user icon
user icon

Vergne vindt als testrijder emplooi bij Ferrari

  • Gepubliceerd op 19 dec 2014 18:35
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Jean-Eric Vergne is door Ferrari vastgelegd als testcoureur. De Fransman zal zich in de simulator richten op de ontwikkeling van de bolide van de Scuderia. De Italiaanse renstal bevestigde verder Esteban Gutierrez als reserverijder en Marc Gene en Davide Rigon als andere testcoureurs. Pedro de la Rosa verlaat Ferrari.

Teambaas Maurizio Arrivabene: "Namens ons hele team heet ik Jean-Eric van harte welkom binnen Ferrari en ik ben ervan overtuigd dat hij een belangrijke bijdrage gaat leveren aan de ontwikkeling in de simulator. Hij past perfect in ons programma om belangrijke afdelingen binnen onze organisatie te verbeteren en de bestaande groep professionals te versterken."

Vergne: "Ik voel me vereerd om me bij de Ferrari-familie te voegen en onderdeel uit te maken van het meest prestigieuze team uit de Formule 1-geschiedenis. Het doel is natuurlijk om de Scuderia terug naar de top te helpen. Ik heb twee jaar ervaring in de simulator van Red Bull en ik kijk ernaar uit om mijn droom als lid van Ferrari uit te laten komen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Nou Ferrari heeft nu in ieder geval een goede vervanger voor als Kimi er in 2016 mee wilt/moet stoppen.

    • + 0
    • 19 dec 2014 - 18:39
    • Jello

      Posts: 573

      Als ik hen was zou ik Rafaelle Marciello nemen, anders doen ze hun eigen opleidingsprogramma geen eer aan.

      • + 0
      • 19 dec 2014 - 18:56
    • Stitch

      Posts: 4.809

      Ja, onbegrijpelijk dat ze hem alleen maar testcoureur gemaakt hebben. Hij is 20 keer beter als Gutierrez en zou imo de veruit betere reserve coureur zijn.

      • + 0
      • 19 dec 2014 - 19:16
    • Marciello mag hopen dat Ferrari hem in 2016 bij Haas gestald krijgt. Laat Marciello eerst maar eens overtuigen in de GP2. Ik zie eerder nog Fuoco voor Ferrari gaan rijden dan Marciello. Nee Ferrari had de pijlen gericht op Jules, Marciello is het niet en Fuoco moet zich nog maar gaan bewijzen in een klasse hoger dan de F3. En daarnaast is Ferrari zo'n beetje de eerste van de topteams geweest die jonge talenten een kans gaf en hun begeleidde.

      • + 0
      • 19 dec 2014 - 19:22
    • @Stitch nee niet onbegrijpelijk. Gutierrez is niet zo'n hele goede coureur. Is een beetje een Gene/Badoer type. Maar die zal makkelijker naar elke race mee kunnen reizen. Ga er maar vanuit dat Vergne WEC/BPS gaat rijden voor AF Corsa of een LMP1/LMP2 team. En dus minder makkelijk elke F1 race weekend mee kan.

      • + 0
      • 19 dec 2014 - 19:28
    • Fuoco werd in de beste auto aan puin gereden door ocon, verstappen en anderen....

      • + 0
      • 19 dec 2014 - 21:23
  • Hij is natuurlijk niet duur en zijn ervaring in de Red Bull simulator kan voor Ferrari best van belang zijn. Leuk voor hem dat hij toch in het wereldje blijft.

    • + 0
    • 19 dec 2014 - 19:05
  • Persoonlijk Vergne dan Gutiérrez. Ik ben benieuwd wie ze inzetten bij ziekte.

    • + 0
    • 19 dec 2014 - 19:41
    • LimboF1

      Posts: 4.132

      ik denk dat als het ooit zover zou komen, ze toch voor Vergne gaan. Ze zouden echt dwaas zijn in mijn ogen als ze de pannenkoek in de auto zouden zetten.

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 10:50
  • DINO

    Posts: 33

    @LIMBOF1:

    Nu ben ik geen allesweter van F1 statistieken, maar op basis waarvan vind jij het nodig Gutierrez als 'pannekoek' neer te zetten? De man is Formula BMW Europe & GP3 champ, en second runner-up in GP2.

    F1 beweegt zich de laatste jaren steeds meer richting een sport waarbij talent hand in hand moet gaan met geldschieters, waardoor je je inderdaad kunt afvragen of het F1 deelnemersveld daadwerkelijk de allersnelste coureurs op aarde vertegenwoordigt. En ja, racen is een competitief spelletje met elk jaar een voorhoede, een middenveld en een achterhoede. Maar maakt dat backmarkers en/of coureurs met een sponsorpakket automatisch 'pannenkoeken'?? Nee toch?? Je hebt nu eenmaal bloedsnel en bloedsneller, the name of the game.

    Vind het altijd zo jammer dat fans zich zo laatdunkend uitlaten. Hoe dan ook praten we over gasten die lachend rondjes om ons allen cruisen als wij het snot voor onze ogen rijden. Gutierrez zal zelf als eerste niet tevreden zijn met wat hij uit zijn C33 heeft weten te persen. Toeschouwers als wij mogen daar ook een mening over hebben. Maar een beetje meer respect voor Gutierrez is wel op zijn plaats.

    • + 0
    • 20 dec 2014 - 16:04

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 5 aug 1991 (28)
  • Geb. plaats Monterrey, Mexico (land)
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender