Brawn: "Button wilde Hamilton uitdagen in dezelfde auto"
- Gepubliceerd op 04 dec 2009 14:20
-
23
- Door: Rob Veenstra
Zijn besluit is teleurstellend aangezien we goed samenwerkten, begint Brawn in Auto Motor und Sport. Maar het ging niet om geld, zoals sommigen wel beweren. Ons aanbod was zelfs aantrekkelijk dan dat van McLaren.
Het heeft echter geen nut om een ongelukkige coureur die ergens anders een grotere uitdaging ziet een contract aan te bieden. Verder onderhandelen was zinloos. Jenson wilde het in dezelfde auto opnemen tegen Lewis Hamilton. Dat is moedig en moet ik respecteren.
Trending nieuws
-
'Dreun voor Red Bull: volgend kopstuk kondigt vertrek aan'
Volgens Ralf Schumacher moet Red Bull binnenkort wéér afscheid nemen van een kopstuk. De Duitser stelt ...
24 jun 2026 10:09 -
McLaren introduceert eigen macarena-vleugel in Oostenrijk
Het team van McLaren lijkt aankomend weekend in Oostenrijk voor het eerst met een eigen macarena-vleugel te gaan rijd...
24 jun 2026 09:26 -
'Red Bull toont interesse in zoon van Räikkönen'
Het team van Red Bull Racing lijkt interesse te hebben in de zoon van Kimi Räikkönen. De elfjarige Robin R&...
24 jun 2026 10:46 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22 -
Red Bull heeft dilemma: ADUO-regeling kan Verstappen-transfer forceren
Na de introductie van de nieuwe ADUO-regels staat Red Bull Racing voor een opvallend dilemma. Het team van Max Versta...
24 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.187 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 602
Zeker erg moedig van Jenson Button......
Posts: 164
Dat is niet moedig...dat is dom....
Alonso is moedig. Massa uitdagen in dezelfde auto. Dan wordt het talent versus troetelkind. Tja, de balans slaat in dit geval wel in tweevoud door naar Hamilton....
(en nee, geen Hamilton fan...Ferrari fan)
Posts: 2.567
Ik denk dat we de duo Hamilton en Button kunnen vergelijken met het oude McLaren-duo Hakkinen en Coulthard. Relatief weinig kapsones en super-getalenteerd. Ik zie het komend seizoen wel zitten voor McLaren. Het mag om mij wel weer maart zijn...... .
Posts: 164
En wie is dan Hakinnen en Coulthard. Kan me er best in vinden maar dan is voor mij Hamilton toch Hakinnen. Ik geloof best in het talent van Button, hij heeft een aantal jaar geleden ook een goed jaar bij honda gehad. Ik sla alleen Hamilton toch nog net iets hoger aan die bovendien het voordeel heeft het team al langer te kennen. Dat is een groot gat om te dichten en een erg grote uitdaging mijns inziens. En ik beweer niet de wijsheid in pacht te hebben maar geef slechts mijn persoonlijke mening. En is daar dit foum niet voor?
Posts: 2.567
Button heeft vorig seizoen eindelijk kunnen laten zien wat-ie waard is en ik ber er van overtuigd dat McLaren een hoop plezier aan hun rijdersduo gaat beleven.
De mensen die roepen dat Button zal worden weggereden hebben er duidelijk geen verstand van. Als McLaren wederom in staat is om een fatsoenlijke auto te fabriceren (zie 2e helt van afgelopen seizoen) dan gaat McLaren gewoon mee doen om de titel en zal de titel bij de rijders hoogstwaarschijnlijk ook naar Button of Hamiton gaan.
Posts: 7
dom om te zeggen dat het dom is. Als dit is wat Button wil dan is dat niet dom. Hij weet zelf heus wel dat het niet makkelijk zal zijn om Lewis te verslaan.
Posts: 164
dom is relatief. Ik vind een gebrek aan onderbouwing dom terwijl ik mijn onderbouwing gaf. Maar meningen verschillen. Als dit is wat Button wil dan is het slechts wat Button wil. Naar mijn mening is het dom omdat hij probeerd met een coureur te wedijveren die naar mijn mening toch net iets getalenteerder is en al langer bij het team rijdt. Dan begin je mijn inziens met een grote achterstand en ben je een hele grote als je dat kan goed maken. En of Button dat is...maar misschien sla ik de plank mis doet hij de hele wereld volgend jaar versteld staan. Denk niet dat er veel mensen verwachten dat hij Hamilton verslaat dus kan hij zonder druk rijden. En dat zet misschien wel weer druk op Hamilton (en die kon daar toch ook niet altijd even goed mee omgaan toch...?). We shall see.
Posts: 265
werd er dit jaar ook niet zoiets gezegd over vettel/webber?
Iedereen dacht dat webber om zijn oren gereden zou worden, maar volgens mij is iedereen het er toch wel mee eens dat webber goed tegenstand heeft kunnen bieden
Posts: 10.412
plus dat de man last van zijn been had.
Posts: 4.935
Ik denk dat het dom is. Button is heus wel een goede rijder anders zou hij niet in de formule 1 zitten maar Hamilton is een van die uitzonderlijke rijders en volgens mij een maatje te groot voor Button. Ook was Button in het eerste jaar van hamilton hele nare jaloerse dingen aan het roepen over Hamilton. Hamilton is altijd heel diplomatisch en zal hier nooit iets over zeggen maar ik denk niet dat hij dit vergeten is. Ik denk dat hij staat te popelen om Button op zijn donder te geven. Maar ja , je weet maar nooit; mischien verbaasd Button ons en geeft hij Hamilton op zijn donder.
Posts: 602
Tja, daar zeg je zoiets...... Het zou best wel eens \"payback time\" kunnen zijn...... Maar goed alles wat nu wordt gezegd en geschreven is gespeculeer. Maart 2010 zal de verhoudingen gaan weergeven tussen de 26(!) rijders.
Posts: 9.887
Button begon pas over Lewis toen Lewis minachtend had gedaan over een top 100 uitslag van Button bij een traithlon. Hamilton zou dat wel beter hebben gedaan. Button heeft hem toen uitgenodigd / uitgedaagd en Lewis wilde daar op in gaan, toen zou de papa van Lewis het Lewis hebben verboden, maar er gaan verhalen de ronde dat Lewis niet durfde en het toen maar op z\'n papa heeft afgeschoven.
Ik denk dat McLaren een grote Lewis clan heeft momenteel, maar Button schijnt een erg innemende Engelsman te zijn, dus wie weet brand er wel een ondelringe strijd los om van te smullen. Als dat laatste inderdaad het geval wordt komt het jaar met ALonso toch in een heel ander daglicht te staan.
Posts: 696
Daar zeg je iets, gp!
Dat deed mij denken aan Jacques Villeneuve, die ook van die dingen zei over Button. Button heeft JV toen flink de oren gewassen.
Ik mag hopen dat Hamilton de opmerkingen van Button niet is vergeten en Button flink op zijn plaats wijst!
Seizoen 2010 knalt nu al, terwijl het jaar 2009 niet eens is afgelopen.
Vuurwerk bij Ferrari (Alonso - Massa) en vuurwerk, hetzij typsch Brits diplomatiek, bij McLaren!!!
Posts: 4.935
Ik las net nog aan iets anders; mischien is het veiliger om te verliezen van een grootheid als Hamilton dan van Rosberg. Als dit zijn motivatie is vind ik het heel slim van hem
Posts: 1.748
Kom op mensen wat heeft Button hier te verliezen niks Hamilton is de beste coureur van Engeland en Button is toch al kampioen. Ik denk dat de druk bij Hamilton ligt want niemand zal raar opkijken als Hamilton Button verslaat.
Posts: 144
Ik vind het getuigen van karakter om het rechstreeks op te nemen tegen de persoon waarvan menigeen roept dat hij de beste is. Jenson is er van overtuigd dat ie Hamilton aankan.
De meeste coureurs hebben veel noten op hun zang en lijstjes met wie ze wel en niet in één team willen samenrijden, terwijl als je ze ernaar vraagt ze zogenaamd allemaal denken zelf de beste te zijn.
Wat mij betreft bekijken we deze shoot-out minimaal 2 jaar (Hamilton heeft immers nu het voordeel) en doen we dan een uitspraak.
Posts: 9.505
lijkt mij toch dat vettel iets hoger op dat lijstje staat ;)
Vettel en alonso zijn de buitencategorie van deze tijd.
Posts: 2.285
En wat is Hamilton dan? Ik vind Hamilton beter dan de twee die jij noemt.Alonso gaat stoken als hij niet kan winnen van z\'n teammaat en Vettel heeft zich nog niet helemaal bewezen.Daar wacht ik volgend jaar op.
Posts: 85
Button is naar mijn mening een erg goede coureur die zeer solide kan rijden maar ook zijn hoofdje erbij kan houden. Ik snap ook best wel dat hij zich wil bewijzen tegenover Hamilton.
Hamilton is 1 van de weinige coureurs die het gewoon heeft en gewoon niet te verslaan is.......Button succes zal ik zeggen!
Posts: 21
Ik denk dat Button van zichzelf weet dat hij alleen goed rijdt als het spannend is en daardoor wordt opgefokt. Daarom maakt hij met een matige auto ook niet veel waar en zelfs midden in het afgelopen seizoen was het wat minder en dan zakt hij in.
Hij weet dat van zichzelf, daarom denk ik dat hij de ultieme uitdaging aanpakt. Dan gaat hij als een speer. De vraag is dan: is dat genoeg tegen Hamilton? Leuk om te kijken!
Posts: 1
Ik vind het ook moedig van Jenson om deze uitdaging aan te gaan, ook al heeft hij zoals gezegd een achterstand bij McLaren omdat Lewis hier al \"ingeburgerd\" is.
Ik denk dat de grootste vijand van McLaren volgend jaar weleens de Britse pers kan gaan worden. Deze zullen na elk onderling resultaat het vuur aan de schenen leggen van degene die die wedstrijd minder heeft gepresteerd ten opzichte van de ander. (Althans dat verwacht ik).
Posts: 72
Jullie zijn dom , het zal knopje een zorg zijn wie zijn team genoot is Hij zit 2010 in een goede auto met dito poen
Posts: 358
Het is natuurlijk dom om vooraf te roepen wat er zal gebeuren. Het kan ook zo zijn dat de auto juist meer bij de rijstijl van Button past. Maar...van wat ik tot nu toe van beide heren gezien heb denk ik dat het heel moeilijk wordt voor Button.