user icon

Rosberg maakt jacht op de titel: "Ik ben een jager"

  • Gepubliceerd op 23 okt 2014 09:41
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-coureur Nico Rosberg had na de Belgische Grand Prix nog een riante voorsprong op teamgenoot Lewis Hamilton, maar de kansen zijn volledig gekeerd. Hamilton won vier maal op een rij en heeft nu zeventien punten meer dan Rosberg.

Rosberg geeft zich niet gewonnen. Met drie races te gaan is alles nog mogelijk. In Sport Bild zegt de Duitser: "De resterende circuits behoren tot mijn favorieten. Ik voel me niet in het nauw gedrukt. Ik ben een jager, ik maak jacht op de titel en ik heb geen reden om op te geven."

"Er zal zwaar voor gevochten worden in drie uitdagende Grands Prix. Ik heb geen twijfel dat na het denken in teambelang de nadruk nu meer komt te liggen op eigen belang. Ik ga vol in de aanval, te beginnen volgende week in Austin."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Ik hoop toch op Hamilton, en in alle onwaarschijnlijkheid: Ricciardo.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 09:51
  • ... Maar Hamilton heeft al op 2 van de 3 resterende Circuits Gewonnen.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 09:52
  • Warlord

    Posts: 2.095

    Rosberg heeft naar mijn gevoel alleen kans op de overwinning in Brazillie. Daar valt Hamilton altijd wat tegen (en zit het hem vaak niet mee). Hamilton was in 2012 geweldig op Austin en die overwinning (+2012) in Abu Dhabi mag er ook best wezen.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 10:02
    • Rush

      Posts: 172

      In 2012 won Raikkonen in Abu Dhabi..

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 10:10
    • Concalves

      Posts: 505

      @Rush, Raikonen won alleen omdat Hamilton uitviel.

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 12:30
    • v6power

      Posts: 689

      Hamilton is al meer tegen gekomen in Brazilië , niet altijd tegenslag ook wel eens veel geluk :). Zien wat Rosberg nog kan in dit kampioenschap.

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 12:53
  • ives

    Posts: 1.223

    Ik geef Rosberg zeker nog kans, maar dan zal het van pech bij Hamilton komen of door een botsing. Voor Nico is het de eerste keer dat hij voor de wereldtitel gaat, bij Hamilton al de 4e keer. 2007 is ook hij wat gekraakt onder de druk, 2008 WK en ook in 2010 maakte hij tot de laatste race in Abu Dhabi kans op de titel. Ik denk dat Hamilton in deze fase van het kampioenschap de overhand heeft en die al enkele races geleden heeft genomen.

    Alleen die laatste race in Abu Dhabi met dubbele punten kan nog wel eens roet in het eten gooien.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 10:03
    • als hamilton met meer dan 7 punten de laaste race in duikt en zelf daar geen fouten maakt is hij voor mij kampioen no matter wat de fia vindt met hun domme dubbele punten

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 10:08
    • F1Fan1993
      Precies. Zo denk ik er ook over.

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 11:07
    • Mee eens. Allen al omdat Hamilton meer dan 2x zoveel races heeft gewonnen dit seizoen.

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 11:10
    • Dat maakt niks uit.
      Papa Rosberg won geen race in 1982,maar mocht zich toch WK noemen.
      Degene die na de laatste race de meeste punten heeft gehaald met of zonder dubble punten is gewoon de WK.
      PUNT UIT! ;)

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 11:24
    • sailor

      Posts: 10.268

      Jawel 1 wedstrijd had hij gewonnen.
      Maar ik vind ook dat de kampioen gewoon de coureur is die de meeste punten heeft gescoord aan het eind van het seizoen , hoe hij kampioen is geworden telt in deze totaal niet.
      Er zijn meer dan genoeg coureurs kampioen geworden waarbij je je twijfels hebt hoe het is verlopen

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 11:33
    • Fijn wat jullie dan denken... De naam Rosberg staat dan in de boeken. Maar zover is het nog lang niet

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 12:18
  • sailor

    Posts: 10.268

    Zelf heb ik wel vaak het idee dat de laatste wedstrijd van een seizoen altijd in het nadeel is van de coureur die leider is in het klassement , er gebeuren dan vaak rare dingen op de baan voor de leider in het klassement.

    Dat zag je in 2012 ook , velen dachten echt wel dat Vettel de titel ging winnen en er verder niks kon gebeuren , totdat Vettel vroeg in de wedstrijd een spin had gemaakt in de wedstrijd en vanaf de laatste plaats kon gaan beginnen en Alonso werd ineens 2e in die wedstrijd.
    Vettel werd uiteindelijk wel kampioen , maar de marge t.o.v. Alonso was wel griezelig klein.
    Met het dubbele puntensysteem toen in de laatste wedstrijd was de uitslag anders geweest..

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 10:21
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Het grote verschil is alleen dat dat op het knotsgekke Interlagos was. In Abu Dhabi is het vooral treintje rijden.

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 10:38
  • Pitstop

    Posts: 255

    Hamilton is meer een jager die direct op de prooi springt en Rosberg is meer een jager die wacht tot de prooi iets fout doet of iets verkeerd gaat. Als Hamilton geen auto problemen krijgt is Rosberg kansloos (mijn mening) ik zie dat Rosberg slechter in is om druk op te voeren op een tegenstander in een race dan Hamilton.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 10:25
  • Triumph

    Posts: 129

    Het spelletje is simpel, wie aan het einde van de rit de meeste punten heeft is wereldkampioen, ongeacht het aantal overwinningen!!

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 13:07
  • LimboF1

    Posts: 4.670

    Hij is een jager?? Ik zie Hamilton als een jager en hem meer als prooi.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 17:10

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar