VT3: Valtteri Bottas snelste in rustige derde training
- Gepubliceerd op 23 aug 2014 12:07
-
24
- Door: Jeroen Jonkers
Een van de rijders die een sterke indruk maakte, was Valtteri Bottas. De Fin imponeerde met sterke tijden en aan het einde van de sessie was het ook Bottas die de tijdenlijst aanvoerde.
Daniel Ricciardo perste ook een sterke ronde uit zijn auto, terwijl de Mercedessen te vinden waren op plek drie en vijf. Het lijkt vanmiddag echter wederom een strijd te worden tussen Rosberg en Hamilton, met Bottas als mogelijke underdog.
De kwalificatie voor de Grand Prix van België gaat om 14.00 uur Nederlandse tijd van start.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.608
- Podiums 61
- Grand Prix 216
- Land FI
- Geb. datum 28 aug 1989 (36)
- Geb. plaats Nastola, FI
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,73 m
135.044 reacties op Cadillac F1
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Valtteri Bottas

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 9.925
Goed gedaan Max! Slechts zes tiende achter Kvyat voor zijn eerste optreden is gewoon erg keurig. Op naar de kwalificatie, oranje boven!
Posts: 714
Zo is dat, achter aansluiten bij de polonaise. We worden kampioen!
Posts: 2.877
Alvast aan het oefenen voor volgend jaar?;-)
Max gaat in ieder geval een hele grote kluif aan Kvyat krijgen, reken daar maar op.
Posts: 3.224
@brracing wat heb je gerookt:)
Posts: 437
Heb ik iets gemist? Of beginnen de Verstappen fanboys nu al met waanideeën?
Posts: 1.776
Kansloze reactie. Leuk die hype om Max Verstappen maar hij heeft nog niks laten zien in de F1, eerst maar zien en dan geloven.
Posts: 1.832
Kimi komt eraan hoor! Hij heeft Alonso verslagen in de 3e vrije training.
Posts: 10.412
Haha vindt ik leuk.
Posts: 3.224
die caterham komt weer flink te kort t.o.v. marussia. die lotterer kan ook geen potten breken.
Posts: 714
Snelheid. Komen ze te kort. Das duidelijk. Maar is wel vertekend. Beide Caterhams zijn het laatste gedeelte niet naar buiten geweest toen de baan het snelst was. Lotterer had problemen met terugschakelen.
Posts: 2.115
Wat een sullige reactie...Frijns had ook laatste gestaan.
Om maar even Frijns er bij te halen
Posts: 1.776
Top gedaan van Bottas. Gaat waarschijnlijk tussen Mercedes GP en Williams worden wie de pole pakt. Hopelijk is dat Bottas, verdient die echt!
Posts: 3.900
Ik hoop het maar volgens mij hebben de Mercedessen rustig aangedaan. In ieder geval heeft iedereen weinig gereden. Maar goed, Williams 3 en 4 zou ook al mooi zijn :-)
Posts: 375
Ik hoop op Massa, verdient hij.
Posts: 3.592
@Head: Om vervolgens na de start in de eerste bocht een aanrijding te hebben.... flauw, ik weet het.
Posts: 375
zo'n flauwe reactie had ik wel verwacht.
Posts: 11.132
Het zou mooi zijn als Williams een pole uit de hoge weet te toveren , maar het zal wel weer Mercedes zijn die de baas zal zijn op de baan.
Maar wat een groot verschil tussen Vettel en Ricciardo
Posts: 3.846
Vettel heeft gisteren amper gereden.
Dat verklaart het verschil naar mijn mening.
Posts: 11.132
Maar Vettel moet toch genoeg ervaring hebben op deze baan , het is toch niet de eerste keer dat hij op deze baan rijdt
Posts: 3.846
Nee,maar wel met een turbo. ;)
Posts: 11.132
Ricciardo zal wel weer dik de overhand hebben dit weekend.
Posts: 599
Er zit wel een addertje onder het gras: Hamilton deed de snelste 2e sector met een paar tienden, in zijn in lap toen de sessie over was.
Betreft Kimi: Ferrari heeft verteld dat ze pas volgend jaar de auto naar zijn wensen kunnen afstellen, waarom? ik heb echt geen idee, prutsers.
Posts: 375
Simpel, volgend jaar is Alonso weg.
Posts: 3.592
Prutsers? Ze kunnen moeilijk tijdens het seizoen de ophanging en het chassis opnieuw ontwerpen... Ik zie het meer zo:
Betreft Ferrari: Kimi heeft verteld dat hij zich dit jaar niet meer kan aanpassen aan de auto van dit jaar, waarom? ik heb geen idee, prutser.