user icon

Ecclestone beetje teleurgesteld in Vettel en Alonso

  • Gepubliceerd op 08 dec 2014 13:39
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De manier waarop Sebastian Vettel en Fernando Alonso dit jaar hun lot ondergingen is Bernie Ecclestone tegengevallen. Dat schrijft hij in het voorwoord op de officiële terugblik op het Formule 1-seizoen 2014. De twee kampioenen lieten zich als makke lammetjes naar de slacht leiden.

Vooral Vettel, vindt Ecclestone. "Ik ben een supporter van Sebastian, maar nu ben ik een beetje teleurgesteld in zijn attitude. Dit jaar is zijn gedrag wat veranderd. Hij gedroeg zich van meet af aan als een verslagen iemand, zo ken ik hem niet. Hij is juist heel competitief. Hij heeft een hekel aan verliezen, zelfs bij potjes backgammon. Spijtig voor hem is verliezen precies wat hij doet als hij tegen mij speelt."

Ook Ferrari en Alonso moeten het ontgelden. "Ferrari was zelfs zeer teleurstellend, die zijn het spoor bijster. Fernando was in de tweede helft van het seizoen hetzelfde als Vettel, dus ook in hem ben ik een beetje teleurgesteld. Het is dat we het geluk hadden dat Lewis Hamilton en Nico Rosberg er onderling nog een mooie strijd van maakten, anders was het seizoen al in Silverstone voorbij geweest."

"Ik had gedacht dat Ferrari of Red Bull Racing wel een inhaalslag zou maken om in de tweede helft van 2014 een aanval op de positie van Mercedes te doen, maar niets bleek minder waar. Gelukkig hadden we nog twee teamgenoten die elkaar het leven zuur maakten. Het is mooi dat Mercedes dat ook liet gebeuren. Anders was het echt een waardeloos jaar geweest."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.753

    Vettel wel , Alonso niet.

    • + 0
    • 8 dec 2014 - 14:07
    • Alonso wel, Vettel niet.

      • + 0
      • 8 dec 2014 - 14:17
    • marcio

      Posts: 2.742

      Er wordt beweerd dat Alonso in staat is om zichzelf te overtuigen en dingen met een wagen te doen, welke een ander niet kan. Gezien deze bewering heeft Ecclestone gelijk wanneer hij zegt dat hij teleurgesteld is in Alonso. Hij is immers op plek zes geëindigd in de eindstand.
      Van Vettel wordt er gezegd dat hij een harde werker is en in staat is om zich snel aan een omstandigheid aan te passen. Voor mij kwam het daarom als een complete verrassing toen bleek dat Ricciardo het beter dan hem deed. Het leek erop dat hij al vroeg in het seizoen de handdoek in de ring gegooid heeft. Al met al een zeer teleurstellend jaar voor Vettel. Conclusie: Bernie heeft groot gelijk met deze uitspraak!!

      • + 0
      • 8 dec 2014 - 14:27
  • Ik zie het helemaal voor me, Ecclestone en Vettel samen aan de haard een gezellig potje backgammon spelen:D

    • + 0
    • 8 dec 2014 - 14:16
    • Vettel laat m steeds winnen, ook al speelt Bernie vals. Als ie verliest belt ie n.l. direct Putin en heb je een paar ex KGBérs aan je kleed hangen

      • + 0
      • 8 dec 2014 - 14:45
  • Edgar

    Posts: 1.534

    Ik ben een beetje teleurgesteld in de F1

    • + 0
    • 8 dec 2014 - 14:47
  • Warlord

    Posts: 2.097

    Vettel is veel tegengewerkt door zijn team en Alonso heeft gewoon gedaan wat hij altijd doet. What more do you want? Zielige oude man. Je bent dit seizoen zelf de grootste pannenkoek.

    Als iemand dit bericht effe kan forwarden naar Eikelsteen, b.v.d.!

    • + 0
    • 8 dec 2014 - 15:16
    • Je kan hierheen mailen: bernie@ouwegraaiers.com

      • + 0
      • 8 dec 2014 - 15:32
  • Maakt niet uit, ik ben al heel erg lang teleurgesteld in jou, Ecclestone !

    • + 0
    • 8 dec 2014 - 16:15
  • General

    Posts: 729

    "Spijtig voor hem is verliezen precies wat hij doet als hij tegen mij speelt."

    Yep, daar heb je het al...
    Iederéén verliest van Eikelsteen omdat je TEGEN hem moet spelen!
    Als hij nou eens positief zou opkomen voor zijn eigen competitie en de deelnemers MET hem lieten spelen ipv tegen hem, dat zou de sport ten goede komen.

    Gelukkig begint hij zelf kennelijk ook al een beetje in te zien dat hij seniel begint te worden aangezien hij eindigt met "anders was het echt een waardeloos jaar geweest!"

    • + 0
    • 8 dec 2014 - 17:22
  • chico

    Posts: 210

    Nog meer van die anti race regels verzinnen zoals motorfreeze,geen tests meer enz.

    • + 0
    • 8 dec 2014 - 19:56

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar