Hamilton voorbij aan Jim Clark met 34e pole position
- Gepubliceerd op 19 apr 2014 13:28
-
21
- Door: Jeroen Jonkers
"Het was een lastige sessie, maar ik had het naar mijn zin," aldus Hamilton. "Het is zeker een bevredigend gevoel om in deze condities de pole position te pakken, omdat je in deze omstandigheden overal heen glijdt en moet zoeken naar grip."
"De auto voelde goed en het team heeft geweldig werk verricht. Hopelijk hebben we een droge race, want onze concurrenten lijken ons dichter op de huid te zitten in de regen. Het voelde echter ook vrij goed in de regen, dus hopelijk kunnen we deze pole position morgen omzetten in een overwinning," besluit de Mercedes-coureur.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 3.229
Heeft lang geduurd, maar pinkte toch een traantje weg ;)
Posts: 11.132
34 poles , precies de helft van Schumi...
Posts: 3.984
En?
Schumi had 5 jaar een dominante auto ferrari en 2 jaar een benneton met illegale tc. En vettel 4 jaar lang een dominante auto.
Posts: 18.535
En Hamilton heeft in 2007, 2008, 2012 en 2013 een wagen gehad die makkelijk voor Poles kon gaan, ook 4 seizoenen, lijkt me.
Posts: 68
Senna zijn meeste poles ook in een dominante Mclaren, wat is je punt?
Posts: 9.505
Ooit iemand zoveel poles zonder dominante wagen zien halen ayrtons?
Posts: 3.984
Lijkt me duidelijk wat er bedoeld wordt. Lewis heeft pas de helft poles als schumi.
Appels met peren vergelijken.
@ runninuptahthiil:
Wat een onzin, rbr heeft 4 jr lang een quali monster gehad en geen concurentie van zijn teamgenoot webber.
2007+2008 waren ferrari en mclaren haast gelijkwaardig en 2012+2013 was rbr oppermachtig in de quali.
Kortom, onzin wat je verkoopt of je hebt die jaren wat gemist
Posts: 18.535
Mercedes haalde in 2013 bijna evenveel poles als Red Bull en was zeker in de eerste helft van het seizoen de betere kwalificatiewagen.
In 2012 was de McLaren 3/4de van het seizoen de betere auto, alleen niet betrouwbaar, maar dat voel je niet tijdens een kwalificatie. In 2007 en 2008 had McLaren enkel concurrentie van Ferrari, dat is dus niet anders dan dat Red Bull Mercedes/McLaren in 2012 of 2013 tegenkreeg.
Posts: 19.803
Typisch dit, meteen een kansloze reactie.
Sailor noemt alleen een feitje zonder er iets bij te zeggen en Ayrtons duikt er meteen als een gek bovenop om Sailor aan te vallen. Slaat compleet nergens op. Sailor NOEMT ALLEEN een feitje, hij bedoelt er verder helemaal niets mee.
Posts: 11.132
Damon , klopt helemaal.
Ik wil er alleen mee aangeven dat er nog even werk aan de winkel is voor Hamilton om het echte record te evenaren/verbreken.
Nergens geef ik aan dat Hamilton het slecht heeft gedaan met die poles , zeer zeker niet.
Posts: 2.195
"Hopelijk hebben we een droge race, want onze concurrenten lijken ons dichter op de huid te zitten in de regen"
Vorig seizoen maar roepen dat hij niet zo dominant wilde winnen als Vettel, en nu staat hij een halve seconde voor op de nummer 2 en dan nog wil hij dat het droog is zodat het gat NOG groter wordt. Beetje hypocriet.
Posts: 863
Hamilton of jij?
Posts: 3.091
Hamilton, overduidelijk.
Posts: 1.225
Inderdaad erg hypocriet.
Posts: 3.984
Moet hij dan half gas rijden dan?
Posts: 11.132
Nee , gewoon die uitspraak niet doen
Posts: 2.847
iemand de mond snoeren over een uitspraak over droog of nat weer. Dit gaat nergens over.
Posts: 3.336
Netjes van Hamilton.
Toch even kort relativeren.
Clark heeft dit record gereden in de jaren 1960 - 1968 (plus minus 8 jaar)
Hamilton heeft dit record gereden in de jaren 2007 - heden. (plus minus 7 jaar)
qua seizoenen heeft hamilton het in minder gedaan.
Gaan wij kijken naar het aantal GP's waarin het gebeurd is.
Dan is dat voor clark 73 GP's.
Bij Hamilton is het in 132 GP's.
Gaan wij dan naar percentage kijken. dan wint Clark.
Dit schrijf ik niet om coureurs te bashen etc. Het blijft natuurlijk een mooi record die nu verbroken is.
Posts: 1.423
jaren 60 ging het niet om 1 tienden of 4 tienden,waren grote verschillen onderling.
Posts: 68
Maar...hij staat nu 0.6 seconden voor? :D Maar goed, de huidige formule 1 vergelijken met de jarig 60 is sowieso lastig.
Posts: 5.887
Wat een nutteloze post. Dus je zegt (in gebrekkig Nederlands) dat Clark beter is. Of heb je een ander punt? Wat is je doel?