user icon

'Lotterer vervangt Kobayashi tijdens Belgische Grand Prix'

  • Gepubliceerd op 18 aug 2014 21:18
  • comments 21
  • Door: Jeroen Jonkers
Andre Lotterer staat komend weekend in België mogelijk op de Formule 1-grid in plaats van Kamui Kobayashi. Dat meldt Autosport. Volgens hun bronnen is de keuze voor Le Mans-winnaar Lotterer onderdeel van de reorganisatie binnen de Maleisisch/Britse renstal, net als de grote upgrade aan hun auto en de herstructurering op de werkvloer.

Mocht Lotterer inderdaad rijden op Spa Francorchamps, dan is dat niet zijn eerste keer in een Formule 1-auto, maar het is wel lang geleden dat de Duitser achter het stuur zat van een dergelijke auto. Lotterer was in een ver verleden testrijder voor Jaguar en reed meerdere malen voor dat team in de periode van 2000 tot 2002.

Lotterer heeft naast zijn huidige verplichtingen voor Audi ook recentelijk nog achter het stuur gezeten van een singleseater. Zo won de Duitser in 2011 de titel in de Super Formula, de opvolger van de Formule Nippon. Afgelopen seizoen werd hij tweede in deze klasse, waardoor Lotterer automatisch in aanmerking komt voor een superlicentie.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Mja, ik zie de toegevoegde waarde niet, zet dan je 3e rijder in die wagen...
    Een kat in het nauw maakt rare sprongen luidt het gezegde!

    • + 0
    • 18 aug 2014 - 21:41
  • Volstrekt belachelijk! Caterham is hiermee afgegleden tot het niveau van Theodore Racing...

    • + 0
    • 18 aug 2014 - 21:46
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Waarom? Lotterer is een van de betere coureurs van het moment die niet in F1. Als je zijn carriere volgt is hij fenomenaal in Le Mans en doet hij het goed in de Super Leauge Japan. Ik schat hem hoger in dan de huidige coureurs.

      • + 0
      • 18 aug 2014 - 21:55
  • jb special

    Posts: 11

    alberts er uit lijkt me beter

    • + 0
    • 18 aug 2014 - 21:53
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Koos Alberts? Lijkt me ook beter ja. Welke klasse rijdt hij dan?

      • + 0
      • 19 aug 2014 - 09:07
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Het FIA Wheelchair World Championship.

      Nooit gezien nog, maar schijnen door straalmotoren aangedreven te worden om maar zoveel mogelijk wheelies te garanderen.

      Heeft iets met de 'show' voor het publiek te maken of zo...

      • + 0
      • 19 aug 2014 - 11:49
  • Met alle respect voor Lotterer vind ik dit echt een kansloze actie van Caterham

    • + 0
    • 18 aug 2014 - 22:11
  • Leonhart

    Posts: 284

    De beste man heeft een aardig race cv, maar het enige dat ik zou zeggen is: Waarom? Ik zou Kamui er sowieso in houden, als hij vervangen moet worden, dan door iemand met nog (enigszins) relevante F1 ervaring (Ik kijk bijvoorbeeld naar een Kovalainen, Pic of Di Resta) of je Test/Reserve rijder met enige ervaring met de huidige auto. Ik kan mij momenteel niet vinden in deze mogelijkheid.

    • + 0
    • 18 aug 2014 - 22:25
  • Aero

    Posts: 189

    Het is slechts een gerucht, maar niet ondenkbaar gezien zijn link met Colin Kolles. Lotterer heeft voor team kolles gereden op le mans. Deze mogelijke rijders wissel hoeft dus niet op naam van Albers te komen (gelukkig?).
    Verder is het nog allerminst zeker, zowel team tom's als Audi moeten nog toestemming geven.
    Tja, het mag geen geheim zijn dat ik liever een andere naam in dit artikel had willen zien staan.

    • + 0
    • 18 aug 2014 - 22:42
  • Ik vindt het geen slecht idee, alleen dan moet je Ericsson slachtofferen en niet Kamui. Ericsson heeft dit jaar totaal niks gepresteerd voegt helemaal niks toe en in de GP2 kon hij in de DAMS niet eens potten breken het team dat met Grosjean en Valsechi kampioen werd. Lotterer is samen met Nakajima en Duval een van snelste rijders in de LMP1, ook in de Super Formula is hij snel. Ik zou sowieso Kamui de kans geven om met de ge-update auto te rijden in Spa.

    • + 0
    • 18 aug 2014 - 23:30
  • Dat Lotterer een goede coureur is staat vast. Maar is hij ook goed genoeg voor F1?

    De man is geloof ik al 32 jaar, wat redelijk oud is. Hij zou natuurlijk veel ervaring en volwassenheid meenemen. Maar waarschijnlijk ook een grote zak geld. Een andere reden om midden in het seizoen een rijder te vervangen zie ik niet....

    Maargoed, wellicht verrast hij ons. Laten we eerst maar afwachten of het allemaal waar is en hem een kans geven. Wel ben ik het er mee eens dat Kamui niet geofferd had moeten worden. Echter is hij niet bijster positief geweest over zijn tean (terecht), maar wellicht hebben zijn uitlatingen hem niet geholpen en zijn ze hem een beetje zat.

    Het liefst had ik gezien dat ze in 1 klap Sainz Jr. en Frijns erin hadden gezet. Nu hebben ze 2 relatief onervaren F1 coureurs met niet de grootste bron aan talent... als je het dan goed wil doen moet je gelijk 2 echt snelle jongens erin zetten.

    Maar het zao allemaal om geld zijn gegaan, Albers zal waarschijnlijk op deze manier de schulden weg willen werken (begrijpelijk) en verhuurd de stoeltjes aan de hoogste bieder, wellicht zelfs per race ...

    Volgend jaar Sainz Jr. met RB steun naast Gutierrez met zijn Mexicaanse munten zie ik als realistische line up voor 2015. Of als RB er vanaf ziet... duimen voor Frijns... hij verdient de kans in mijn ogen.

    Maar voir nu, mocht het waar zijn, wens ik Lotterer het beste toe.

    • + 0
    • 19 aug 2014 - 01:00
  • Misschien vanwege een nieuwe sponsor, misschien kennis van hybride technologie, misschien om het Lotterer is, mischien een éénmalig optreden als Winkelhock, misschien omdat men niet doorheeft dat het niet de 24 uur van Spa is?

    Allemaal misschien, vrijdag is het zeker.

    • + 0
    • 19 aug 2014 - 06:40
  • Ik geloof dit bericht niet, het zou absurd zijn als het waar mocht zijn. Waarom zouden ze iemand in de auto zetten die totaal heen F1 ervaring heeft. Lotterer is een goed coureur, maar geen F1 coureur. Daarbij heb ik begrepen dat Kobayashi Caterham geen cent kost, dus waarom???

    • + 0
    • 19 aug 2014 - 07:48
  • Money talks.

    • + 0
    • 19 aug 2014 - 08:56
  • jacky

    Posts: 3.224

    als albers ballen heeft moet hij frijns eens een kans geven.en niet alleen maar naar de centen kijken.als je een punt kan pakken heb je je geld ook binnen.

    • + 0
    • 19 aug 2014 - 10:57
    • peetr

      Posts: 45

      Albers is slecht marionet van Kolles, Lotterer heeft zoals hierboven als eens vermeld zijn debut gemaakt voor het team van kolles op lemans.

      • + 0
      • 19 aug 2014 - 11:06
  • timtim01

    Posts: 134

    Arme arme Kobayash! De geruchten worden nu steeds sterker. Word je eerst vervangen door een nobody van een mexicaan met centen, mag je dan voor Ferrari wat GT races rijden en demo's, verlaat je dat prachtige merk om op de grid te staan met een John Deer en word je er halverwege uitgegooid omdat een endurance racer weer wat meer centen heeft.. arme arme jongen

    • + 0
    • 19 aug 2014 - 12:27
  • jacky

    Posts: 3.224

    lotterer neemt ook geen sponsor geld mee las ik dan is dit wel heel erg zuur voor frijns,

    • + 0
    • 19 aug 2014 - 13:01
  • Milli

    Posts: 296

    Hij is toch echt wel veel beter dan de meeste hem willen aangeven.
    Veel geluk heeft hij gewoon niet. Op pure snelheid ontbreekt hij niet veel. Geen super top maar zeker meer dan gemiddeld. Nu de auto eindelijk een upgrade krijgt, mag hij zich zelfs niet eens bewijzen. Ik weet dat de Nederlanders hier denken dat Frijns zomaar kan instappen en van dag één sneller kan zijn dan Koba maar vergeet dat maar.

    www.youtube.com/watch?v=TaN8IoqEpe8

    • + 0
    • 19 aug 2014 - 13:10
    • jacky

      Posts: 3.224

      frijns krijgt daar de kans niet voor maar ik schat hem zeker hoger in als koba.

      • + 0
      • 19 aug 2014 - 13:28

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar