Vergne hoeft in de toekomst niet op steun van Red Bull te rekenen
- Gepubliceerd op 20 sep 2014 13:41
-
11
- Door: Jeroen Jonkers
Na drie seizoenen bij Toro Rosso lijkt de Formule 1-carrière van de Fransman alweer voorbij. Vergne werd afgetroefd door Ricciardo om Mark Webber op te volgen bij Red Bull-Racing, en ook debutant Daniil Kvyat maakt het Vergne erg lastig. Aan het einde van dit seizoen wordt Vergne bedankt voor zijn diensten en vervangen door Max Verstappen.
"Red Bull heeft een rijdersprogramma dat ze moeten promoten," aldus Vergne in Singapore. "Het is zoals het is." Waar Antonio Felix da Costa en Carlos Sainz jr. in de toekomst nog wel kunnen rekenen op de steun van Red Bull, is het na dit seizoen afgelopen voor Vergne. Volgens de Fransman is hij 'te oud'.
"Grappig, niet? We weten nu dat je al die klasses voor de Formule 1 niet nodig hebt, je kunt gewoon bijna direct uit je kart springen en in de Formule 1 debuteren. Ook kun je maar beter gaan karten voor je zes jaar oud bent," aldus een enigszins verbitterde Vergne.
"Ik heb geen management nu. Ik sta er alleen voor om mijn toekomst uit te vogelen. Ik weet dat ik waarschijnlijk iemand moet regelen, maar op dit moment ben ik voor 99 procent aangewezen op mezelf. Dat is hoe het is," besluit de Fransman.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.849 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 255
Dan denk je dat Verne het sportief opneemt komt hij met dat. Je weet als coureur bij Toro Rosso dat je 2 a 3 jaar de tijd hebt om je te bewijzen. Valt me zwaar tegen van hem dat hij dit zo onsportief uit.
Posts: 236
Je kunt het bijna met een sekte vergelijken. Vergne heeft dit jaar wel een stap gezet, maar helaas voor hem niet groot genoeg.
Naar Lotus als zijn landgenoot daar vertrekt?
Posts: 1.827
Vergne is klaar in de Formule 1. En naar Lotus gaat hij niet, daar hebben ze dringend geld nodig, en dat heeft Vergne niet...
Posts: 4.951
Huilie huilie dan... Hij heeft 3 jaar de kans gehad zich te bewijzen. Als dat dan niet lukt is er geen man overboord en moet hij gewoon andere werk gaan zoeken. Chauffeur van de nieuwe presidentskandidaat Sarkozy soms?
Posts: 4.843
Dit geeft natuurlijk ook de risico's wel weer die de Verstappens nemen.
Als Max zich in drie jaar tijd niet bewijst kan zijn F1 loopbaan zo rond zijn 20e al voorbij zijn. Aan de andere kant denk ik: als je zo'n kans krijgt moet je hem pakken.
Het is aan Max om nu te laten zien dat leeftijd inderdaad niet telt.
Posts: 347
Max zal heus wel presteren, daar ben ik zeker van. Met de test in Aida waren ze zeer tevreden. Dat is al nieuws in de goede richting.
Posts: 8.908
Ik begrijp zijn reactie wel.
Hij krijgt in tegenstelling tot Buemi en Alguersuari wel tijdig bericht en dat is netter vind ik. Hij is niet slecht, maar er zijn er ook beter. Hij is beter dan Chilton, Maldonado, Guiterez en Ericsson bijvoorbeeld. Maar het is ook geen Hulkenberg of Bottas.
Hij blies erg hoog van de toren bij zijn promotie vanuit het WSR naar de F1. Maar ik had hem toen al niet zo hoog zitten en hij liet ook daar goede maar geen exceptionele dingen zien. Dat hij nu zelf een manager moet zoeken (dit in tegenstelling tot Buemi, Doornbos en enkele anderen) omdat RedBull hem laat vallen.
Maar F1 is een gedane zaak denk ik en dat is ook niet erg.
Zijn reactie richting Max is te simpel en lullig voor woorden indien hij dit echt zo gezegd heeft. Max heeft in 40 auto races meer bewezen dan hij in al zijn jaren! Ik begrijp dat hij op meer gehoopt had, maar hij weet ook dat er binnen RedBull geen plek meer voor hem is en hij had er verstandig aan gedaan om vanaf vorig jaar al een hengeltje uit te gooien.
Posts: 9.925
Wel ja Lars, Vergne heeft echt geen reet laten zien in de Formule klassen. Bij toeval werd hij Brits Formule 3 kampioen met 13 overwinningen, 11 poles, 20 podiums en 13 snelste rondes. In een jaar dat Calado en Nasr ook van de partij waren.
Ik heb veel races dat jaar op Motors TV gezien en Vergne presteerde echt niet normaal goed. Hij werd toen nog als één van de grote talenten gezien, net als Verstappen nu. Dat het er in de Formule 1 niet uit is gekomen is vooral voor hem erg zonde, hij is één van die talenten die het niet heeft weten te maken.
Posts: 8.908
Ik zeg toch niet dat hij niet goed is? Ik volg hem pas echt vanaf het WSR en daar vond ik hem niet overtuigen. En bij zijn promotie naar de F1 blies hij wel heel erg hoog van de toren. En hoogmoed.....
Ik wist niet dat zijn kampioenschap in het Brits F3 (toen het echt nog iets voorstelde tot eind 2012) zo overtuigend is geweest. Des al niet te min is hij daarna afgevlakt qua curve en is het niet overtuigend geweest, niet slecht maar ook niet overtuigend. Net als Buemi, Algeursuari en vele anderen. Ricciardo was niet veel beter en rijdt nu de sterren van de hemel tegen een 4-voudig kampioen. Dus het is wel relatief, aangezien Vergne nu regelmatig de deksel op zijn neus krijgt van een rookie. Dat geeft aan hoe dicht al die coureurs bij elkaar zitten, maar ook wat er nodig is om die exceptionele coureur te zijn. (Vettel, Hamilton, Alonso, Raikkonen)
Posts: 223
Het zijn een beetje bijzaken die Vergne er nu bijhaalt. De hoofdzaak ligt veel dichterbij. Niet dat beetje extra wat hem tot een topcoureur maakt. Geen enkele coureur is verzekerd van een langdurige carrière voor hij zijn eerste GP's heeft gereden. Als je na drie jaar nog steeds geen vorderingen hebt gemaakt is het meestal voorbij. Als je niet opvalt bij de topteams weet je voldoende. Alleen een vette sponsor kan je loopbaan dan verlengen. En die liggen niet voor het oprapen.
Posts: 13.929
Als je drie jaar de kans hebt gehad en je bent niet echt geslaagd, dan moet je niet gaan liggen emmeren!
Ga gewoon lekker wat anders doen Vergne. DTM of Le Mans. Of als je per se eenzitters wilt, ga dan naar Amerika. Maar ga je niet afreageren op een uitzonderlijk talent dat jouw plekje in de F1 inneemt, dat is kinderachtig.