user icon

Engavest SA minacht Fernandes en zijn Caterham Group

  • Gepubliceerd op 24 okt 2014 12:13
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het moddergevecht tussen de koper en verkoper van Caterham F1 Team gaat onverminderd verder. Het is alleen niet duidelijk wie op dit momenteel de eigenaar is van de renstal. Tony Fernandes stelt dat Engavest SA niet aan de verplichtingen heeft voldaan. De investeringsmaatschappij bestrijdt dat en sleurt Fernandes en de Caterham Group mee in een woordenwisseling.

In een nieuwe verklaring van Engavest staat: "Alle afspraken in het akkoord voor de overname van Caterham F1 Team waar wij verantwoordelijk voor waren zijn nageleefd. Alleen meneer Fernandes is zijn verplichtingen niet nagekomen. Alle salarissen zijn betaald. Engavest heeft Caterham Sports Limited verkocht. Wij hebben meneer Cojocar (een van de schuldeisers, red.) niet aangesteld."

"Meneer Fernandes sprak zich in zijn eigen communiqué van 3 oktober jongstleden tegen. Daarin zei hij sinds juli geen connecties met Caterham F1 Team meer te hebben. Ten eerste klopte de datum niet, de verkoop geschiedde op 29 juni 2014. En ten tweede heeft hij nooit de aandelen in het team aan ons afgestaan, dus is hij al die tijd eigenaar gebleven."

"Dat soort berichten in combinatie met incidenten zoals het openbreken van een kast waarin vertrouwelijke documenten lagen door een vertegenwoordiger van de Caterham Group en de aanhoudende weigering om een lening bij Exim Bank terug te betalen heeft geresulteerd in totale minachting voor meneer Fernandes en het bestuur van zijn groep."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Alsjeblieft, laat Caterham vandaag nog voorgoed verdwijnen! Ik word doodmoe van dit soort berichten... Weg ermee, en alleen nog maar serieuze teams in de F1!

    • + 0
    • 24 okt 2014 - 12:14
    • Zo is dat, weg ermee! En als je dan toch een leuke open auto wilt kun je net zo goed er eentje kopen van Zeewoldse makelij!
      Zijn nog beter gebouwd ook!

      • + 0
      • 24 okt 2014 - 12:47
  • AtteH

    Posts: 1.553

    Gouden tijden dit voor de grondhandelaren!

    Man man man, wat een moddergooierij...

    • + 0
    • 24 okt 2014 - 12:37
  • Onder de streep maakt het voor de doorsnee tv-kijker niks uit. Niemand zal ze missen.
    Laten we eerlijk zijn.....hoe vaak komt er een Caterham of een Marussia in beeld tijdens een wedstrijd? Exposure voor een sponsor grenst aan nihil.
    Soms bij het lappen zie je heel kort een auto buiten de ideale lijn rijden om zich te laten passeren. Mooie inhaalacties of races....nooit gezien.
    Het enige waar ze voor dienen is dat ze als trainingsstage kunnen dienen voor aankomende en wouldbe F1-rijders en ook wij zullen als er volgend jaar 18 auto's op de grid staan en het licht springt op groen niet meer aan denken dat deze teams verdwenen zijn!

    • + 0
    • 24 okt 2014 - 12:47
  • General

    Posts: 729

    Kunnen we alsjeblieft ophouden met het oprakelen van kleine chaotische teams van weleer zoals Caterham?
    Ik was ze namelijk alweer vergeten.




    Zo, nu verder met de alledaagse dingen die er wél toe doen!

    • + 0
    • 24 okt 2014 - 13:00
  • Toch vind ik het jammer dat Lotus, nu Caterham zo afgegleden is tot haast sneue proporties...

    Ten tijde van de oprichting, en later met Kovalainen en Petrov vond ik het toch een leuk team met een mooie livery. Het groen deed me denken aan het Jaguar team
    (die ik tot op de dag van vandaag nog steeds mis)
    en ze hadden een hoge gunfactor, wat mij betreft.

    Maar als het zo moet, dan hoeft het voor mij niet, maar ik hoop wel dat er in de toekomst een team komt met een mooie -Jaguar achtige- livery. Met een serieuze line-up, wel te verstaan.

    • + 0
    • 24 okt 2014 - 13:05
  • timtim01

    Posts: 134

    Tja als je in het begin van het seizoen nou Frijns erin had gezet, had de wereld van Caterham er nu heel anders uit gezien.De hele paddock was benieuwd geweest wat hij voor speciale dingen uit zou richten in de Caterham. Frijns had in Monaco en Japan wel voor punten gezorgd. Het hele seizoen was er meer exposure geweest en een veel serieuzere kandidaat voor de overname had zich gemeld!

    • + 0
    • 24 okt 2014 - 13:17
  • Alleen heet dat bedrijf geen Engavest meer, ze hebben trouwens nog geen 2 maanden zo geheten.

    Het bedrijf begon heette toch maart vorig jaar Novatec, veranderde toen zijn naam in Dragon Global entertainment wat op 11 juli dit jaar zijn naam weer veranderde in Engavest om vervolgens op 1 september de naam te wijzigen in CF1 Grand Prix Holdings.

    daar klopt dus helemaal niks van: het bedrijf heeft in de 9 jaar dat het bestaat al 6 namen gehad.

    www.moneyhouse.ch/(...)170.3.028.786-1.htm

    • + 0
    • 24 okt 2014 - 14:04
  • erikworld

    Posts: 926

    Sta toch eerder aan de kant van Fernandes dan die Arabische schuivers. Lijkt mij ook logisch dat je aandelen niet overdraagt als er niet betaald wordt. Jammer dat er geen andere overname partij op af gekomen is.

    • + 0
    • 24 okt 2014 - 22:18

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar