Caterham zamelde in twee dagen meer dan 1 miljoen in
- Gepubliceerd op 10 nov 2014 09:26
-
19
- Door: Rob Veenstra
Curator Finbarr O'Connell: "Iedereen die bij het team betrokken is, is dankbaar dat we er in twee dagen in geslaagd zijn om al meer dan 1 miljoen op te halen. Caterham F1 Team is bijna halverwege het doel. Ik pak mijn spullen nog niet in voor de reis naar Abu Dhabi, zover zijn we nog niet, maar deze campagne werpt wel zijn vruchten af."
"Een nieuwe partij heeft zich door dit project bij ons gemeld om eventueel de renstal over te nemen. Voor de duidelijkheid, het plan is niet om het team via crowdfunding te financieren, dat is eenmalig voor Abu Dhabi. Dit project stelt Caterham in staat om zich te tonen aan potentiële kopers en het is meer waard als het racet."
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Caterham F1
- Basis Leafield, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Marcus Ericsson 9
- Kamui Kobayashi 10
- Will Stevens 46
2.600 reacties op Caterham F1
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Caterham F1

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 7.074
Ben benieuw wie er gaan rijden als ze toch meedoen
Posts: 3.229
dat wordt tegen opbod verkocht, we kunnen wel een poeltje maken ;-))
Posts: 3.224
ik zeg giedo er in misschien dat hij nog een paar extra punten kan gaan pakken en zo het team uit de slop kan halen:)
Posts: 7.074
Frijns moet zich gewoon inkopen,misschien laatste kans
Posts: 255
@mafs1 Frijns kan alleen nog in natura betalen XD
Posts: 3.224
@masf1 voor beide is de f1 afgelopen.
Posts: 7.074
@jacky
voor Giedo misschien nog niet
Had trouwens al in de zomer een race contract bij Sauber
Posts: 3.224
@masf1 sauber koopt dat contractje gewoon af van giedo.misschien zie ik hem volgend jaar wel in ouwehands dierenpark :)
Posts: 7.074
Frijns zien we helemaal niet meer terug,die krijgt het nog niet eens voor elkaar om een 10 tientje sponsor geld bij de plaatselijke snackbar te krijgen
Posts: 3.224
@masf1 dat wisten we al,giedo ging er al van uit om een race zitje te hebben volgend jaar dus die klap komt nog harder aan en die had nog wel een grote sponsor achter zich staan en nog is het niet gelukt.
Posts: 3.224
dus frijns kun je het eigenlijk nog niet kwalijk nemen ook gezien hij geen sponsor heeft kunnen krijgen tegenwoordig is 12 miljoen niet meer genoeg om mee te nemen aan sponsor geld om een jaar lang te rijden.
Posts: 13.929
JACKY: hoe zou Giedo een paar punten EXTRA kunnen pakken? Hij had nog helemaal geen punten en het team ook niet. Voor beiden zouden punten een noviteit zijn.
Posts: 3.224
@NOTHINGBUTTHETRUTH was als geintje bedoelt :)
Posts: 255
De komende Nederlander na Max Verstappen die een kans maakt op een zitje zal wel de Vries worden i.p.v. Giedo of Frijns.
Posts: 485
als je hier voor geld betaald ben je gek. De enige reden waarom ze dit doen is om die racelicentie te behouden. Als de nieuwe eigenaren niet eens het fatsoen hebben om daarvoor te betalen dan mag het team van mij ook de grond in verdwijnen.
Posts: 2.989
zou , valt wel mee , je krijgt er dingen voor terug :) , van petjes, en als je genoeg betaald kan je een complete nosecone krijgen (van de Caterham uit 2012) (of je naam op de wagen )
Posts: 485
nou woepie. Het is niets anders dan een slinkse manier om fans nog meer te laten betalen voor F1, om daarna het geld op te strijken en alsnog de grond in te verdwijnen als team zodra de licentie verkocht is aan de hoogste bieder. Die nosecone gaat ook gewoon mee met de curators.
Posts: 255
Van mij mag Caterham zijn deuren nu ook sluiten nu dat Marussia ook niet meer rijdt. Met Marussia was er nog een gevecht tussen Marussia en Caterham maar nu dat zij weg zijn wordt het voor Caterham alleen maar rondjes rijden zonder enkel gevecht. Daarnaast zie je bij Caterham geen vooruitgang in al die jaren wat je wel bij Marussia zag.
Posts: 228
zijn koba en Marcus niet contractueel verplicht om aan de start te komen ?