Kaltenborn: "Teleurstellend dat we gewoon niet snel genoeg zijn"

Het team van Sauber is ook na de Belgische Grand Prix nog puntloos. Het seizoen 2014 is een drama voor het team uit Hinwill en Spa was wederom geen verbetering. Teambaas Monisha Kaltenborn baalt van de huidige situatie.

"Het hele team heeft deze race foutloos gefunctioneerd", vertelt Kaltenborn. "Het is echter teleurstellend dat we simpelweg niet de snelheid hebben op een baan waar vermogen en topsnelheid van cruciaal belang zijn. Voor de aankomend races wordt het zaak om voort te borduren op de stap die we recentelijk hebben gezet," besluit Kaltenborn teleurgesteld.

Nog nooit eerder scoorde Sauber geen punten in de eerste twaalf races. Op dit moment staat het seizoen 1999 in de boeken als het slechtste seizoen ooit van de Zwitserse renstal. Destijds reden Jean Alesi en Pedro Diniz vijf punten bij elkaar.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Sauber, 12 races 0 punten
    Lotus, 12 races 8 punten

    Had je geld op moeten zetten bij de bookmakers was je nu rijk geweest...

    Want een afgang voor deze twee teams...

    • + 0
    • 25 aug 2014 - 18:39
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Die gaan gewoon achter Marussia finishen dit seizoen haha, tja ze hebben ook een geweldige rijdersline-up natuurlijk.

    • + 0
    • 25 aug 2014 - 19:14
  • Misschien dat ze er ook beter aan doen om volgend jaar over te stappen naar de Mercedes motoren net als Lotus.
    Wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze weer vooraan meedoen,maar als je nu naar Williams kijkt geeft dat toch zeker wat meer hoop.

    • + 0
    • 25 aug 2014 - 19:20
    • Mwah, ik vond de RB's dit weekend op een baan waar power de doorslag zou geven toch niet slecht....

      • + 0
      • 25 aug 2014 - 19:41
    • Nee dat niet,maar heb je naar de achtervleugel van RB gekeken en die van de rest van de teams.
      Het leek wel of ze de Monza achtervleugel er al op hadden gemonteerd zo vlak lag deze.
      Daarom ben ik benieuwd over 2 weken hoe de Renault motor het dan doet en of ze dan ook nog opgewassen zijn tegen de rest met Mercedes motoren,want op Monza rijdt iedereen met een vlakke plank.

      • + 0
      • 25 aug 2014 - 20:18
    • Chelios

      Posts: 175

      @DS,
      Het lijkt er idd erg op, dat RB weer wat gevonden heeft. Ik vraag me af wat. Als je de MB en RB naast elkaar ziet rijden, dan scheelt het bijna de helft! Laat staan wat ze op Monza voor achtervleugel gaan gebruiken. Het chassis van RB is belachelijk goed wederom! Oh, als daar een MB torretje in lag!

      • + 0
      • 25 aug 2014 - 21:46
    • @ DS hierbij mijn opmerking over de RB vleugels van 24-08;
      Hebben jullie die achtervleugeltjes gezien van die Red Bull.
      Dan lijken die van Mercedes en Ferrari wel Bruynzeeldeuren.
      Volgens mij toch weer de verdienste van Adrian Newey want de (hoge) bochtsnelheden waren ook niet verkeerd.

      Ik had het óók in de gaten :-)

      • + 0
      • 26 aug 2014 - 07:14
    • neor2

      Posts: 1.549

      Vraag is natuurlijk wel of Mercedes nog kan/wil leveren aan een extra team.

      Horner had het er tijdens de grid walk ook al over dat ze met extreem weinig downforce reden om maar topsnelheid te houden.

      Denk dat ze daarmee wel kansloos zijn op Monza, want dan gaat Mercedes natuurlijk ook in low-downforce stand rijden.

      • + 0
      • 26 aug 2014 - 09:38
    • Oke @JIM CLARK

      Jouw reactie is mij gisteren ontgaan,maar scherp opgemerkt al zeg ik het zelf. ;)

      • + 0
      • 26 aug 2014 - 17:45
  • Goed voor Sauber een rijdersduo van Sutil en Guiterrez betaalt zich lekker uit. Goed dan leren ze er hopelijk van om niet twee niets nutten aan te stellen als rijdersduo. Ik weet zeker dat Hulkenberg al mistens 5-15 punten had gescoord. Sauber had gewoon Bianchi moeten nemen ipv van Sutil. Guiterrez hebben ze nodig voor de sponsors dat is nog te billijken voor een team in geldnood. Maar dan zo'n clown als Sutil als tweede rijder te nemen is gewoon dom. Had dan beter Felipe Nasr gecontracteerd die brengt geld mee en heeft meer talent dan Sutil.

    • + 0
    • 26 aug 2014 - 00:28
  • Steekt die Kaltenborn ooit wel eens de hand in eigen boezem? (niet letterlijk).

    Ik bedoel elke teambaas zou bij deze resultaten afgerekend worden.

    • + 0
    • 26 aug 2014 - 04:24
    • Laat mij het maar doen...:-)

      • + 0
      • 26 aug 2014 - 12:10

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar