user icon

Marko: "Extra pitstop Vettel geen vorm van discriminatie"

  • Gepubliceerd op 07 okt 2014 11:38
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing en Sebastian Vettel gaan na dit seizoen uit elkaar, maar dat betekent niet dat het team de rest van dit seizoen Daniel Ricciardo een voorkeursbehandeling zal geven. Dat benadrukt Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko op Servus TV en tegenover Auto Bild. De extra pitstop van Vettel in Japan waardoor hij bijna van het podium kukelde was door sommigen geïnterpreteerd als indicatie van het tegendeel.

Marko wuift die suggestie resoluut weg. "Dat is gewoon niet waar! We hebben Sebastian gevraagd of hij een extra pitstop wilde maken om in de eindfase op vers rubber te rijden en hij besloot zelf om dat risico te nemen. Op nieuwe banden dachten wij dat hij het Nico Rosberg nog lastig zou kunnen maken, maar het heeft niets te maken met discriminatie! Bij ons geen teamorders. We blijven eerlijk en sportief ten opzichte van onze beide coureurs."

De Red Bull-motorsportadviseur ziet zijn oogappel na dit jaar vertrekken bij Red Bull Racing. Marko: "Ik had al wat signalen ontvangen. Het speet Sebastian dat hij het rauw op ons dak liet vallen, maar het was voor mij geen complete verrassing. Ik benaderde hem op vrijdag omdat ik merkte dat er iets mis was. We gingen samen dineren en toen vertelde hij me dat dit zijn laatste seizoen bij Red Bull Racing is."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Het is niet de 1e keer dit seizoen dat voor Vettel een goed resultaat om zeep wordt geholpen door een belabberde strategie,niet zo gek dat mensen dat nu denken.

    • + 0
    • 7 okt 2014 - 11:45
    • Helemaal mee eens, Vettel had in Canada en Hongarije gewoon voor de eerste plek kunnen gaan. Sterker nog hij had ze zeker gewonnen als het team niet zo geblunderd had.

      • + 0
      • 7 okt 2014 - 12:21
    • LimboF1

      Posts: 5.007

      Ik ben het hier ook mee eens, Vettel had de races makkelijk kunnen winnen. Het is niet dat ik het Ricciardo niet gun, maar het geeft voor veel fans wel een vertekend beeld. Ricciardo kan beter overweg met de RB, maar ik denk toch dat Vettel uiteindelijk de betere coureur is van de twee.

      • + 0
      • 7 okt 2014 - 12:40
  • Pete

    Posts: 236

    Moeten we straks ook nog de extra pitstops missen net als zwarte piet:-P

    • + 0
    • 7 okt 2014 - 11:46
    • Ook al wordt Zwarte Piet een landelijk verbod opgedaan bijvoorbeeld, dan hou ik mij daar zeker niet aan en ik denk dat ik niet de enige zou zijn. Anders gewoon de 2e kamer gaan bezetten, dan lukt het misschien wel om gehoord te worden haha.

      • + 0
      • 7 okt 2014 - 12:04
    • Pete

      Posts: 236

      @PATRICK2289 Inderdaad, ik pas me ook niet aan voor die gelukzoekers!

      • + 0
      • 7 okt 2014 - 12:17
  • seb had dit zelf aangegeven ... in een ander interview van gister zelfs al ...

    • + 0
    • 7 okt 2014 - 12:01
  • chao

    Posts: 1.039

    F3 zijn vandaag en morgen aan het testen in Imola, hier de livetiming:
    http://imola(punt)perugiatiming.com/
    (punt)=.

    • + 0
    • 7 okt 2014 - 12:03
    • Ja en Max doet het tot nu toe heel goed 4 tiende op nummer 2 en 6 tiende op Ocon met nog een minuut of vijftig te gaan.

      • + 0
      • 7 okt 2014 - 12:13
  • Bij Mercedes is het even rustig en nu zoeken de complot en doemdenkers weer ergens anders een complot. Wat zijn er toch een zielepoten op onze aardkloot.
    Snap niet dat Marko er op reageert trouwens.

    • + 0
    • 8 okt 2014 - 07:48

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 986
  • Podiums 35
  • Grand Prix 244
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar