user icon

Webber niet verrast door aanstaande transfer Vettel

  • Gepubliceerd op 19 nov 2014 11:52
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Oud Formule 1-coureur Mark Webber staat niet te kijken van de aanstaande overgang van zijn voormalig teamgenoot Sebastian Vettel van Red Bull Racing naar Ferrari. Op de vraag van Salzburger Nachrichten of het nieuws dat Vettel verkast hem verrastte, antwoordde de Australiër: "Nee."

Hij vervolgde: "Ik hield er eigenlijk altijd wel rekening mee dat hij uiteindelijk zou belanden bij het team waarvan we nu allemaal verwachten dat hij daar naartoe gaat. Zijn volgende team is gelijk zijn laatste team in de Formule 1, daar ben ik wel van overtuigd."

"Hij was gefrustreerd, hij wil resultaten, maar hij weet als geen ander dat hij nu even geduld op zal moeten brengen. Misschien is deze beslissing correct. Toen Lewis Hamilton weg ging bij McLaren en bij Mercedes tekende verklaarde iedereen hem ook voor gek. En kijk waar hij nu staat."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • "Zijn volgende team is gelijk zijn laatste team in de Formule 1, daar ben ik wel van overtuigd."

    Net als Alonso dus. Een man een man een woord een woord hebben ze nog nooit van gehoord in de F1.

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 12:32
    • waylon

      Posts: 2.247

      Niet zo mopperen.

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 12:48
    • Net als Alonso, die is nog nergens bevestigd dus het kan zomaar zijn dat Alonso volgend jaar bij Ferrari rijdt of met pensioen gaat.

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 17:26
  • sailor

    Posts: 10.268

    Naar mijn weten is het nog steeds niet officieel

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 12:52
    • Tifoso

      Posts: 2.862

      "...het team waarvan we nu allemaal verwachten dat hij daar naartoe gaat"

      Lijkt me duidelijk.

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 13:13
    • sailor

      Posts: 10.268

      En als Alonso nu blijft?

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 13:15
    • Edgar

      Posts: 1.448

      @Sailor

      dan kan hij Vettel de drinkfles aangeven in de pitbox ;)

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 14:40
    • Bnaden oppompen, vizier poetsen, genoeg te doen voor Fred.
      Of hij stapt in die eventuele derde wagen.
      En dan nog geen potten breken in 2015... Dat zou wel de grootste afgang zijn in de historie van de Scuderia.
      Drie wagens met zo'n beetje de grootste namen van de huidige grid en t dan niet waarmaken (zou mij hoogst verbazen als er in 2015 een hele goede wagen op de grid staat n.l.)

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 15:05
    • BT50: Ik denk wel dat er in 2015 een goede wagen op de grid zal staan. Alleen luistert die niet naar de naam Ferrari. ;-)

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 15:22
    • @brabham-bt50, pfff laten we het niet hopen zeg, ik vond 2014 al zo'n gigantische afgang van Ferrari, lijkt al weer zo lang geleden het nieuws dat Kimi terug kwam en samen met Alonso een duo ging vormen, mijn verwachtingen waren hoog gespannen maar het was een kleurloos jaar, als ze dat volgend jaar weer flikken dan ga voor de deur in Maranello ritueel Ferrari vlaggen verbranden...

      • + 0
      • 19 nov 2014 - 15:26
    • et zal toch weer een leerjaar worden en ik hoop dat ze in ieder geval het doorontwikkelen nu goed voor elkaar krijgen. Zolang ik stapjes vooruitgang zie ben ik al tevreden.
      @Jean:
      Die vlag ga ik nooit verbranden, maar bij mij op het dartbord hangen wel foto's van Fry en Tombazis :)
      @NBTT:
      Vuile gluiperd :)

      • + 0
      • 20 nov 2014 - 15:28

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar