user icon

Tost: "Vergne als teamgenoot van Verstappen zou logisch zijn"

  • Gepubliceerd op 12 okt 2014 12:51
  • comments 14
  • Door: Jeroen Jonkers
Jean-Eric Vergne is terug in de race voor een stoeltje bij Toro Rosso. Gisteren werd al gemeld dat de Fransman nog op het lijstje staat van teambaas Franz Tost en vandaag breidde Tost die uitspraak uit. Een duo bestaande uit de talentvolle Max Verstappen en de ervaren Vergne zou logisch zijn volgens Tost.

"Vergne heeft een gigantische lading ervaring verzameld en hij heeft het goed gedaan," aldus de Oostenrijker tegenover SpeedWeek. "Het zou logisch zijn om hem aan de zijde te hebben van Max Verstappen. Red Bull neemt echter de beslissing en dat zullen ze in de komende weken doen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ik denk weinig kans maar ik ben ook voor deze line up.

    • + 0
    • 12 okt 2014 - 12:54
  • Mirani

    Posts: 2.962

    Tost wilt dus Vergne maar heeft er niks over te vertellen. Nu via de pers proberen duidelijk te maken wat zijn wensen zijn en hopen dat Marko luistert, want tijdens een vergadering heeft Tost gewoon zijn mond dicht te houden.

    Waarschijnlijk krijgt Sainz Jr het stoeltje.

    • + 0
    • 12 okt 2014 - 12:56
    • Ik denk dat zij Sainz Jr bij Caterham of Sauber proberen te stallen, zelfs Lotus is nog een optie.
      Zelfs RB gaat niet gokken op twee rookies bij STR.

      • + 0
      • 12 okt 2014 - 15:32
  • erikworld

    Posts: 927

    Zei het direct al: Vergne houden gaat prima samen met Verstappen bovendien heeft Vergne veel ervaring met de auto. Sainz-jr en Verstappen zullen erlkaar de tent uit vechten gaat ook ten koste van Max die nog veel moet leren.

    • + 0
    • 12 okt 2014 - 13:19
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Hoezo ten koste van Max? Dat wil ik nog wel eens zien....

      • + 0
      • 12 okt 2014 - 13:25
  • Ik zeg, doen!

    • + 0
    • 12 okt 2014 - 13:48
  • Hoe kwaad moet sainz jr wel niet zijn als het vergne wordt

    Ik vindt ook dat het sainz moet worden vergne gaat toch niet naar red bull dus heeft het ook geen zin om hem te behouden. 3 jaar is genoeg hij wordt regelmatig afgeslacht door zijn rookie teamgenoot zegt genoeg.

    • + 0
    • 12 okt 2014 - 15:52
    • LimboF1

      Posts: 4.827

      Ik denk ook dat Sainz pissed gaat zijn als ze voor Vergne kiezen. Al moet ik zeggen dat ik het ook logisch zou vinden als ze Vergne het stoeltje zouden geven.

      • + 0
      • 12 okt 2014 - 19:55
  • Franz Tost en Red Bull zijn het duidelijk niet met elkaar eens. Horner en Marko noemden beide Gasly, Lynn en Sainz als kanshebbers. Terwijl tijdens de persconferentie Tost Vergne wel als optie noemde. Als teambaas kan ik mij voorstellen dat je niet twee rookies in je team wilt, zo kun je de prestaties niet meten aan een eik punt.

    • + 0
    • 12 okt 2014 - 16:48
  • Chelios

    Posts: 175

    Gewoon Max en Carlos. Max heeft vandaag weer laten zien, dat hij zelf het referentiekader voor zichzelf is. Staat geen maat op. Geef Max 5GP's om te "wennen". Vergne... Is the past! Wat Kvyat is de q liet zien.. Dat doet Max het hele jaar, met af en toe een uitzondering.. Namelijk een paar podiums, op zondag! Red Bull, TR, geef Max een redelijke auto en het komt goed! VAR is nu namelijk ook niet het te kloppen team...

    • + 0
    • 12 okt 2014 - 17:06
    • Chellios klinkt als een drug;-)

      • + 0
      • 12 okt 2014 - 18:19
    • Chelios

      Posts: 175

      BRRacing,

      Chev-Chelios? Crank? ;)

      • + 0
      • 12 okt 2014 - 20:26
  • Rimmer

    Posts: 8.412

    Het zou iedereen een goed referentiekader geven vooral omdat Vergnr wel
    degelijk dicht op de snelheid van Ricciardo zit. Hij heeft inmiddels bakken ervaring en kan iedere vrijdag de pace zetten en lat leggen. Dat Max daar op zondag gehakt van maakt verduidelijkt het een en ander alleen maar :)

    • + 0
    • 12 okt 2014 - 21:39
  • Het topic is al twee dagen oud, maar ik lees net dat Mateschitz zegt dat het een argument is om naast een hele jonge rijder een ervaren teamgenoot te hebben. Kansen voor Vergne stijgen!

    • + 0
    • 14 okt 2014 - 08:00

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar