Fernandes geeft koper schuld van crisis bij Caterham
- Gepubliceerd op 24 okt 2014 08:38
-
42
- Door: Rob Veenstra
Fernandes: "In juni 2014 besloot ik samen met mijn medeaandeelhouders om Caterham F1 Team te verkopen. We bereikten een akkoord met een Zwitserse firma genaamd Engavest SA op voorwaarde dat zij alle oude en nieuwe schuldeisers en kostenposten zouden dekken, inclusief het personeel. Dat vond ik zo belangrijk dat ik de aandelen niet af zou staan zolang de nieuwe eigenaren daar niet aan voldeden."
"Helaas heeft Engavest zich niet aan de afspraken gehouden en staat Caterham Sports Limited nu onder curatele. Onze overeenkomst met Engavest was vrij helder, we hadden juridisch geen enkele verplichting om de aandelen over te dragen zolang zij niet aan de voorwaarden voldeden. Onze advocaten hebben ze meermaals gevraagd om de afspraken na te leven, zonder succes."
"Als je een bedrijf overneemt, moet je wel de rekeningen betalen. Engavest is hun beloftes niet nagekomen en helaas zijn anderen hier nu de dupe van, zoals de werknemers en de fans van Caterham F1 Team als het team ophoudt te bestaan. Ik hoop oprecht dat dit niet het geval is en dat we nog een oplossing kunnen verzinnen."
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Caterham F1
- Basis Leafield, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Marcus Ericsson 9
- Kamui Kobayashi 10
- Will Stevens 46
2.600 reacties op Caterham F1
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Caterham F1

Reacties (42)
Login om te reagerenPosts: 4.951
Iets voor Oom Bernie...?
Posts: 2.481
een firma die sinds de oprichting in 2005 al aan de 6e verschillende naam bezig is zou ik ook niet al te veel vertrouwen.
Dragon Global Entertainment SA
Engavest SA
Novatec Handels AG
PagAYa! AG
Venus AG
zijn de eerdere namen, het bedrijf heet sinds kort CF1 Grand Prix Holdings.
schimmig bedrijfje dus.
Posts: 2.481
en de naam van het bedrijf is alleen dit jaar al 2 keer gewijzigd.
Posts: 11.757
Dragon Global Entertainment, een draak van een bedrijf :)
NoPayYa! AG, we know nothing and we pay nothing :)
Novatec AG voor een bolide van papiermache!
Posts: 17.675
"en de fans van Caterham F1 Team als het team ophoudt te bestaan"
fans??
Posts: 1.213
Je weet wel die dingen dat als het warm word, lucht kan verplaatsen. Soms kan het zelfs op boten zitten, maar die zakken weg in het moeras(groen) als het niet verplaatst.
Posts: 11.757
Jij bent ook snel fan af Jean. Valt me een beetje tegen, we waren zo in ons nopjes met Caterham :) Jammer, waarschijnlijk toch geen hightech papiercomposiet constructies in Austin
Posts: 17.675
jammer ja, en het is ook een flinke strop voor de firma Action, de technische partner van Caterham F1 team! Zullen ze wel merken aan hun voorraadje duct tape en behangplaksel, las net dat de isolatietape in de aanbieding was, 6 rollen in verschillende kleuren voor slechts € 0,99, komt helaas te laat voor dit team.
Posts: 9.925
De teloorgang van Caterham boeit mij niet zo, wel hou ik me hart vast wat betreft het lot van Ericcson. Hopen dat één van de topteams hem op weet te pikken zodat ik volgend jaar weer volop van Markus kan genieten.
Posts: 9.925
Niet te snel jongens! Kolles en zijn vrienden kunnen nog altijd de heer Fernandes ontvoeren en met het losgeld de schuldeisers afbetalen. Dan komen de spullen van de action alsnog van pas!
Hier alvast een boodschappenlijstje:
- Ducktape
- Behanglijm
- Tyraps
- Slijptol
- Touw (niet vergeten!)
- Tandpasta (bijt zo lekker in de ogen)
Posts: 8.908
Denk dat Fernandes niet in de tandarts stoel van Kolles plaats wil nemen.
Maar ik vind deze ontwikkeling wel treurig en het lijkt dat Albers de lijken in de kast al geroken had alvorens de deur open te trekken. :-)
Naar mijn mening moet de F1 meer doen om dergelijke teams in het kampioenschap te houden. Het is belangrijk voor de sport en in iedere competitie zal er één de laatste zijn. Overigens staat Ericsson wel voor Guiterez en Maldonado in het kampioenschap op basis van hoogste finish. En de updates leken ook hun vruchten af te werpen, want ze stonden ineens voor Marussia in Japan en Rusland.
Posts: 11.757
Ja BRR met het mogelijk verdwijnen van Ericcson gaat een van de grootste talenten sinds decennia mogelijk verloren. Wel een buitenkansje voor Ferrari. Ik zou Vettel alsnog afzeggen en kosten nog moeite sparen om deze Znelle Zweed binnen te halen.
Posts: 17.675
@lars75,
Treurige ontwikkeling? Heb ik een dubbel gevoel over, dat marginale gemodder van dat team zou een keertje ophouden, dat zag je al van verre aankomen. Ik heb op zich altijd een zwak voor de kleinere teams gehad hoor, Jordan / Minardi / Arrows / Prost en al dat soort teams, maar dat waren andere tijden.
Het mislukken is ook niet voor de volle 100% toe te schrijven aan Caterham, het zijn een aantal zaken in de huidige F1 die zo'n team de das om doen, de kosten zijn, alle discussies ten spijt, gewoon door gestegen al die jaren. Het economische klimaat is anders, voor dergelijke teams zeer moeilijk aan sponsors te komen. En wat te denken van die verschrikkelijke betrouwbaarheid? Bijna geen uitvallers door technische mankementen, geen uitval door grindbakken, etc. Een achterhoede team is bij voorbaat al kansloos voor een puntje. Ze hebben maar weinig toegevoegde waarde, behalve dan dat de startgrid niet zo leeg oogt op tv.
Posts: 8.908
Wanneer je naar de onderlinge verschillen kijkt in rondetijden en budget, dan zegt dat al genoeg!
Met een top coureur pakken ze wellicht nog 2 tot 4 tienden t.o.v. hun huidige rijders. Maar daar houdt het dan wel mee op. De rest is dus enkel een budget kwestie!
Posts: 7.074
Schijnt dat Caterham Frijns volgend weekend toch gaat inzetten,om de fabriek leeg te ruimen,als reserve opruimer
Posts: 17.675
ah, gelukkig dat Frijns toch nog de kans krijgt zich te bewijzen! ben oprecht blij voor die knaap
Posts: 3.224
ik hoorde dat giedo er ook nog spulletjes had staan,onder andere zijn playstation.
Posts: 17.675
klopt, dat is een Playstation 1, dat ding heet bij Caterham overigens gewoon "simulator" hoor!
Posts: 7.074
@jacky
in de fabriek ligt een nog een zak van Giedo,zaten ze muntjes in
Posts: 8.908
Die zak is al lang verdwenen, wees daar maar niet bang voor!
Posts: 3.224
@masf1 je bedoeld de muntjes van boekhoorn
Posts: 7.074
@jacky
nee die van Frijns nou goed
Posts: 11.757
dat waren de muntjes van het schaaltje van de toiletjuffrouw
Posts: 8.908
Het begint nu een beetje te lijken op de videoclip van Franky Goes to Hollywood "Two Tribes" :-)
Posts: 9.925
Even offtopic. Gisteravond de documentaire, Life on the limit gezien. Wat een juweeltje en een echte aanrader.
www.youtube.com/watch?v=rQ1A7hh9D6g
Posts: 11.757
heb je die uit een nieuwsgroep binnengehengeld?
Posts: 9.925
Nee, ik heb hem gezien op Film 1. Volgens mij valt hij wel ergens te downloaden.
Posts: 17.675
Ho, wat leest mijn oog en schetst mijn verbazing,
beetje illegaal downloaden stelletje piraten?
Koop eens netjes op blu ray zoals een ware fan betaamt;-)
Posts: 13.929
Dat is illegaal.
Posts: 599
Moge hij die zonder zonden is de eerste steen gooien @NBBT
Posts: 11.757
Welnee, hooguit minder legaal :)
Posts: 11.757
Ik betaal toch een kopieerheffing :)
Posts: 10.412
Ik betaal toch voor mijn stroom en internet.:p
Posts: 10.412
Heb hem al binnen.
Posts: 17.675
bij mij niet, f....cking traag omdat ik tegelijkertijd
Sinterklaas & Diego: Het Geheim van de Ring, aan het binnentrekken ben...
Posts: 11.757
Die diego aflevering is retespannend! :) van die vreselijke teletubbies verlost begrijp ik?
Posts: 11.757
Nu we toch lekker off-topic bezig zijn. Weleens R U faster than a Redneck gezien? Erg vermakelijk, afleveringen zijn te vinden op youtube
Posts: 11.757
hmm ik kan m niet vinden met spotnet, maar ff op een andere manier proberen
Posts: 11.757
en hebbes, hatseflats
Posts: 10.412
Jean we pakken de Sint dan ook maar mee heeft de kleine weer wat te kijken.
Posts: 17.675
was maar een grapje heren, heb geen kleine mannen thuis dus ik hoef geen Sint en/of Teletubbies te kijken. Downloaden doe ik nauwelijks, niet omdat het illegaal is maar omdat het simpelweg teveel moeite kost, alles tegenwoordig streamen via xbmc, werkt bij mij als een spoortreintje, aan te bevelen :-)
Posts: 81
Een minix met xbmc erop en je kan bijna alle films en series streamen zelfs met nederlandse ondertiteling erop en er zijn ook live streams te bekijken en dat alles is gratis en veel meer content dan netflix :D