Ecclestone ziet Hamilton als betere kampioen dan Rosberg
- Gepubliceerd op 09 nov 2014 21:15
-
18
- Door: Jeroen Jonkers
"Het is absoluut geen eenvoudige vraag, maar ik ben voorbereid op een antwoord," steekt Ecclestone van wal. "Begin dit jaar dacht ik dat Nico kampioen zou worden, omdat ik dacht dat dat Mercedes wel zou schikken. Ikzelf dacht dat het wel goed zou zijn om een kampioen te hebben die verschillende talen spreekt."
"Ik dacht als er al enige hulp gaat komen, en die is er zeker niet geweest, dan zal die naar de Duitser in Duitse dienst gaan," vervolgt de Brit. "Dus ja, ik was er zeker van dat Nico het zou flikken. Persoonlijk dacht ik altijd dat Lewis een goede kampioen zou zijn. Hij is veel bekender over de hele wereld en zou daarom een betere kampioen voor de sport zijn."
"Ik weet zeker dat bijvoorbeeld tachtig procent van de Amerikanen Lewis wel kent en dat is waarschijnlijk voor de rest van de wereld hetzelfde. De meeste mensen hebben nog nooit van Nico gehoord. Lewis zou de betere kampioen zijn in het perspectief van de sport," besluit Ecclestone.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 124
LOL @ BERNIE
Posts: 85
Nico zal de schaduw van zijn vader groots evenaren. Ik ben benieuwd hoe de zoon van Nico kampioen gaat worden. Ik moet toegeven Nico is een zeer degelijke coureur.
Bernie, breng alsjeblieft die mooie tijden terug. Ik wil weer de romantiek voelen van vroeger. Ik wil je weer in de pittstraat zien 'moonwalken' , samen met Collin Colles, in een veels te strakke latexbroek Vroeger hadden we geen verlichting nodig tijdens nachtraces, James Hunt zijn ketting zorgde voor de nodige verlichting.
Posts: 714
De ketting van Lewis mag er ook wezen trouwens.
Posts: 4.951
Tja, maar ik denk dat 80% van de werledbevolking nog nooit van Formule-1 heeft gehoord.....
Posts: 4.935
Je hebt gelijk maar van die 80% kennen er heel veel Lewis Hamilton.
Posts: 13.929
En ik denk dat 80% van de mensen die Bernie kent hem een walgelijke opportunist vindt!
Posts: 173
inderdaad @nbtt
jammer dat jouw mening nooit verder komt dan deze site,want anders zou zeker 99% van de wereldbevolking dat over jouw zeggen
Posts: 11.132
We hebben er weer een "leuk" koppeltje bij op deze site ;-)
Posts: 173
Ja leuk he,zit te wachten op een BAN-dini aanvraag van @nbtt
echt een fijne vent
Posts: 13.929
Gelieve reaguurder BANDINI te negeren. Dank u!
Posts: 173
Volgend jaar roept bernie dat over VES
echt een draaikont die ouwe brit
Posts: 3.846
@Bandini
Ik zie je nu al een aantal dagen voorbij komen,maar ik denk,nee weet bijna zeker dat jij gewoon een klasse te hoog bent voor deze site.
Jouw visie en reacties zijn van een dusdanig hoog niveau wat zelfs de universitaire academie in het niets valt.
'Wij' klootjesvolk zeer domme leden geven reacties die echt ver buiten jouw dimensies vallen en ik vraag dan ook om deze te vergeven en ons onwetende en ongeletterde domme mensen verder in ons wereldje te laten en je verder ver boven ons te zetten zodat wij niet iedere keer keihard op onze neus geslagen worden door jouw superieure analyses en messcherpe meningen.
'Wij' en dan spreek ik voor denk ik 99,9% van de leden van deze site zullen het echt (met alle begrip die wij bij ons dragen(is niet heel veel bij jouw vergeleken)heel goed begrijpen dat jij niet meer met ons in discussie kan gaan,simpelweg omdat jij gewoon een veel te hoge entiteit hebt,haast iets goddelijks.
Daarom smeek ik je of u almachtige @Bandini of u ons aub met rust wil laten en dat wij met onze nederige meningen/reacties op zeer laag niveau verder kunnen gaan.
Bvd. Duits Sterretje.
Posts: 13.929
LOL @ DUITS STERRETJE :-)
Posts: 674
D.S. Briljant!
Posts: 90
@DS,
Ik wordt er helemaal emotioneel van, wat een prachtige wijze om ook mijn gevoel te omschrijven. Dank!
Posts: 1.551
Beetje een kul redenering natuurlijk. Als Rosberg kampioen word dan zijn er ook opeens veel meer mensen die hem kennen. Meer ex kampioenen in de F1 lijkt mij alleen maar goed voor de sport.
Het maakt mij eigenlijk weinig uit wie er kampioen word. Sinds Schumacher er mee gestopt is heb ik geen echte favoriet meer. Dat begint volgend jaar pas weer als er weer een Verstappen mee gaat doen :)
Posts: 4.935
Wel heel grappig dat dit komt nadat Mercedes weer een verdachte handeling heeft gedaan ten voordele van Rosberg. Het lijkt wel dat hij Mercedes een waarschuwing geeft.
Posts: 8
@ NBTT & DS,
Negatieve aandacht is ook aandacht.
Waarschijnlijk de enige manier om ook maar ergens aandacht te krijgen:-)