user icon

Magnussen trekt boetekleed aan na incident met Raikkonen

  • Gepubliceerd op 31 maa 2014 10:42
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Kevin Magnussen heeft zich bij zijn team verontschuldigd voor zijn touché met Ferrari-rijder Kimi Raikkonen. De jonge Deen tikte zijn Finse collega in de eerste ronde in Maleisië van achteren aan. Hij beschadigde daarbij zijn voorvleugel en bovendien leverde het incident hem een vijf seconden stop-and-go penalty en twee strafpunten op zijn superlicentie op.

Magnussen trekt het boetekleed aan. "Het spijt me voor het team dat ik er in de eerste bocht een rommeltje van heb gemaakt. Ik denk dat we meer punten hadden kunnen scoren, dus ik ben zeer teleurgesteld in mezelf vanwege deze fout. Dit soort dingen kan gebeuren, het hoort bij het leerproces. De auto was goed en ik kan me alleen verontschuldigen voor mijn flater."

"Daar bestaan geen excuses of verzachtende omstandigheden voor, ik ben hier niet blij mee. Fouten maken is nooit leuk. Ik neem de schuld volledig op me. Formule 1-races duren lang en dan kan je niet in de eerste ronde zulke fouten begaan. We hadden veel meer punten scoren. Veel meer kan ik er niet van maken. Het spijt me."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Ik vond het niet zo'n ernstig vergrijp dat hij meteen 2 strafpunten moest krijgen op z'n superlicentie. Hij is mijns inziens tijdens de race al genoeg gestraft. Helaas gold dat ook voor Raikkonen. Maar ook dat is racen.

    • + 0
    • 31 maa 2014 - 10:48
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Volledig eens, naar mijn mening had de stop & go als straf moeten volstaan.

      In mijn ogen worden coureurs voor dit soort race incidenten nu dubbel gestraft.

      • + 0
      • 31 maa 2014 - 11:38
  • Hij gaat er in ieder geval op een volwassen wijze mee om. Deze jongen komt er wel!

    • + 0
    • 31 maa 2014 - 10:48
  • Nette reactie.

    • + 0
    • 31 maa 2014 - 11:01
  • Kevin

    Posts: 5.016

    Was gewoon een raceincident, 5sec.-penalty was onterecht. Laat staan 2 strafpunten. Belachelijke beslissing.

    • + 0
    • 31 maa 2014 - 11:09
    • Kevin

      Posts: 5.016

      Kimi Raikkonen vs. Kevin Magnussen: http://youtu.be/qvSb0TSjfnE

      Wie rijdt tegen wie aan?

      • + 0
      • 31 maa 2014 - 11:13
    • Ach, die 5 seconden kan ik nog wel begrijpen. Dat is overigens een prima straf voor zo'n incident.

      Na dit incident was de race van Raikkonen voorbij.

      Die 2 strafpunten zijn uiteraard idioot.

      • + 0
      • 31 maa 2014 - 11:20
    • felix50

      Posts: 5.792

      Oh jij ziet het weer anders kom he man dat je fan van een team bent wil niet zeggen dat alles moet recht breien .de hele Fia staat erbij kijken alles 100x na en jij uit je luie stoel weet het beter .sportief zijn en blijven ook als dat betekend dat jou team en of rijder terecht bestraft is

      • + 0
      • 31 maa 2014 - 12:37
    • Hij zit nog geen eens met zijn voorband naast de achterband van de Ferrari, dus rijdt Magnussen tegen Raikonen. Je haalt pas iemand als je hem er minstens voor de helft naast kan zetten. Dit was een do or die actie waarbij de ene een lekke band heeft en de andere een kapotte voorvleugel. Gerhard Berger kon ook van deze acties maken. Je wint een race nooit in de eerste bocht of eerste ronde.

      • + 0
      • 31 maa 2014 - 13:30
    • Kevin

      Posts: 5.016

      Dit heeft niets te maken met sportief zijn of fan zijn van een team. Raïkkonen pakte de verkeerde lijn en ging alle kanten op. Magnussen wilde zijn auto naast die van Kimi positioneren, Kimi ziet dat niet en snijdt hem af. Duidelijk is te zien in bovenstaande video dat Magnussen al helemaal op de kerbs reed en nergens meer naar toe kon, Kimi kon dat wel. Race-incident. Die grijze lui van de FIA maken zich keer op keer belachelijk wat betreft het uitdelen van straffen. Zie Massa in Brazilië en Ricciardo gisteren (wiens race toch al naar de klote was, laat het daar dan gewoon bij).

      • + 0
      • 31 maa 2014 - 13:31
    • Onboard bij Vettel kan je trouwens zien dat Vettel die bocht net zoals Raikonen pakt. Iedereen pakt de eerste bocht iets wijd en stuut daarna in.

      • + 0
      • 31 maa 2014 - 17:31
  • Zo netjes hoor!!!

    • + 0
    • 31 maa 2014 - 11:14
  • Ik vind de reactie een beetje soft overkomen.
    Het was een klein tikje en dat kan gebeuren,maar Magnussen stelt zich nu wel als een klein jongetje op met de woorden ''het spijt me,vergeef me....''
    Een bloemetje had misschien nog meer op zijn plaats geweest.

    • + 0
    • 31 maa 2014 - 12:01
  • Hij had beter excuus aan Kimi kunnen maken voor het verkloten van diens race.... Overdreven straf, dit soort dingen kunnen gebeuren tijdens racen...., ehh, zuinigheidsritten.

    Dat geslijm met het team kan ie beter aan Button overlaten, die is daar veel beter in.

    • + 0
    • 31 maa 2014 - 12:49
  • Een nette, door de PR afdeling voorgeschreven, reactie.

    • + 0
    • 31 maa 2014 - 16:05
    • Gezien zijn persoonlijkheid lijkt het mij ook verstandig om vooral de rust in de media te behouden (denk aan Perez in o.a. Monaco vorig seizoen). Voorgeschreven en/of gemeend of niet, een verstandig besluit. In hoeverre ik dat kan inschatten.

      • + 0
      • 31 maa 2014 - 16:49

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar