Ocon: "Verstappen rijdt altijd met veel risico"
- Gepubliceerd op 22 nov 2014 12:40
-
17
- Door: Jeroen Jonkers
Ocon pakte de titel in de Europese Formule 3, maar het was Verstappen die met de meeste aandacht en het Formule 1-contract aan de haal ging. Wanneer gevraagd door GPUpdate.net of de aandacht voor Verstappen de glans van zijn titel wegneemt, antwoordde Ocon: "Ik weet het niet. Ik weet dat ik hem verslagen heb. Mijn doel was het winnen van het kampioenschap en dat heb ik gedaan. Wat Max komend jaar doet, verandert daar niets aan."
"Verstappen was voor mij een tegenstander zoals iedereen. Het feit dat hij nu Formule 1-coureur wordt, is uiteindelijk goed voor iedere jonge coureur. Presteert hij goed, dan krijgen wellicht meer jonge coureurs een kans in de Formule 1. Ik zie het als een positieve ontwikkeling."
Wanneer gevraagd naar de rijstijl van zijn voormalig concurrent antwoordde de Fransman: "Max rijdt ontzettend aanvallend en hij is ontzettend snel. Soms gaat hij wat gemakkelijk van het circuit, maar dat komt door het feit dat hij zoveel risico neemt. We hebben een andere rijstijl. We benaderen de racerij ieder op onze eigen manier."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.849 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 12.432
Ja en???? Verstappen rijdt ook heel bekeken. Ocon, misschien is dat de reden dat jij er langer over hebt gedaan om te komen waar je nu bent. Iedereen rijdt anders.
Posts: 14
Aiai een op z n tenen getrapte Nederlander. Ook een fransoos mag een mening hebben he.
Helemaal ongelijk heeft ie niet. En je niet aangevallen voelen he, GOOO MAX!!!!
Groeten van een Belg
Posts: 8.908
Klopt helemaal wat hij zegt, de stijl van Verstappen is ruwer dan die van Ocon. Hij heeft hem verslagen inderdaad, al was dat met het beste team tegen een middelmatig team. Dat zou het zelfde zijn dat Hamilton na zijn (stel dat hij hem wint) titel trots gaat lopen verkondigen dat hij Alonso dit jaar verslagen heeft in het kampioenschap.
De rijstijl van Verstappen heeft hem gebracht waar hij nu is en het werpt dus blijkbaar zijn vruchten af!
Posts: 6.198
Het ziet er naar uit dat Ocon stemming wil maken tegen Verstappen. Hij is weiliswaar kampioen geworden, als Verstappen zijn motorpech wegrekent en die wedstrijd in Pau waar hij ddor Ocon van de baan gekegeld werd, dan was het WK toch aan Verstappen gegaan. Nu een grote mond opzetten en Verstappen zwart proberen te maken getuigt van een ongehoorde arrogantie. Een typsiche fransoos!
Posts: 8.908
Daar doe je Ocon toch echt even te kort!
Wanneer je kijkt naar het aantal poles, podia en snelste ronden was hij gewoon het meest constant van allen en de terechte kampioen.
Posts: 6.198
niet als je alle pech (buiten zijn schuld) van Verstappen wegstreept en de wedstrijd waar Ocon ongestrafd Verstappen van de baan kegelt, dan was niet hij maar Verstappen kampioen geworden. Daar doe ik Ocon niks te kort mee. I.m.o. doe jij Vertappen tekort om dat niet te willen zien :-)
Posts: 505
Blijf je het zelfde zeggen Stitch? Die keer in Oostenrijk dat Verstappen Ocon van de baan knalde vergeet je voor het gemak maar even?
Posts: 3.229
Hij zegt helemaal niets verkeerds in dit artikel, zo is het gewoon.
Gelijktijdig is het ook de reden dat Verstappen meer aandacht krijgt omdat hij met zijn rijstijl het publiek weer op de banken krijgt (of voor de buis..).
Op een tweede Prost zit niemand te wachten.
Posts: 471
Tjah.... Zullen niet geheel zijn woorden zijn geweest en er zit een punt van waarheid in. Max heeft daarnaast veel meer pech gehad, 2 keer in leidende positie uitvallen en zelfs 3 races 10 strafplaatsen op de grid vanwege een noodzakelijke motorwissel.
Max was zijn grootste concurrent in de F3 hopelijk komen ze elkaar nog eens tegen in de Formule 1 op de grid. Ocon is gewoon een erg goede coureur ondanks zijn ''risico'' volle inhaalmaneuvre bij de start van Macau.
Posts: 6.198
niet te vergeten dat het Ocon was die Verstappen in Pau van de baan reed en daar geen penalty voor kreeg (fransman in Frankrijk).
Posts: 505
@ Stitch nu weten we het wel.
Posts: 800
Wordt dit een Senna versus Prost situatie in de toekomst ?
Zou leuk zijn en goed voor de sport.
Posts: 3.229
Zou mooi zijn en niemand hoeft te vragen voor wie ik ben :)
Posts: 1.827
@ Jim Clark
Voor Jim Clark? :)
Posts: 1.510
Gelukkig wel ja, dat heeft hem zo ver gebracht. Net als Lewis Hamilton. Coureurs die risicoloos rondrijden hebben we al genoeg in de autosport.
Posts: 95
"Voor mij was hij gewoon een tegenstander zoals iedere andere"
Ocon blijft een rare snuitert met zijn uitlatingen, al die hier uiteraard niks verkeerds. Dat Verstappen "gewoon"een tegenstander is zoals ieder ander is lariekoek.....in de karts KF3 euro series in 2011 is hij verslagen door een piep jonge snotaap Verstappen, uit wanhoop heeft Ocon de karts maar verlaten om FR2.0 te rijden, waar hij 2 jaar niet imponeerde. Uiteindelijk treft Ocon weer die verrekte Verstappen echter verslaat hij Verstappen.....Mooie prestatie echter Ocon weet heel goed dat Verstappen de benchmark is van dit seizoen met een F1 contract op zak....Dan kun je een titel winnen....dat steekt Ocon, die btw buiten de baan goed omgaat met Verstappen heb ik begrepen.
Posts: 859
"Soms gaat hij wat gemakkelijk van het circuit"
nou dat heb ik niet echt gezien hoor, natuurlijk heeft hij wat foutjes gemaakt, maar makkelijk van het circuit? dacht het niet. Je moet soms je limiet opzoeken.