijds. Want Hockenheim met al die lange rechte stukken was te duur qua onderhoud en onbetaalbaar om compleet te vernieuwen. Dat zij hiervoor bij Tilke aanklopten, een Duitser die op dat moment alleen de A1 ring en Sepang op zijn conto had, is een logische keuze geweest.
Posts: 13.929
Nou, die actie van Salazar op Piquet was en is toch echt tamelijk legendarisch hoor! :-)
Posts: 17.675
ik heb op de oude ring best mooie races gezien, met soms mooie slip stream gevechten zoals bijv Brundle/Berger in 93. Ook gekker races zoals degen die Barrichello won.
Het was zeker een ander soort gp dat de overige circuits op de kalender.
Misschien dat de beleving naast de baan wat anders was maar op tv was dit zeker een vd races waar ik naar uitkeek.
Smaken verschillen maar naar mijn persoonlijke mening is deze baan i.i.g. verpest.
Posts: 2.303
Geen Duitse gp? Onbegrijpelijk een land met zoveel autosport verleden en heden. Dan ziet er de F1 echt niet goed uit. En dit is al 50j mijn sport!
Posts: 13.929
Voor de liefhebbers van het oude Hockenheim: Volgende maand verschijnt 'Project CARS' voor de PS 4 en PC's. Daarin tref je het oude circuit aan! :-)
Posts: 2.013
Laat Bernie Ecclestone nu maar eens een toegeving doen in belang van zijn sport.
Posts: 13.929
Ja Bernie, ga eens gauw naar een rusthuis! ;-)
Posts: 6.407
Ik vind dat Duitsland, Engeland, Spanje, Italie, Japan, Canada, Brazilie en Belgie standaard op de kalender horen. Het zijn landen met circuits die gewoon bijdragen aan de F1. Het zou triest zijn als deze verdwijnen.
Posts: 4.951
Duitsland en Spanje mag je van schrappen, maar dan Oostenrijk toevoegen.
Posts: 941
Interlagos oftewel tussen de meren.
www.youtube.com/watch?v=w3WNCQBIbK4
Posts: 4.499
Met de definitieve break up van Hamilton en zijn Pussycat is Rosberg zwaar favoriet voor de titel. Een Duitser, in een Duitse auto, die werledkampioen wordt? Dat opent deuren, de Duitse GP gaat er wel komen ;)
Posts: 4.951
Heeft-ie dat uitgewoonde lijk eindelijk gedumpt?
Posts: 13.929
Ach, is het weer eens zover? Zo lang madam niet letterlijk een lijk is, bestaat toch altijd de kans dat ze weer terugkeert in Lewis leven... Waarop baseeer je dat het deze keer definitief is?
Posts: 8.443
NBTT; het was de laatse 5 keer toch ook definitief??
Nou, dan is het nu ook weer een definitieve breuk!
Waarschijnlijk heeft Nikkie die foto van 'm gezien waarop ie verkleed stond als een nichterige mode adviseur en dat trok ze simpelweg niet. Tsja, dan wordt het wikken en wegen; veel geld, prive jet aan de ene kant. Veel reizen, dat kapsel en tot slot die foto. Ik snap het wel...:-)
Posts: 10.412
Stront voorop? met mij, Sebastian Vettel, anderen en natuurlijk Mercedes. Een groot deel van de Formule 1 is Duits, dus ik hoop dat het allemaal opgelost wordt", besluit Rosberg.