Kaltenborn: "Teleurstellend dat we gewoon niet snel genoeg zijn"
- Gepubliceerd op 25 aug 2014 17:58
-
12
- Door: Jeroen Jonkers
"Het hele team heeft deze race foutloos gefunctioneerd", vertelt Kaltenborn. "Het is echter teleurstellend dat we simpelweg niet de snelheid hebben op een baan waar vermogen en topsnelheid van cruciaal belang zijn. Voor de aankomend races wordt het zaak om voort te borduren op de stap die we recentelijk hebben gezet," besluit Kaltenborn teleurgesteld.
Nog nooit eerder scoorde Sauber geen punten in de eerste twaalf races. Op dit moment staat het seizoen 1999 in de boeken als het slechtste seizoen ooit van de Zwitserse renstal. Destijds reden Jean Alesi en Pedro Diniz vijf punten bij elkaar.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 3.900
Sauber, 12 races 0 punten
Lotus, 12 races 8 punten
Had je geld op moeten zetten bij de bookmakers was je nu rijk geweest...
Want een afgang voor deze twee teams...
Posts: 1.510
Die gaan gewoon achter Marussia finishen dit seizoen haha, tja ze hebben ook een geweldige rijdersline-up natuurlijk.
Posts: 3.846
Misschien dat ze er ook beter aan doen om volgend jaar over te stappen naar de Mercedes motoren net als Lotus.
Wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze weer vooraan meedoen,maar als je nu naar Williams kijkt geeft dat toch zeker wat meer hoop.
Posts: 3.229
Mwah, ik vond de RB's dit weekend op een baan waar power de doorslag zou geven toch niet slecht....
Posts: 3.846
Nee dat niet,maar heb je naar de achtervleugel van RB gekeken en die van de rest van de teams.
Het leek wel of ze de Monza achtervleugel er al op hadden gemonteerd zo vlak lag deze.
Daarom ben ik benieuwd over 2 weken hoe de Renault motor het dan doet en of ze dan ook nog opgewassen zijn tegen de rest met Mercedes motoren,want op Monza rijdt iedereen met een vlakke plank.
Posts: 175
@DS,
Het lijkt er idd erg op, dat RB weer wat gevonden heeft. Ik vraag me af wat. Als je de MB en RB naast elkaar ziet rijden, dan scheelt het bijna de helft! Laat staan wat ze op Monza voor achtervleugel gaan gebruiken. Het chassis van RB is belachelijk goed wederom! Oh, als daar een MB torretje in lag!
Posts: 3.229
@ DS hierbij mijn opmerking over de RB vleugels van 24-08;
Hebben jullie die achtervleugeltjes gezien van die Red Bull.
Dan lijken die van Mercedes en Ferrari wel Bruynzeeldeuren.
Volgens mij toch weer de verdienste van Adrian Newey want de (hoge) bochtsnelheden waren ook niet verkeerd.
Ik had het óók in de gaten :-)
Posts: 1.549
Vraag is natuurlijk wel of Mercedes nog kan/wil leveren aan een extra team.
Horner had het er tijdens de grid walk ook al over dat ze met extreem weinig downforce reden om maar topsnelheid te houden.
Denk dat ze daarmee wel kansloos zijn op Monza, want dan gaat Mercedes natuurlijk ook in low-downforce stand rijden.
Posts: 3.846
Oke @JIM CLARK
Jouw reactie is mij gisteren ontgaan,maar scherp opgemerkt al zeg ik het zelf. ;)
Posts: 975
Goed voor Sauber een rijdersduo van Sutil en Guiterrez betaalt zich lekker uit. Goed dan leren ze er hopelijk van om niet twee niets nutten aan te stellen als rijdersduo. Ik weet zeker dat Hulkenberg al mistens 5-15 punten had gescoord. Sauber had gewoon Bianchi moeten nemen ipv van Sutil. Guiterrez hebben ze nodig voor de sponsors dat is nog te billijken voor een team in geldnood. Maar dan zo'n clown als Sutil als tweede rijder te nemen is gewoon dom. Had dan beter Felipe Nasr gecontracteerd die brengt geld mee en heeft meer talent dan Sutil.
Posts: 1.300
Steekt die Kaltenborn ooit wel eens de hand in eigen boezem? (niet letterlijk).
Ik bedoel elke teambaas zou bij deze resultaten afgerekend worden.
Posts: 3.229
Laat mij het maar doen...:-)