user icon

Hamilton: "Het doel is om in 2015 nog sterker te zijn"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2014 11:42
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Lewis Hamilton is in de dagen na zijn tweede wereldtitel van hot naar her gesleept. De Engelsman verscheen bij diverse Britse media om over het kampioenschap te vertellen en hij draafde ook op voor promotionele activiteiten van Mercedes. Hamilton wordt momenteel geleefd, maar bij de 29-jarige coureur is het vizier reeds op volgend seizoen gericht.

"Ik heb één drankje genuttigd om het te vieren, dat is al meer dan genoeg voor mij", begint Hamilton. "Natuurlijk zijn we in het ideale scenario volgend jaar nog sterker. Dat is in elk geval het doel. Ik heb het volste vertrouwen in het team dat we in 2015 weer een sterk pakket hebben. In 2009 verdedigde ik mijn eerste titel met een aerodynamisch flink gewijzigde auto. Volgend jaar borduren we voort op het voorbije seizoen. Ik geloof dat we ons nog kunnen verbeteren."

Beter kwalificeren is voor Hamilton persoonlijk een speerpunt. Dit jaar dolf hij het onderspit in het kwalificatieduel met Nico Rosberg. "De race is belangrijker dan de kwalificatie, maar de wedstrijd wordt twee keer zo moeilijk zodra je niet voor je teamgenoot start. Vroeger dachten ze altijd dat ik mijn banden en brandstof niet kon managen. Dit seizoen heb ik het tegendeel bewezen. Dat geeft een goed gevoel en ik bekijk nu hoe ik mijn kwalificaties kan verbeteren."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.454

    Tja 3 titels blijkt toch een magisch getal te zijn , dan behoor je tot de grote mannen van de formule 1.

    Voor mij is Hamilton al een hele grote , maar 3 titels maakt het wel helemaal af.

    • + 0
    • 26 nov 2014 - 11:49
  • Racefan74

    Posts: 5

    Helemaal mee eens Sailor. Hij is een echte racer dus ik denk dat het hem gaat lukken ook.

    • + 0
    • 26 nov 2014 - 11:53
  • Ik denk dat het hem makkelijk gaat lukken, 3 titels. Ik zie Hamilton nog wel minimaal 6 jaar in de F1 rijden. De kans is groot dat hij in de komende jaren nog minimaal 1x een winnende auto onder zijn gat krijgt. Hoogstwaarschijnlijk volgend jaar alweer omdat de regels nauwelijks veranderen + de engine freeze.

    @Vroeger dachten ze altijd dat ik mijn banden en brandstof niet kon managen. Dit seizoen heb ik het tegendeel bewezen.

    Inderdaad! Je hoort er gelijk niemand meer over. Lewis is meer dan alleen keihard kunnen rijden.

    • + 0
    • 26 nov 2014 - 12:26
    • Een mooie quote van Will Buxton a la "The Usual Suspects":

      "...the greatest trick that Lewis Hamilton ever pulled, was convincing the world that he wasn’t smart"

      • + 0
      • 26 nov 2014 - 12:34
    • gizmo

      Posts: 262

      Ik vind het wel grappig dat iedereen steeds aangeeft dat de motoren nauwelijks veranderen vanwege de engine freeze, maar met name deze winter mag er nog enorm aan de motoren gesleuteld worden. Dat word wel elk jaar minder, maar dit jaar mogen ze nog heel veel aanpassen.

      Het is wel zo dat Mercedes natuurlijk ook niet stil zit en de anderen dus wel een achterstand in te halen hebben. Persoonlijk ben ik dan ook benieuwd waar Honda mee komt. Mercedes heeft jaren lang enorm veel geinvesteerd in de motor en ik vraag me af of Honda dat ook heeft gedaan.

      • + 0
      • 26 nov 2014 - 13:01
    • gaan ze de neuzen van de wagens nog wel restylen? Want dat vind ik best nodig...

      • + 0
      • 26 nov 2014 - 13:53
    • gizmo

      Oké. Maar Ferrari en Renault hebben meer nodig dan alleen toegang tot wat sleutelen toch? Ze hebben gewoon niet de basis om hiermee op het niveau te kunnen komen van Mercedes of zie ik dat verkeerd?

      @Jasverstoppen

      Ja de FIA heeft de mierenneus is verboden voor 2015 gelukkig.

      • + 0
      • 26 nov 2014 - 14:07
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Jasverstoppen,
      Ik geloof dat alleen de Ferrari neus 'legaal ontwerp' was voor 2015, zoals we hem hebben gezien.

      @L.Hamilton,
      Verder ben ik benieuwd hoe goed Toto dit team kan leiden, want dat lijkt me alles bepalend in de titels die Lewis nog gaat halen. Als Brawn nog teambaas was had ik minder vraagtekens gehad ;)

      • + 0
      • 26 nov 2014 - 15:05
    • @Arie_F1 De Ferrari neus? Dat was nou niet bepaald de mooiste...

      • + 0
      • 26 nov 2014 - 15:10
    • Ze mogen dan ook wel wat meer dan alleen sleutelen. Wat ik er van begrepen heb is dat eigenlijk de absolute basiscomponenten niet mogen veranderd worden, maar dat die zo gehomologeerd waren in de regels, dat daar het probleem gewoon niet kan zitten.

      • + 0
      • 26 nov 2014 - 17:28
    • Ik dacht de Ferrari en de Mercedes neus?

      Zo zullen ze er in ieder geval uit gaan zien, ook niet bepaald mooi te noemen maar beter dan die leuters

      • + 0
      • 27 nov 2014 - 08:39
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Ik dacht dat alles wat Ferrari maakt mooi was Jean?

      Ik heb gister nog even gezocht om het artikel, maar niet gevonden Jasverstoppen. Iig hebben we de foto's van Marussia nog ;)

      • + 0
      • 27 nov 2014 - 09:43

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.393
  • Podiums 99
  • Grand Prix 124
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit