'Lotterer vervangt Kobayashi tijdens Belgische Grand Prix'
- Gepubliceerd op 18 aug 2014 21:18
-
21
- Door: Jeroen Jonkers
Mocht Lotterer inderdaad rijden op Spa Francorchamps, dan is dat niet zijn eerste keer in een Formule 1-auto, maar het is wel lang geleden dat de Duitser achter het stuur zat van een dergelijke auto. Lotterer was in een ver verleden testrijder voor Jaguar en reed meerdere malen voor dat team in de periode van 2000 tot 2002.
Lotterer heeft naast zijn huidige verplichtingen voor Audi ook recentelijk nog achter het stuur gezeten van een singleseater. Zo won de Duitser in 2011 de titel in de Super Formula, de opvolger van de Formule Nippon. Afgelopen seizoen werd hij tweede in deze klasse, waardoor Lotterer automatisch in aanmerking komt voor een superlicentie.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Jaguar Racing
- Basis Milton Keynes, Groot Brittannië
2.062 reacties op Jaguar Racing
6 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jaguar Racing

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 1.849
Mja, ik zie de toegevoegde waarde niet, zet dan je 3e rijder in die wagen...
Een kat in het nauw maakt rare sprongen luidt het gezegde!
Posts: 13.929
Volstrekt belachelijk! Caterham is hiermee afgegleden tot het niveau van Theodore Racing...
Posts: 1.265
Waarom? Lotterer is een van de betere coureurs van het moment die niet in F1. Als je zijn carriere volgt is hij fenomenaal in Le Mans en doet hij het goed in de Super Leauge Japan. Ik schat hem hoger in dan de huidige coureurs.
Posts: 11
alberts er uit lijkt me beter
Posts: 4.764
Koos Alberts? Lijkt me ook beter ja. Welke klasse rijdt hij dan?
Posts: 4.843
Het FIA Wheelchair World Championship.
Nooit gezien nog, maar schijnen door straalmotoren aangedreven te worden om maar zoveel mogelijk wheelies te garanderen.
Heeft iets met de 'show' voor het publiek te maken of zo...
Posts: 9.925
Met alle respect voor Lotterer vind ik dit echt een kansloze actie van Caterham
Posts: 302
De beste man heeft een aardig race cv, maar het enige dat ik zou zeggen is: Waarom? Ik zou Kamui er sowieso in houden, als hij vervangen moet worden, dan door iemand met nog (enigszins) relevante F1 ervaring (Ik kijk bijvoorbeeld naar een Kovalainen, Pic of Di Resta) of je Test/Reserve rijder met enige ervaring met de huidige auto. Ik kan mij momenteel niet vinden in deze mogelijkheid.
Posts: 189
Het is slechts een gerucht, maar niet ondenkbaar gezien zijn link met Colin Kolles. Lotterer heeft voor team kolles gereden op le mans. Deze mogelijke rijders wissel hoeft dus niet op naam van Albers te komen (gelukkig?).
Verder is het nog allerminst zeker, zowel team tom's als Audi moeten nog toestemming geven.
Tja, het mag geen geheim zijn dat ik liever een andere naam in dit artikel had willen zien staan.
Posts: 975
Ik vindt het geen slecht idee, alleen dan moet je Ericsson slachtofferen en niet Kamui. Ericsson heeft dit jaar totaal niks gepresteerd voegt helemaal niks toe en in de GP2 kon hij in de DAMS niet eens potten breken het team dat met Grosjean en Valsechi kampioen werd. Lotterer is samen met Nakajima en Duval een van snelste rijders in de LMP1, ook in de Super Formula is hij snel. Ik zou sowieso Kamui de kans geven om met de ge-update auto te rijden in Spa.
Posts: 4.175
Dat Lotterer een goede coureur is staat vast. Maar is hij ook goed genoeg voor F1?
De man is geloof ik al 32 jaar, wat redelijk oud is. Hij zou natuurlijk veel ervaring en volwassenheid meenemen. Maar waarschijnlijk ook een grote zak geld. Een andere reden om midden in het seizoen een rijder te vervangen zie ik niet....
Maargoed, wellicht verrast hij ons. Laten we eerst maar afwachten of het allemaal waar is en hem een kans geven. Wel ben ik het er mee eens dat Kamui niet geofferd had moeten worden. Echter is hij niet bijster positief geweest over zijn tean (terecht), maar wellicht hebben zijn uitlatingen hem niet geholpen en zijn ze hem een beetje zat.
Het liefst had ik gezien dat ze in 1 klap Sainz Jr. en Frijns erin hadden gezet. Nu hebben ze 2 relatief onervaren F1 coureurs met niet de grootste bron aan talent... als je het dan goed wil doen moet je gelijk 2 echt snelle jongens erin zetten.
Maar het zao allemaal om geld zijn gegaan, Albers zal waarschijnlijk op deze manier de schulden weg willen werken (begrijpelijk) en verhuurd de stoeltjes aan de hoogste bieder, wellicht zelfs per race ...
Volgend jaar Sainz Jr. met RB steun naast Gutierrez met zijn Mexicaanse munten zie ik als realistische line up voor 2015. Of als RB er vanaf ziet... duimen voor Frijns... hij verdient de kans in mijn ogen.
Maar voir nu, mocht het waar zijn, wens ik Lotterer het beste toe.
Posts: 10.412
Frijns zien we nooit in de f1.
Posts: 5.728
Misschien vanwege een nieuwe sponsor, misschien kennis van hybride technologie, misschien om het Lotterer is, mischien een éénmalig optreden als Winkelhock, misschien omdat men niet doorheeft dat het niet de 24 uur van Spa is?
Allemaal misschien, vrijdag is het zeker.
Posts: 1.082
Ik geloof dit bericht niet, het zou absurd zijn als het waar mocht zijn. Waarom zouden ze iemand in de auto zetten die totaal heen F1 ervaring heeft. Lotterer is een goed coureur, maar geen F1 coureur. Daarbij heb ik begrepen dat Kobayashi Caterham geen cent kost, dus waarom???
Posts: 19.803
Money talks.
Posts: 3.224
als albers ballen heeft moet hij frijns eens een kans geven.en niet alleen maar naar de centen kijken.als je een punt kan pakken heb je je geld ook binnen.
Posts: 45
Albers is slecht marionet van Kolles, Lotterer heeft zoals hierboven als eens vermeld zijn debut gemaakt voor het team van kolles op lemans.
Posts: 134
Arme arme Kobayash! De geruchten worden nu steeds sterker. Word je eerst vervangen door een nobody van een mexicaan met centen, mag je dan voor Ferrari wat GT races rijden en demo's, verlaat je dat prachtige merk om op de grid te staan met een John Deer en word je er halverwege uitgegooid omdat een endurance racer weer wat meer centen heeft.. arme arme jongen
Posts: 3.224
lotterer neemt ook geen sponsor geld mee las ik dan is dit wel heel erg zuur voor frijns,
Posts: 297
Hij is toch echt wel veel beter dan de meeste hem willen aangeven.
Veel geluk heeft hij gewoon niet. Op pure snelheid ontbreekt hij niet veel. Geen super top maar zeker meer dan gemiddeld. Nu de auto eindelijk een upgrade krijgt, mag hij zich zelfs niet eens bewijzen. Ik weet dat de Nederlanders hier denken dat Frijns zomaar kan instappen en van dag één sneller kan zijn dan Koba maar vergeet dat maar.
www.youtube.com/watch?v=TaN8IoqEpe8
Posts: 3.224
frijns krijgt daar de kans niet voor maar ik schat hem zeker hoger in als koba.