Michael Schumacher niet blij met Hamilton en Alonso
- Gepubliceerd op 27 maa 2010 13:54
-
21
- Door: Robin Smeets
Schumacher doelt hiermee vooral op Lewis Hamilton en Fernando Alonso. In Q2 werd Schumacher opgehouden door Hamilton en op het einde van de derde sessie reed Alonso in de weg. Na afloop van de sessie ging Schumacher verhaal halen bij Alonso. "Ik wilde van hem weten of het team hem had verteld dat ik in een snelle ronde zat en hij zei van niet."
"Daarna had ik nog een gesprek met Charlie Whiting hierover, omdat ik de preciese regels hierover van hem wilde horen. Alonso heeft me namelijk wel degelijk tegengehouden in mijn laatste poging in Q3."
"In de tweede sessie had ik ongeeer hetzelfde probleem met Lewis Hamilton. Hij was zich aan het voorbereiden om zijn snelle ronde, maar daardoor hield hij mij wel op. Als je achter iemand rijdt en je doet je best om een goede ronde te rijden, is het niet erg fijn als diegene voor je je ophoudt."
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 1.748
Tja dat is idd vervelend ja maar hopen dat het regent morgen.
Posts: 58
hij heeft er zelf toch ook wel eens eentje opgehouden.
Hamilton en Alonso lieten hun motor i.i.g. niet afslaan in een scherpe bocht )
Posts: 349
Touché...
Maar oude koeien uit de sloot halen... Just let it go.
Echter verwacht ik dit wel vaker dit seizoen te horen.
Posts: 123
Er was eens een coureur die in Monaco zijn auto parkeerde op de baan. Rara, wie was dat. En hij leefde nog lang en gelukkig. O ja, hij is ook weer gaan racen.
Posts: 281
Daar is hij ook voor gestraft. Dus als de wedstrijdleiding de mening van Schumacher deelt, zou wellicht een straf heel misschien mogelijk dan toch nu ook wel reëel zijn toch? Heeft niks met oude koeien te maken, maar gewoon met regeltjes.
Maar als er een klacht is/komt, zal de Fia wel de telemetrie gaan bekijken en dan horen we het morgen wel.
Posts: 866
hij heeft het gewoon netjes aan Alonso gevraagd......en ook aan Whiting dus vind het wel grappig dat het al weer redelijk opgeblazen wordt in de media.
Posts: 1.175
Beste herr Schumi, als het inderdaad zo is dat u opgehouden bent, dien een klacht in bij de FIA/Wedstrijdleiding. zo niet: shut up and drive! behaalde resultaten uit het verleden, bieden geen garantie uit het verleden! of dacht u dat 2 jonge honden aan de kant gaan omdat u vroeger 7-voudig WK bent GEWEEST?
Posts: 1.481
Hij is nog steeds 7-voudig wereldkampioen hoor.
Nee, maar ik weet wat je bedoelt, hij moet gewoon ophouden met zeuren, alsof hij nooit iemand heeft opgehouden.
Posts: 2.263
behaalde resultaten uit het verleden, bieden geen garantie uit het verleden!
Deze zin slaat dus absoluut nergens op. Waarom zeggen we dan Yuji Ide niet in een Ferrari, die resultaten wat iedereen heeft gepresteerd maar toch helemaal niks uit, dus why not? Hij is 7-voudig wereldkampioen. De beste coureur aller tijden. Hij kan echt nog wel rijden hoor.
Posts: 1.175
Tja, copy/paste, he! idd zin slaat absoluut nergens op. net als het gezeur van MS! ik heb ook niet gezegd dat ie niet kan rijden, daar zijn er 22 van op de baan. of denkt heer Schumi dat Alonso en Hamilton ook maar denken dat ze voor hem aan de kant gaan? jij gaat toch ook niet aan de kant als je met 150 km per uur een porsche in je spiegel ziet? FA enLH schijnen niet eens hebben geweten dat ie met zijn Quali bezig was. dus MS moet misschien iets minder hoog van de toren blazen en gewoon eens gas geven. Nico slaat hem om zijn oren op dit moment!
Posts: 962
Ik dacht dat dit iets groots zou zijn. Dat Schumacher niet blij is met Alonso kan ik me voorstellen aangezien die hem 2x op z\'n waarde geklopt heeft in 2005 en 2006. Maar dit, tsja. Als het team Alonso en Hamilton niet meldt dat Schumacher eraan komt dan is het al lastig, ten tweede is er met die nieuwe teams enorm veel verkeer op de weg, dus het is ook lastiger om een snelle tijd te rijden. Het is me iig niet opgevallen dat een van beiden zulks express deden. Beetje opgeblazen idd.
Posts: 696
Euh, in Q3 rijden dit jaar even veel wagens als vorig jaar, en in Q2 rijdt maar liefst 1 wagen meer. Daar Schumi zegt opgehouden te zijn in Q2 en Q3 gaat enorm veel verkeer niet echt op. Bovendien moeten Alonso en Hamilton zelf kijken. Er zitten spiegels op de wagens hoor. Anders zou ik als ik Lotus, Virgin en Hispania was het wel weten. Spontaan wegvallen van de radioverbinding wannneer de leiders hun willen inhalen.
Posts: 9.887
Hij is vast een beetje gefrusteerd. Hij kan zijn klachten beter bewaren voor als hij zich eens van voren laat zien.
Posts: 405
En dit maakt Michael Schumacher toch even iets anders dan andere coureurs. Hij gaat eerst naar Fernando Alonso om te vragen (niet schelden, nee enkel een vraag) of het team het had doorgeven. Wellicht wist Alonso het dus niet en dan zou Michael heel anders reageren.
Dit doen meerdere coureurs vast ook! Maar Michael vertelt het aan de media. En dat maakt hem nou net even iets anders dan andere coureurs. Hij gedraagt zich zeer zeer volwassen op deze manier. Iets wat je juist verwacht.
Posts: 73
@Dominic Renting
Je hebt helemaal gelijk Hij rijdt jou en mij het snot nog uit de ogen wanneer hij blind doof en tachtig zou zijn.
Maar toch is het nu een oude - doch sluw en ervaren - hond in het wereldje en de jonge hondjes gaan ervoor om de leider van de roedel te worden cq zijn. . .
Dat mag, net zoals dat de oude leider mag laten zien dat hij er nog steeds staat. Ik hoop het te zien, want dan wordt het nog WEL een spannend seizoen!!
Posts: 1.403
Helemaal gelijk ben ik nog niet zo zeker. Hij kan inderdaad de beste statistieken voorleggen maar deze vertellen niet alles. Maar, ik kan ermee leven als hij daardoor voor jullie ongetwijfeld de beste aller tijden is. Alleen ben ik daar niet zo van overtuigd.
Posts: 2.049
We zullen nooit weten of Schumi de beste zou geweest zijn indien Senna niet overleden was... .
Posts: 16
En wie zegt er dat Senna de beste was?
Posts: 182
Precies.
En Senna is wel overleden dus nooit de beste geworden.
Posts: 11.414
Senna heeft hooguit niet kunnen laten zien dat hij de beste was.
Stel dat hij die dag niet verongelukt was en met de Williams nog 4 of meer wereldtitels gepakt had. Die auto is per slot van rekening nog iets van 5 jaar zeer competitief geweest.
Posts: 603
Ach, typishc iets voor hem, toch altijd klagen .....
Zo jammer dat hij weer terug is .....
Hij zou wel even rijles geven, wie bleef er nu zo lang achter Alguersuari hangen ??
Veldvulling momenteel, meer niet.