Horner onder de indruk van getalenteerde Verstappen
- Gepubliceerd op 06 sep 2014 11:31
-
30
- Door: Jeroen Jonkers
"Als je snel genoeg bent, ben je ook oud genoeg," aldus Horner. "Verstappen is heel duidelijk een ontzettend getalenteerde jongeling."
"Formule 1-auto's zijn door de nieuwe reglementen makkelijker te besturen dan voorheen. Het doel van Toro Rosso is om talentvolle jongelingen zich te laten ontwikkelen en een kans te geven. Het was dan ook logisch om hem een kans te geven," besluit de Brit.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.849 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 3.224
2016 heeft hij max in een van zijn redbull rijden.
Posts: 8.908
Zullen we gewoon zijn vrije trainingen dit jaar afwachten, vervolgens gaan kijken hoe de diverse testen zullen verlopen. Daarna gaan we wachten op Melbourne en zullen we halverwege 2015 of eind 2015 de balans op gaan maken aangaande de prestaties van Max en diens toekomst?
Ik volg Max al vele jaren en schreeuw zijn talent van de daken, dat hij in de F1 zit is al een prestatie van wereldformaat met zijn leeftijd en ervaring. Zullen we hem niet direct tot toekomstig GP winnaar en WK benoemen? Daar komen nog veel te veel factoren bij kijken en hij is niet de enige getalenteerde jongeling die de komende jaren F1 zal rijden.
Minder dan 15% van de F1 coureurs komt ooit in de gelegenheid om een GP te winnen en nog geen 5% zal ooit WK worden. Er is dus nog helemaal niets zeker! Het kan net zo goed zijn dat Max in 2015 de druk niet aan kan en volledig van het pad en op het zijspoor beland.
Posts: 10.534
Max schijnt volgende week op het Adria circuit zijn licentie te gaan halen om dan binnenkort al zijn debuut te gaan maken tijdens de vrije trainingen.
ook heeft hij al een raceafstand in de simulator bij Red Bull gereden waar de ingenieurs blijkbaar van onder de indruk waren.
Posts: 3.224
ik denk dat max op suzuka al van de partij is.
Posts: 8.908
Dat laatste heb ik ook ergens van vernomen. Maar ik denk nog niet dat ze de volle features aan hadden staan zoals DRS en alle functies op het stuur. Gewoon gas geven, schakelen en sturen was denk ik de instelling.
Posts: 1.300
@Lars,
Heb jij een glazen bol, dat je denkt te weten hoe ze Max hebben laten rijden in een simulator?
Posts: 5.875
@LARS75: Waarom denk je dat? gewoon puur gevoel? zeg dan niets als je het niet weet...
Posts: 3.077
@ Revdutchie
Die zal Lars vast niet hebben, maar het is wel logisch om te denken dat Red Bull de moeilijkheid opbouwt. Eerder lange stints rijden, veel rondjes maar zonder bv DRS dan meteen een kwalificatie simulatie.
Posts: 1.300
@MIRANI,
Misschien heb je wel gelijk, het is natuurlijk levensgevaarlijk om een onervaren coureur nu al in een simulator te laten rijden met alles er op en d'r aan zoals DRS. Wie weet vliegt hij wel uit de bocht en is de hele simulator stuk. :-)
Posts: 8.908
Zonder nu direct persoonlijk en aanvallend te zijn, is dat ook nog mogelijk op het hedendaagse internet?
Ik kan mij niet voorstellen dat men Max nu al in een simulator zal zetten met alle features open. Hij zal kunnen crashen, te vroeg op het gas kunnen gaan, te laat remmen. Eigenlijk alles wat hij nu in iedere andere auto ook kan. Maar mij lijkt het inderdaad logisch dat je een rookie wel degelijk gaat opbouwen. Heb jij ooit een recent F1 spel gereden en daar direct alles open gesmeten wat mogelijk is? Gewoon telkens de moeilijkheidsgraad iets verder opvoeren en dat zal bij hem inderdaad sneller gaan dan bij ons.
Posts: 3.077
Het zal ook niet zo zijn als bv Forza Motorsport waarbij Max Verstappen continue kan terugspoelen wanneer hij niet te vreden is over hoe hij een bocht gereden heeft :p
Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat Verstappen de kans krijgt om vertrouwen te krijgen, om 'vertrouwen' te krijgen in de simulator. Ik heb geen idee van hoe realistisch due simulatoren zijn, maar ik denk wel dat het toch anders blijft dan wanneer je echt in zo'n auto zit.
Misschien hebben ze hem laten rijden in een F3 auto om het verschil tussen echt en nep te laten voelen. :p weet ik het
Posts: 1.300
@Lars,
Het was niet bedoelt als persoonlijke aanval, als dat zo over kwam mijn welgemeende excuses. Waar het me meer om ging is het zogenaamde "lucht fietsen" wat zo velen hier doen en het lage nieuws gehalte.
Als ik zeg dat "Ik denk dat Max de avond ervoor waarschijnlijk niet aan de whiskey heeft gezeten" is dat ongeveer net zoveel nieuws waarde. Nogmaals het ging me niet zozeer om jouw post, maar het was wel de post die me triggerde.
Om op je race games terug te komen. Ik denk dat er weinige zijn die meer race games heeft gespeeld dan ik, maar ja ik spaar ze ook al een jaartje of 25. Ik zal eens opzoeken wat me oudste is.
Posts: 8.908
Colin McRae :-)
Ik denk dat Max zelf wel aardig bij je in de buurt zou kunnen komen qua aantal. Alleen denk ik dat het dan niet zo snel de spelletjes van de bekende producenten zijn.
Even in het hoofd van een manager kruipen!
Je hebt een rookie die vanuit de F3 in de F1 moet debuteren. Dat kan tegenwoordig mooi op een vrij realistische simulator. Deze jongen moet nog zeer veel aspecten onder de knie krijgen en de grootste zijn dan wel de remkracht en afstelling van een dergelijk complexe auto. Om dan direct die jongen ook met alle technische snufjes op te zadelen acht ik niet verstandig. Ze zullen beginnen met een basis afstelling en hem gaan vragen wat er aangepast moet worden (onderstuur, overstuur etc) dan snelle runs en een volle race, daarna telkens een stapje er bij doen. Maar omdat hij komende week pas in een twee jaar oude auto zal gaan rijden, denk ik dat dat hun grootste prio zal zijn en dat DRS later dan wel zal komen.
Het is gewoon logisch vanuit mijn gedachten beredeneren. Ondertussen zal hij ook wel met DRS op een simulator aan het knoeien zijn geweest, ze zitten daar niet stil denk ik.
Posts: 1.300
Even in het hoofd van een manager kruipen!
Ok, ik speel even manager en zet Max met all features aan in een simulator. Dat zal Max meteen even een stapje terug (op zijn plaats) zetten na alle hectiek van de afgelopen weken. En komt het besef dat F1 toch iets meer vergt en vandaar gaan we bouwen.
Tja, het is maar net hoe de manager het aanpakt he :-)
Posts: 3.186
@Steven,ik heb gelezen dat een 2e of 3e plaats genoeg is in de F3 en automatisch zijn superlicentie krijgt
Posts: 3.077
@Jan
Dat klopt, maar dan moet Red Bull wachten tot volgend seizoen. Voor FP's dit seizoen moet de test komen.
Posts: 3.186
@Mirani,klopt er staat het afgelopen jaar dus komt inderdaad het te laat,bedankt voor je info
Posts: 3.186
Het is bijna 99% zeker dat Max op 3 okt. zijn eerste VT in de F1 gaat doen,dan lijkt het mij dat Max veel verder is dan menigeen denkt of dacht.
Posts: 3.224
bronnen binnen torro rosso zeggen dat max op 3 okt zijn debuut al gaat maken op suzuka.
Posts: 8.908
en wie is jouw bron?
Posts: 3.224
@lars75 lees het stukje maar eens in speedweek van max.
Posts: 8.908
gelezen via het forum idd, nou dat wordt dan afwachten :-)
Posts: 3.224
nasr naar Williams of sauber neemt 18 miljoen mee volgend jaar.gun het hem wel een zitje in de f1 goeie rijder.
Posts: 5.058
Horner is niet de enigste www.ed.nl/algemeen(...)ten-maken-1.4519838 ondanks de vele twijfels van diverse oud coureurs en azijn pissers. Zou hij dan toch echt een talent zijn????
Posts: 8.908
Zal dat gebaseerd zijn op de simulator of zijn bevindingen uit de F3?
Wat dat is eigenlijk wel interessante informatie.
Posts: 5.058
Lars75@ Ik denk dat dit gebasseerd is op het kompleete plaatje Max Verstappen. Vergeet niet dat zij hem al een langere tijd volgen binnen zijn carriere. Ik meen dat er al van af 2010 geprekken gaande waren tussen management Verstappen en Red Bull. Dus ik neem dan ook automatisch aan dat Franz Tost weet wat voor vlees hij in de kuip heeft.
Posts: 8.908
Ja maar dat is Franz Tost niet die sinds 2010 Max volgt!!!
Posts: 2.285
Lars wil je echt altijd het laatste woord hebben?
Posts: 247
Vandaag in dagblad de Limburger een intervieuw met Franz Tost omtrent verstappen junior. Hier meld hij dat Verstappen fouten moet maken omdat hij anders niet op de limiet zou rijden. Ook melden ze hier dat Max ind in Adria zijn superlicentie gaat halen en dat hij zich in Suzuka voor het eerst kan meten met de grote jongens!
Posts: 3.186
Nou dat lijkt het mij zeker en zien we Max op 3 okt. al te gek