user icon

Ricciardo wilde respect verdienen in 2014

  • Gepubliceerd op 20 dec 2014 16:28
  • comments 12
  • Door: Jeroen Jonkers
Daniel Ricciardo was een van de verrassingen van 2014. De Australiër stapte voorafgaand aan het seizoen over van Toro Rosso naar Red Bull Racing en overklaste daar viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel. Volgens Ricciardo was het verdienen van respect een belangrijk doel in 2014.

"Afgezien van de resultaten wilde ik ervoor zorgen dat de topcoureurs mij als een van hen zagen," vertelt Ricciardo. "Ik wilde dat zij een raceweekend zouden benaderen met mij in hun achterhoofd. Ik wilde respect verdienen en het voelt alsof ik dat bereikt heb. Het is prettig om respect te krijgen van de absolute toppers uit de sport."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.174

    Nou, dat is hem dan gelukt!

    • + 0
    • 20 dec 2014 - 16:42
  • Hij heeft er zelfs voor gezorgd dat zijn teamgenoot naar een team is gevlucht dat de komende jaren kansloos is voor de overwinning. Dan ben je pas een echte angstgegner.

    • + 0
    • 20 dec 2014 - 18:04
  • LimboF1

    Posts: 4.659

    Dat hij eerst maar eens blijft presteren, dan krijg je pas respect. Hij heeft zich in de kijker gereden, niet meer dan dat. Respect verdien je pas met de jaren.

    • + 0
    • 20 dec 2014 - 18:25
    • Wou net zeggen 2 zwaluwen maken nog geen zomer en 3 ook niet. Button is WK geworden en word niet eens beschouwd als echte topper. Qua persoonlijkheid is hij wel top tenminste niet dat "oorbellen te grote zonnebril stereotypje" en gewoon symphatiek.

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 18:29
    • Na 2014 weten we dat RIC een titelkandidaat is. Mooie inhaalacties, extreem snel, goed raceinzicht, nul fouten. Na 1 jaar RBR is hij al beter dan Vettel.

      Wat mij betreft hoort hij in het rijtje Hamilton & Alonso in de absolute top.

      Absolute top: Halen meer uit een auto dan erin zit: HAM, ALO, RIC

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 20:19
    • Alonso praat nu al met respect voor hem hoor!

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 22:00
    • @SanderF1: Omdat JB en Ricciardo zo sympathiek overkomen voor de camera wil niet zeggen dat het geen killers zijn achter het stuur. Vettel is gewoonweg verslagen en gezien de ervaring en de 4 kampioenschappen van Vettel is het simpelweg vernederend geweest. JB heeft al twee kampioenen als teamgenoot gehad en verslagen. Wanneer JB Alonso verslaat krijgt hij hopelijk eindelijk het respect wat hij verdiend.

      • + 0
      • 21 dec 2014 - 15:48
  • sailor

    Posts: 10.268

    De verrassing van 2014.

    • + 0
    • 20 dec 2014 - 18:33
    • w3zz3b3sk3

      Posts: 30

      Ja, samen met Bottas! Beide heren hebben aangetoond dat ze Formule 1 waardig zijn. Die zullen nooit meer moeten betalen voor een stoeltje...

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 20:09
  • Verrassend waren zijn prestaties zeker en hij is beslist snel. Maar ik reken hem nog niet bij de topcoureurs. Daarvoor moet hij nog constanter presteren. Helaas heeft hij van Webber het 'down under-syndroom' wat starts betreft een beetje overgenomen.

    Ik wil dus eerst eens zien hoe hij in 2015 presteert. Wint hij weer 3 (of meer) races en presteert hij nog constanter, ja dan behoort hij echt bij de top.

    • + 0
    • 20 dec 2014 - 22:58
    • Het heeft een beetje te maken met zijn ping ben ik bang, als ik tegen mensen uit Australie race op de xbox hebben die ook altijd een vertraagde start TOV mensen uit Europa :-)

      • + 0
      • 21 dec 2014 - 12:50
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Respect verdien je niet door een aantal races te winnen.
    Respect verdien je pas als je mee kan strijden voor het WK.

    • + 0
    • 22 dec 2014 - 13:55

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar