Vettel: "Probleem kostte me de overwinning"
- Gepubliceerd op 28 maa 2010 10:52
-
30
- Door: Dennis Roke
Vettel: "We hadden een probleem. Echt zonde, want we hadden de race volledig onder controle, zelfs in deze moeilijke omstandigheden. Het is niemands fout, maar we moeten deze problemen oplossen. We moeten finishen in Sepang om de titelstrijd in gang te zetten."
Trending nieuws
-
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 15.285
Hij is erg goed, maar z\'n materiaal blijkbaar niet echt... Lijkt een beetje op Kimi / McLaren destijds...
Posts: 118
Precies daar lijkt het zeker op! En raad is wie daar de auto\'s destijds maakte? Adrian Newey, de beste ontwerper no doubt maar zowel bij Mclaren als Redbull onbetrouwbare auto\'s.
En sinds hij weg is, is Mclaren verreweg de betrouwbaarste auto geworden. Hoevaak hebben we Hamilton met een technisch defect zien opgeven? Bijna nooit
Posts: 155
Mee eens!
Renault is zeker zo betrouwbaar.
Posts: 15.285
Klopt helemaal... Newey had een tijdje geleden toch gezegd dat hij er niet zoveel uitdaging meer in zag??? Nou dit is dan een leuke uitdagen voor \'m, maak dat ding betrouwbaarder. Alhoewel, het is natuurlijk niet alleen zijn werk.... ;)
Maar die Vettel had dus al wel 50 punten kunnen hebben ondertussen... dat vinden ze bij Red Bull natuurlijk wel zuur...
Posts: 58
Dit kun je niet in de schoenen schuiven van Newey. Hij ontwerpt geen remschijven dan wel bougies.
Posts: 3.091
Vorig jaar Abu Dhabi met ongeveer hetzelfde probleem als Vettel vandaag. ;)
Maar ik ben het met je eens. De McLaren is nu één van de zo niet dé betrouwbaarste auto van het veld. Gelukkig is het jaar nog lang niet voorbij en kan Red Bull van deze dingen leren. De kwalificatie en race snelheid is iig goed genoeg.
Posts: 1.748
Daar zeg je wat zal het misschien met het ontwerp van Newey te maken hebben wie weet.
Posts: 27
Volgens mij zie jij iets niet. Newey maakt geen remmen en in bahrain had hij geen probleem maar gewoon te weinig benzine want in de laaste ronden ging hij wel weer hard.
Posts: 17
Het komt goed met R B, Vettel gaat volgende race winnen!
Posts: 331
zo daar zie je maar weer,de betrouwbaarheid van de wagen heeft toch heel veel te zeggen,jammer dat hij zijn race niet kon uit uitrijden,anders was de uitslag veel anders uitgevallen
Posts: 4.951
Helaas, shit happens!
Posts: 2.049
Ik weet het nog niet zo of hij gewonnen had; Button was erg snel. Had Hamilton niet zo een dwaze strategie dan had die ook nog aanspraak kunnen maken op de overwinning, indien Vettel niet was uitgevallen.
En ja, het typische Newey-syndroom he. Supersnelle auto\'s die ook supersnel in de grindbak verdwijnen. Echt jammer. Dat is ook niet een probleem dat ze zomaar kunnen verhelpen, want heel waarschijnlijk zullen er tientallen van zulke zwakke plekken op de auto zitten. Zo vergooit Red Bull haar voordelen, want dit jaar zullen ze heel wat kansen zoals deze laten liggen door zulke mankementen en volgend jaar of dit jaar al zijn al die sterke ideeën gekopieerd door de andere teams, die dan wel die ideeën met een goede foutenmarge implementeren.
@2fast: Hamilton had de laatste race verleden jaar wel dikke problemen met zijn remmen. Ook zijn kers werkte niet naar behoren in Singapore. Voor de rest ben ik wel met je eens dat mclaren een betrouwbare auto heeft.
Posts: 696
Wat komt er toch veel onzin uit je mond!
Hamilton een dwaze strategie?!?
Hij werd naar binnen geroepen door het team! Lewis begreep er zelf geen zak van, want de top 4 voor hem, kwam maar 1 keer binnen!!!
On topic;
Of het aan Newey ligt weet ik niet. Het zijn idd. \'inkoop\' danwel externe onderdelen die tot nu toe kapot zijn gegaan. En Webber had zelf geen problemen met dezelfde auto...
Dus de directie van RB zal een pittig gesprek moeten aangaan met de leveranciers!
Posts: 1.725
En als het team zegt Lewis rijdt tegen 300km/u in de tegenovergestelde richting dan doet hij dat ook of wat?
Kijk maar naar Button die beslist gewoon op zijn eentje om banden te wisselen of niet.
Posts: 42
Ja maar dit zijn vooral de \"inkoop\"delen die defect raken. Newey ontwerpt toch geen remschijf of bougie of zie ik het verkeerd?
Posts: 985
Maar wel de koeling ed. (niet van die bougie natuurlijk). Maar de RedBull is gebouwd met risico, op de marge. Dat wordt wel duidelijk zo.
Posts: 9.887
Ik weet het niet hoor, maar vorig jaar waren er steeds van die duistere oorzaken voor het in de steek laten van de wagen en dit jaar alweer. Het is misschien wat vroeg om te concluderen dat dit het hele seizoen het geval zal blijven, maar misschien is die Red Bull wagen wel een beetje een Hazewindhond. `erg snel, maar ook erg fragiel.
Volgende race is ook weer erg zwaar voor wagen, dus afwachten hoe het daar verloopt.
Posts: 2.049
Aan iedereen die nu denkt dat Newey niets te maken had met de defecten: zulke onderdelen zijn wel onrechtstreeks beinvloedbaar met dingen zoals aerodynamica. Dingen zoals luchtstroom doorheen de auto en temperatuur, 2 elementen beinvloedbaar door de aerodynamica, hebben invloed op zulke onderdelen.
Posts: 2.049
@Franky:
\"Wat komt er toch veel onzin uit je mond!
Hamilton een dwaze strategie?!?
Hij werd naar binnen geroepen door het team! Lewis begreep er zelf geen zak van, want de top 4 voor hem, kwam maar 1 keer binnen!!!
\"
Ja en Hamilton kwam 2 keer binnen, wat volgens hemzelf een slechte strategie was (ff nota maken: ik heb nergens gezegd dat de strategie door Hamilton was gemaakt). Ik denk toch wel dat Hamilton, die zeker veel ervaring moet hebben met bandenslijtage, het beter kan inschatten dan het team zelf.
Dus Franky, hou de echte onzin -jouw onzin- voor je eigen en kruip toch in je hol.
Posts: 696
Goh,
Stoere taal hoor!
Mss. het bericht over het hoofd gezien, waarbij de teamleiding van McLaren zelf toegeeft dat ze een fout gemaakt hebben, wat Hamilton betreft???
Posts: 2.049
En in welk opzicht klopt dat niet met wat ik zei?
Posts: 696
Ik quote...\"Ik denk toch wel dat Hamilton, die zeker veel ervaring moet hebben met bandenslijtage, het beter kan inschatten dan het team zelf\"
Dus hij had volgens jou tegen het advies van zijn engineer in moeten gaan. Dan leg je de fout juist toch bij Hamilton? Of weet je het zelf ook niet meer?
Posts: 2.049
Nee, ik zeg daar dat het team niet zo een dwaze strategie had moeten nemen. Ik heb nooit maar dan ook nooit de fout bij Hamilton gelegd.
Nogmaals, op welke manier is dat wat ik zeg in strijd met het toegeven van Whitmarsh dat ze de verkeerde strategie hadden genomen?
Ik zou zeggen dat jij het zelf niet meer weet en dat je in de eerste plaats een stoomcursus begrijpend lezen nodig hebt, aangezien je er zo overtuigd van bent dat ik zogezegd heb gezegd dat Hamilton de schuld had van de verkeerde strategie.
Posts: 1.725
Als Hamilton de beslissing over laat aan anderen moet hij achteraf niet komen zagen het de verkeerde was!!!!
Hij verdient op die manier niet beter dan een 6de plek.
Posts: 2.714
Ik heb de beelden net nog een keer gezien, ik moet zeggen Ham had 100% Alonso en mss nog Massa ingehaald, gezien zijn snelheid en banden. Als Ferrari doorgaat met moterwisselen dan zullen ze in de 2de helft van dit jaar strafpunten gaan krijgen, let maar op!
Posts: 413
Die snelheid kwam ook door de banden en nix anders want de Ferrari was op zijn minst evensnel...En steeds motorwisselen?? dat hebben ze maar 1x gedaan en trouwens die gewisselde motor kan nog steeds worden gebruikt!
Posts: 11.414
Ik was dit weekend helaas verdoemd tot F1 kijken op RTL en daar zei Olav Mol inderdaad dat Alonso een nieuwe motor had gekregen na de kwalificatie.
Als ik het technisch verslag van de FIA lees dan heben bijna alle rijders inderdaad op de 25e een niewe motor genomen, maar er staat niets over een niwue motor voor Alonso.
Als ze dus al een motorwissel hebben gedaan voro Alonso dan is dat hooguit een reeds gebruikte motor geweest.
Alonso en Massa staan nu beide op 3 motoren gebruikt. De meeste staan volgens mij op 2 motoren gebruikt. Even snel gekeken hebben Webber, Renault, Sauber en Williams het met 1 motor gedaan.
Posts: 413
Heb je een link over deze info? Ik zou dit graag eens willen bekijken want ik wist hier niks over...
Alvast bedankt
Posts: 11.414
Staat op de FIA site. Je moet wel even doorklikken, dus hier is dan de directe link naar de F1 media pagina:
www.fia.com/en-GB/(...)ages/home_page.aspx
Het \"Technical Report\" staat na de race op de \"Post Event\" pagina. Op de andere pagina\'s staan de rondetijden (Timing Information) en steward beslissingen (On Event) enzo.
Helaas is het altijd per weekend. De oude gegevens kun je volgens mij nit zien. Daar moet je accreditatie voor hebben.
Posts: 10.089
laat vettel nou eens enorm slechte race rijden volgende week en goed eindigen,
en dat gedoe over het ontwerp van Newey, NIKS VAN WAAR, die gozer die ontwerpt een auto op punte, die zet niet die bougie en dat remsysteem er zelf in, heeft niets met newey te maken, komop zeg, msschien hebbe de autoos het wel te gemakkelijk met de Newey autoos, of temoeilijk natuurlijk,