Vettel: "Probleem kostte me de overwinning"

  • Gepubliceerd op 28 maa 2010 10:52
  • 30
  • Door: Dennis Roke
Sebastian Vettel is ervan overtuigd dat hij de Australische Grand Prix had kunnen winnen als hij niet was getroffen door een remprobleem. De jonge Duitser spinde halverwege de wedstrijd de grindbak in door een haperende remschijf. Het is de tweede race op rij dat Vettel een zege misloopt. In Bahrein gooide een kapotte bougie roet in het eten.

Vettel: "We hadden een probleem. Echt zonde, want we hadden de race volledig onder controle, zelfs in deze moeilijke omstandigheden. Het is niemands fout, maar we moeten deze problemen oplossen. We moeten finishen in Sepang om de titelstrijd in gang te zetten."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 15.285

    Hij is erg goed, maar z\'n materiaal blijkbaar niet echt... Lijkt een beetje op Kimi / McLaren destijds...

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 11:07
    • 2fast

      Posts: 118

      Precies daar lijkt het zeker op! En raad is wie daar de auto\'s destijds maakte? Adrian Newey, de beste ontwerper no doubt maar zowel bij Mclaren als Redbull onbetrouwbare auto\'s.

      En sinds hij weg is, is Mclaren verreweg de betrouwbaarste auto geworden. Hoevaak hebben we Hamilton met een technisch defect zien opgeven? Bijna nooit

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 13:27
      • Mee eens!
        Renault is zeker zo betrouwbaar.

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 14:37
      • mario

        Posts: 15.285

        Klopt helemaal... Newey had een tijdje geleden toch gezegd dat hij er niet zoveel uitdaging meer in zag??? Nou dit is dan een leuke uitdagen voor \'m, maak dat ding betrouwbaarder. Alhoewel, het is natuurlijk niet alleen zijn werk.... ;)

        Maar die Vettel had dus al wel 50 punten kunnen hebben ondertussen... dat vinden ze bij Red Bull natuurlijk wel zuur...

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 14:56
      • Dope-R

        Posts: 58

        Dit kun je niet in de schoenen schuiven van Newey. Hij ontwerpt geen remschijven dan wel bougies.

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 15:45
      • -Baron-

        Posts: 3.091

        Vorig jaar Abu Dhabi met ongeveer hetzelfde probleem als Vettel vandaag. ;)

        Maar ik ben het met je eens. De McLaren is nu één van de zo niet dé betrouwbaarste auto van het veld. Gelukkig is het jaar nog lang niet voorbij en kan Red Bull van deze dingen leren. De kwalificatie en race snelheid is iig goed genoeg.

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 16:02
      • germain

        Posts: 1.748

        Daar zeg je wat zal het misschien met het ontwerp van Newey te maken hebben wie weet.

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 20:27
      • rensklop

        Posts: 27

        Volgens mij zie jij iets niet. Newey maakt geen remmen en in bahrain had hij geen probleem maar gewoon te weinig benzine want in de laaste ronden ging hij wel weer hard.

        • + 0
        • 29 maa 2010 - 08:38
  • IINaSII

    Posts: 17

    Het komt goed met R B, Vettel gaat volgende race winnen!

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 11:46
  • mclaren1

    Posts: 331

    zo daar zie je maar weer,de betrouwbaarheid van de wagen heeft toch heel veel te zeggen,jammer dat hij zijn race niet kon uit uitrijden,anders was de uitslag veel anders uitgevallen

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 12:15
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Helaas, shit happens!

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 12:56
  • turbof1

    Posts: 2.049

    Ik weet het nog niet zo of hij gewonnen had; Button was erg snel. Had Hamilton niet zo een dwaze strategie dan had die ook nog aanspraak kunnen maken op de overwinning, indien Vettel niet was uitgevallen.

    En ja, het typische Newey-syndroom he. Supersnelle auto\'s die ook supersnel in de grindbak verdwijnen. Echt jammer. Dat is ook niet een probleem dat ze zomaar kunnen verhelpen, want heel waarschijnlijk zullen er tientallen van zulke zwakke plekken op de auto zitten. Zo vergooit Red Bull haar voordelen, want dit jaar zullen ze heel wat kansen zoals deze laten liggen door zulke mankementen en volgend jaar of dit jaar al zijn al die sterke ideeën gekopieerd door de andere teams, die dan wel die ideeën met een goede foutenmarge implementeren.


    @2fast: Hamilton had de laatste race verleden jaar wel dikke problemen met zijn remmen. Ook zijn kers werkte niet naar behoren in Singapore. Voor de rest ben ik wel met je eens dat mclaren een betrouwbare auto heeft.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 15:41
    • Wat komt er toch veel onzin uit je mond!
      Hamilton een dwaze strategie?!?
      Hij werd naar binnen geroepen door het team! Lewis begreep er zelf geen zak van, want de top 4 voor hem, kwam maar 1 keer binnen!!!

      On topic;

      Of het aan Newey ligt weet ik niet. Het zijn idd. \'inkoop\' danwel externe onderdelen die tot nu toe kapot zijn gegaan. En Webber had zelf geen problemen met dezelfde auto...

      Dus de directie van RB zal een pittig gesprek moeten aangaan met de leveranciers!

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 18:54
      • f60

        Posts: 1.725

        En als het team zegt Lewis rijdt tegen 300km/u in de tegenovergestelde richting dan doet hij dat ook of wat?

        Kijk maar naar Button die beslist gewoon op zijn eentje om banden te wisselen of niet.

        • + 0
        • 29 maa 2010 - 13:22
  • savaan

    Posts: 42

    Ja maar dit zijn vooral de \"inkoop\"delen die defect raken. Newey ontwerpt toch geen remschijf of bougie of zie ik het verkeerd?

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 15:49
    • johan

      Posts: 985

      Maar wel de koeling ed. (niet van die bougie natuurlijk). Maar de RedBull is gebouwd met risico, op de marge. Dat wordt wel duidelijk zo.

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 16:38
  • Maximo

    Posts: 9.887

    Ik weet het niet hoor, maar vorig jaar waren er steeds van die duistere oorzaken voor het in de steek laten van de wagen en dit jaar alweer. Het is misschien wat vroeg om te concluderen dat dit het hele seizoen het geval zal blijven, maar misschien is die Red Bull wagen wel een beetje een Hazewindhond. `erg snel, maar ook erg fragiel.

    Volgende race is ook weer erg zwaar voor wagen, dus afwachten hoe het daar verloopt.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 16:30
  • turbof1

    Posts: 2.049

    Aan iedereen die nu denkt dat Newey niets te maken had met de defecten: zulke onderdelen zijn wel onrechtstreeks beinvloedbaar met dingen zoals aerodynamica. Dingen zoals luchtstroom doorheen de auto en temperatuur, 2 elementen beinvloedbaar door de aerodynamica, hebben invloed op zulke onderdelen.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 16:48
  • turbof1

    Posts: 2.049

    @Franky:

    \"Wat komt er toch veel onzin uit je mond!
    Hamilton een dwaze strategie?!?
    Hij werd naar binnen geroepen door het team! Lewis begreep er zelf geen zak van, want de top 4 voor hem, kwam maar 1 keer binnen!!!
    \"

    Ja en Hamilton kwam 2 keer binnen, wat volgens hemzelf een slechte strategie was (ff nota maken: ik heb nergens gezegd dat de strategie door Hamilton was gemaakt). Ik denk toch wel dat Hamilton, die zeker veel ervaring moet hebben met bandenslijtage, het beter kan inschatten dan het team zelf.

    Dus Franky, hou de echte onzin -jouw onzin- voor je eigen en kruip toch in je hol.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 20:13
    • Goh,
      Stoere taal hoor!
      Mss. het bericht over het hoofd gezien, waarbij de teamleiding van McLaren zelf toegeeft dat ze een fout gemaakt hebben, wat Hamilton betreft???

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 20:26
      • turbof1

        Posts: 2.049

        En in welk opzicht klopt dat niet met wat ik zei?

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 21:34
        • Ik quote...\"Ik denk toch wel dat Hamilton, die zeker veel ervaring moet hebben met bandenslijtage, het beter kan inschatten dan het team zelf\"

          Dus hij had volgens jou tegen het advies van zijn engineer in moeten gaan. Dan leg je de fout juist toch bij Hamilton? Of weet je het zelf ook niet meer?

          • + 0
          • 29 maa 2010 - 04:42
          • turbof1

            Posts: 2.049

            Nee, ik zeg daar dat het team niet zo een dwaze strategie had moeten nemen. Ik heb nooit maar dan ook nooit de fout bij Hamilton gelegd.

            Nogmaals, op welke manier is dat wat ik zeg in strijd met het toegeven van Whitmarsh dat ze de verkeerde strategie hadden genomen?
            Ik zou zeggen dat jij het zelf niet meer weet en dat je in de eerste plaats een stoomcursus begrijpend lezen nodig hebt, aangezien je er zo overtuigd van bent dat ik zogezegd heb gezegd dat Hamilton de schuld had van de verkeerde strategie.

            • + 0
            • 29 maa 2010 - 10:49
          • f60

            Posts: 1.725

            Als Hamilton de beslissing over laat aan anderen moet hij achteraf niet komen zagen het de verkeerde was!!!!
            Hij verdient op die manier niet beter dan een 6de plek.

            • + 0
            • 29 maa 2010 - 13:23
  • Supa

    Posts: 2.714

    Ik heb de beelden net nog een keer gezien, ik moet zeggen Ham had 100% Alonso en mss nog Massa ingehaald, gezien zijn snelheid en banden. Als Ferrari doorgaat met moterwisselen dan zullen ze in de 2de helft van dit jaar strafpunten gaan krijgen, let maar op!

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 21:21
    • FA1903

      Posts: 413

      Die snelheid kwam ook door de banden en nix anders want de Ferrari was op zijn minst evensnel...En steeds motorwisselen?? dat hebben ze maar 1x gedaan en trouwens die gewisselde motor kan nog steeds worden gebruikt!

      • + 0
      • 29 maa 2010 - 13:06
      • Ik was dit weekend helaas verdoemd tot F1 kijken op RTL en daar zei Olav Mol inderdaad dat Alonso een nieuwe motor had gekregen na de kwalificatie.

        Als ik het technisch verslag van de FIA lees dan heben bijna alle rijders inderdaad op de 25e een niewe motor genomen, maar er staat niets over een niwue motor voor Alonso.

        Als ze dus al een motorwissel hebben gedaan voro Alonso dan is dat hooguit een reeds gebruikte motor geweest.

        Alonso en Massa staan nu beide op 3 motoren gebruikt. De meeste staan volgens mij op 2 motoren gebruikt. Even snel gekeken hebben Webber, Renault, Sauber en Williams het met 1 motor gedaan.

        • + 0
        • 29 maa 2010 - 14:07
        • FA1903

          Posts: 413

          Heb je een link over deze info? Ik zou dit graag eens willen bekijken want ik wist hier niks over...
          Alvast bedankt

          • + 0
          • 29 maa 2010 - 16:17
          • Staat op de FIA site. Je moet wel even doorklikken, dus hier is dan de directe link naar de F1 media pagina:
            www.fia.com/en-GB/(...)ages/home_page.aspx

            Het \"Technical Report\" staat na de race op de \"Post Event\" pagina. Op de andere pagina\'s staan de rondetijden (Timing Information) en steward beslissingen (On Event) enzo.

            Helaas is het altijd per weekend. De oude gegevens kun je volgens mij nit zien. Daar moet je accreditatie voor hebben.

            • + 0
            • 29 maa 2010 - 16:37
  • laat vettel nou eens enorm slechte race rijden volgende week en goed eindigen,


    en dat gedoe over het ontwerp van Newey, NIKS VAN WAAR, die gozer die ontwerpt een auto op punte, die zet niet die bougie en dat remsysteem er zelf in, heeft niets met newey te maken, komop zeg, msschien hebbe de autoos het wel te gemakkelijk met de Newey autoos, of temoeilijk natuurlijk,

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 21:28

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.480
  • Podiums 56
  • Grand Prix 161
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar