user icon

Virgin Racing-ontwerper neemt verantwoordelijkheid voor fout

  • Gepubliceerd op 31 maa 2010 13:29
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Nick Wirth neemt alle schuld voor de te kleine brandstoftank in de Virgin Racing VR-01 op zich. Vorige week werd duidelijk dat de wagens van de Briste renstal niet genoeg brandstof mee kunnen nemen om een race uit te rijden terwijl bijtanken tijdens races dit jaar verboden is. Een blunder, zo geeft Wirth toe.

Tegenover Autosport zegt hij: "De chassisleverancier zijn wij, Wirth Research. Het ligt niet aan de motorleverancier of de brandstofleverancier, het ligt aan ons. Dat betekent dat wij het moeten oplossen en dat doen we ook, zonder extra kosten voor het team. Het is onze verantwoordelijkheid om auto's te leveren die de finish kunnen halen. Wij zijn aan zet."

Het oppikken van de brandstof door de VR-01 is eveneens een probleem, waardoor de coureurs in de kwalificatie met veel te veel brandstof rond moeten rijden. Wirth: "Ook dat is onze schuld en niet dat van het team. We leveren momenteel geen goed werk, met name in de kwalificatie niet. Het verandert echter niets aan de hoeveelheid brandstof. Zelfs als we de laatste druppel brandstof kunnen oppikken, waar we op dit moment niet toe in staat zijn, dan nog hebben we een probleem."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Afgelopen weekend kreeg ik gewoon last van plaatsvervangende schaamte toen ik Wirth zich in allerlei bochten hoorde wringen tegen over de BBC op deze vraag. Het zou aan de vele regelwijzigingen en de brandstofdichtheid hebben gelegen. Yeah, sure dude! Gelukkig moet hij nu schuld bekennen. Tja, nu Max er niet meer bij is, kan niemand je nog indekken jongen;)

    • + 0
    • 31 maa 2010 - 14:41
  • Wat is het toch een prachtige auto :0

    @NathieF1,

    Je kunt het in bochten wringen noemen, maar ik zag dat meer als een verklaring waarom het mis ging.

    Hij voegt daar bij deze dus een \"sorry\" aan toe en dat ze het probleem \"kosteloos\" gaan herstellen. Meer kan hij ook niet doen.

    Zo\'n drama zal het toch allemaal ook niet zijn. Als je ziet hoe HRT met 5 ronden achterstand finished, dan vraag ik me af hoe belangrijk zo\'n te kleine brandstoftank nou is.

    Er zouden sowieso wel heel wat meer mensen \"sorry\" mogen zeggen. Al die lui die hel en verdoemenis voorspelden als de nieuwe teams mee zouden mogen doen ...

    • + 0
    • 31 maa 2010 - 15:26
    • Ik ben het helemaal met je eens betreffende dat sorry. Alleen die mensen zijn nu niet meer op deze site?

      • + 0
      • 31 maa 2010 - 21:01
    • Nee, in feite neemt hij zijn woorden terug..Hij zegt letterlijk dat het niets met de brandstof dichtheid te maken heeft, terwijl hij afgelopen weekend nog trachtte dit als oorzaak aan te wijzen. Het is dus niet enkel een extra excuus. Maar, neemt niet weg dat ik Wirth toch een sympathieke vent vind, sterker nog Virgin (op de showsmile van Branson na) vind ik een heel mooi team om te zien, dus ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen (waar ik ook van uit ga).

      • + 0
      • 1 apr 2010 - 09:27
  • Ja Ja, F1 is een politieke slangenkuil en daarom moet ik mijn petje af doen voor Mr. Wirth. Vergeet niet dat de belangen giga groot zijn en dat Branson veel lacht maar ik heb geleerd dat mensen die veel lachen keihard zijn.....

    Moet ook wel als je zo\'n imperium hebt opgebouwd als Branson.

    Hoop dat het snel goed komt met Virgin F1 want daar werken ook veel mensen met een gezin net zoals bij de andere teams.

    • + 0
    • 31 maa 2010 - 16:20
  • Een te kleine brandstoftank, problemen met het aanleveren van de brandstof... volgens mij kunnen ze overnieuw beginnen. Die auto was al mega en dan moet er nog een grotere tank in ook. Volgende keer de juiste getalletjes intikken op je supercomputer Nick.

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 01:22
  • Werner

    Posts: 1.650

    Je bent voorstander van nieuwe teams; een nieuwe eenheidsworst Formule 1 met veel kleine privateers enz.... of je wil een andere Formule 1. Eentje van high Tech en vernieuwing.
    Persoonlijk vind ik de nieuwe teams geen aanwinst. Ik hoop dat ze geen Minardi\'s worden want daar vond ik helemaal niets aan...

    • + 0
    • 1 apr 2010 - 09:05

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar