Caterham-personeel voelt zich in de steek gelaten
- Gepubliceerd op 17 nov 2014 16:54
-
16
- Door: Rob Veenstra
Curator Finbarr O'Connell hoopt het ontslagen personeel weer aan te nemen zodra een koper voor Caterham F1 Team gevonden is. De werknemers die hun baan kwijt zijn richten hun woede dan ook niet op hem, maar op vorige eigenaar Tony Fernandes. Jim McManus, voormalig data-analist bij Caterham, betoogde tegenover de BBC: "Hij heeft het personeel in de steek gelaten."
"Meneer Fernandes moet eens verantwoordelijkheid nemen voor de ontstane situatie. Hij is een vermogend man, bezit een voetbalclub en ik vind dat hij het aan de teamleden moreel verplicht is om het juiste te doen. Deze ontslagen zijn vrij verontrustend. Dat het samen viel met de ophef rondom het crowdfunding-project was betreurenswaardig en ongevoelig."
Trending nieuws
-
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”
Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een e...
28 jun 2026 19:37 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Caterham F1
- Basis Leafield, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Marcus Ericsson 9
- Kamui Kobayashi 10
- Will Stevens 46
2.600 reacties op Caterham F1
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Caterham F1

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 10.534
Maar Fernandes is er toch niet voor verantwoordelijk dat de partij die de zaak overneemt zich niet aan afspraken houd?
Posts: 2.989
omdat fernandes nog officieel teameigenaar is Want .. de opkopers kwamen hun afspraken niet na / werd niet voldoende voor betaalt
Posts: 11.757
Het is op zich vreemd te noemen als je je tent verkoopt zonder te kijken of t allemaal wel klopt. Een werkgever heeft een verantwoordelijkheid naar z'n werknemers, en een goede voelt dat zich moreel gezien ook. Fernandes heeft zich er snel vanaf gemaakt. Ik zou m'n werkgever ook een eikel vinden als ie zoiets zou flikken, en ik denk 95% hier
Posts: 37
Helaas in dit geval dus wel... De nieuwe kopers hebben zich niet aan de afspraken gehouden waardoor de verkoop niet is doorgegaan! Zo is het contract voor de verkoop opgesteld. Fernandes is dus nog steeds de eigenaar en nog steeds verantwoordelijk voor de huidige gang van zaken.
Overigens heeft Fernandes het team zelf zo diep de put in gebracht vóór de 'verkoop'. Het team stond er zo slecht voor dat ze eigenlijk nog veel meer races zouden missen maar door de verkoop heeft het team nog een paar races kunnen pakken. Dat alle teamleden nu opeens ontslagen zijn, nog maanden salaris tegoed hebben en niets weten over de toekomst is de kopende partij niet echt aan te rekenen.
Posts: 11.757
Ja en t zou me helemaal niet verbazen als t vanaf t begin af aan al een sluw spelletje is geweest waarbij Kolles een handje heeft geholpen met een schimmig consortium van Zwitserse en Arabische investeerders waarvan t bestaan niet eens zeker is. De boel is overgenomen maar ook weer niet, ondertussen het bedrijf in delen opgesplitst. Ga maar uitzoeken wie waarvoor aansprakelijk is. Let maar op, niet Kolles of Fernandes, die hebben zich eruit gedraaid. De werknemers zijn eerst heel lang aan het lijntje gehouden en voorgelogen om t maar te rekken. Schandalig
Posts: 9.176
"Hij is een vermogend man, bezit een voetbalclub..........."
Fernandes zal ongetwijfeld aan liefdadigheid doen, maar ik weet eigenlijk wel zeker, niet op deze manier. Hoe lullig het voor het personeel ook is, het Caterham F1 team staat apart van de andere bedrijven.
Posts: 9.176
lol. Ik blijf hangen. l u l l i g mag blijkbaar niet.
Posts: 4.951
Da's lullig!
Posts: 2.223
Tony Fernandes heeft anders veel monteurs wel een baan bezorgd en dat voor bijna vier jaar lang.
Oh zo, lekker puh.
Posts: 5.855
Ja maar deze monteurs zijn misschien bij andere bedrijven weggeplukt met de belofte op een goede baan met toekomstmogelijkheden.
Posts: 1.213
Dat niet alleen. Als je weet en merkt, ofwel via de media of niet, dat je baan op losse schroeven staat, zoek je verder.
Posts: 4.951
@F1FAN1993: Kan zijn, maar als je in de F1 niet bij een goed team aan de slag gaat weet je dat het vroeg of laat over en sluiten is. Je bent op dat niveau eigenlijk leuk met je hobby bezig, meer niet.
Posts: 1.300
Ik ben het niet vaak met GOMPIE eens maar nu voor 100%
Als je in de F1 gaat werken voor Caterham, Marussia of soortgelijks, dan weet je gewoon dat het volgend jaar over kan zijn. Ik denk dat de verdienste aardig zijn, niet over de top, maar je bent meest met je hobby bezig.
Het zelfde geldt trouwens in meer of mindere mate voor de top teams hoor! Die schuiven ook zonder problemen mensen opzij waarvan zij vinden dat die niet functioneren, het is simpelweg geen kantoor baan!
Posts: 5.058
Wat ik onverantwoordelijk vind is 230 man op straat te zetten puur en alleen om bij de laatste race van dit seizoen aanwezig te zijn als kansloos team. En voor wat? Om je inschrijving voor seizoen 2015 veilig te stellen terwijl je eigenlijk al weet dat dit een kansloze actie is.
Posts: 1.300
Dus 230 man op straat en niet racen en failliet gaan OF
230 man op straat en wel racen met wellicht een kans op herstart of verkoop is voor jou duidelijk?
Laat maar naar de klote gaan wat jou betreft?
Posts: 538
Bij sauber solliciteren? daar is geld zat nu