user icon

Caterham deelt bedankjes uit voor hulp bij comeback

  • Gepubliceerd op 21 nov 2014 09:28
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Caterham hervat vandaag de werkzaamheden in de Formule 1. De Maleisische renstal zamelde via crowdfunding voldoende geld in om in Abu Dhabi aan de start te staan en kreeg bovendien de helpende hand toegestoken van Bernie Ecclestone. Caterham kan zich dit weekend bij potentiële kopers in de kijker rijden en hopelijk levert het wat op.

Curator Finbarr O'Connell deelt alvast bedankjes uit aan allerlei partijen die dit mede mogelijk hebben gemaakt. "De mate van support is overweldigend geweest. Ik moet partners als Renault, Red Bull Technology, Pirelli, Dell en Total bedanken." Zo zou Renault nog een flink bedrag tegoed hebben van Caterham en had de Franse autofabrikant kunnen weigeren om motoren te leveren.

Dat doet Renault niet en dus kan Caterham in Abu Dhabi meedoen. Of het team ook in 2015 van de partij is, dat is weer van later zorg. O'Connell vertrouwde Sky Sports toe: "Voor een eventuele verkoop zijn de komende drie weken cruciaal. Ik zet de overnamekandidaten onder druk om binnen die periode iets te ondernemen. Dit weekend praat ik al met twee partijen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • F1-veteran

    Posts: 21

    wie is nou dom genoeg om een team over te kopen die alleen in het achterhoede als spek en bonnen rijd

    • + 0
    • 21 nov 2014 - 09:36
    • Gompie

      Posts: 4.951

      'als = voor 'en 'bonnen = bonen' neem ik aan?

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 10:08
    • Stri

      Posts: 2.398

      Ik denk consumptiebonnen! ls bedankje voor het meedoen krijgen jullie een gratis drankje bij de bar :)

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 10:17
    • F1-veteran

      Posts: 21

      @gompie klopt ik zat al te kijken, ik had ook het idee dat het niet klopte maar het was nog een beetje te vroeg voor me :)

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 11:51
  • Stitch

    Posts: 5.332

    Kan me voorstellen, dat de andere kleine teams nu nog meer druk op ecclstone uit zullen oefenen, nu deze Caterham heeft geholpen. Ook rijst bij mij de vraag, waarom Caterham wel en Marussia niet geholpen werd...

    • + 0
    • 21 nov 2014 - 09:39
    • Gompie

      Posts: 4.951

      De vraag is of Marussia wel geholpen wilde worden. Zij hadden zich immers al afgemeld voor 2015 dus waarom dan nog geld in een bodemloze put gooien?

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 10:09
    • McMadd

      Posts: 10

      Omdat Caterham wel genoeg had verzameld om het weekend te kunnen rijden en Marussia dus blijkbaar niet. Ik denk dat als Marussia ook een paar miljoen had verzameld zij ook een helpende hand in de reiskosten hadden gekregen.

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 10:17
    • neor2

      Posts: 1.524

      Waarschijnlijk omdat voor Marussia geen goede overname kandidaat was. Deze race mee doen heeft dan weinig nut.

      Als er voor Caterham wel serieuze interesse is voor een overname is het extra belangrijk om deze race er bij te zijn, anders vervalt de licentie als ik me niet vergis en is het team eigenlijk in één klap waardeloos.

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 10:22
    • Stitch

      Posts: 5.332

      @Gompie en Neo: ja, maar Marussia zou in het geval van overleven meer punten hebben dan Caterham en daardoor meer prijzengeld krijgen. Daardoor zou het voor potentiele kopers eigenlijk meer waard zijn geweest dan Caterham. Ze wilden volgens mij wel, omdat ze wel hebben geprobeerd om in Abu Dhabi deel te nemen. Misschien lezen we de komende tijd nog ergens waarom dat uiteindelijk niet gelukt is.

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 10:38
    • Marussia/Manor had het eigenlijk al opgegeven. Tuurlijk ze hadden meer prijzengeld kunnen krijgen, maar hun enige potentiéle kopers waren twee broers die zich voor Indiase staalmagnaat uitgaven, helaas bleken het luchtfietsers die aandacht wilden. Is ze gelukt, maar Manor was daardoor wel failliet

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 11:28
    • zou prins Malik geen interesse hebben ?

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 11:30
    • Finbarr O'Connell gaf net aan dat er potentiele kopers zijn die slechts de faciliteiten willen overnemen en dat er potentiele kopers zijn die slechts de licentie willen overnemen. Positief voor Caterham (en Manor en Sauber) is dat er een regelmentswijziging gaat komen waarschijnlijk waarmee het mogelijk gemaakt gaat worden dat teams in 2015 met een motor van 2014 mogen racen.

      • + 0
      • 21 nov 2014 - 17:58
  • Zit nu de persconferentie te bekijken, die Finbarr O'Connell beleeft wel zijn natte droom van z'n leven!

    • + 0
    • 21 nov 2014 - 17:18

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar