Ross Brawn en Nick Fry teleurgesteld in vertrekkende Button
- Gepubliceerd op 19 nov 2009 11:08
-
15
- Door: Rob Veenstra
Fry gaat in The Mirror uitgebreider in op de zaak Button. We boden loyaliteit aan waarvan we naïef hoopten dat we het ook terug zouden krijgen. Je hebt moedig en je hebt stom en we zien volgend jaar welke van die twee in deze kwestie aan de orde is. We hebben Jenson een goede aanbieding gedaan met een hoger salaris dan wat hij bij McLaren gaat verdienen. We tasten in het duister om zijn beslissing. We denken dat hij slecht geadviseerd is en zich heeft laten betoveren door het glimmende hoofdkwartier van McLaren.
Trending nieuws
-
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.186 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 2.267
de keuze lijkt me niet lastig als je de keuze hebt om voor mclaren te racen
Posts: 603
Als het waar is wat Fry hier zegt, dat ze daadwerkelijk meer boden als McLaren, dan is de keus dus wel lastig !!
Hij vond het bod van Brawn eerst te laag en als ze nu zelfs meer bieden, dan snap ik het ook niet meer.
Inderdaad een rare keuze dan.
Posts: 9.887
Ha, Ha, Ha, goeie foto boven dit artikel. Dit drukt voor mij precies uit hoe Ross Brawn en Nick Fry werkelijk denk over het vertrek van Button.
De laatste 4 races leek de liefde met Button ineens niet meer zo groot. Toch raar, dacht iedereen, hoe kun je nou niet helemaal in je sas zijn met de WC in je team.
Nou, die Ross kan ze lol niet op en Nick laat het met zijn vingertje al zien ..... volgend jaar krijgen hebben ze alsnog de enige nummer 1 van de F1 in hun team... Die Duitser die bij de Race of Champions vorige week Button nog even rijles gaf.
Posts: 68
Beetje schandalig van Fry om Button niet loyaal te noemen... Button heeft alles meegemaakt bij dit team, van BAR naar Honda naar Brawn GP. Jenson maakt gewoon een droom waar om als brit voor McLaren te rijden en hij zal heus ook wel weten dat McLaren rond Hamilton gebouwd is. Aan hem dan maar om volgend seizoen het tegendeel te bewijzen tegenover critici!
Posts: 11.414
Dan zijn ze blijkbaar toch te laat geweest met die verdubbeling van het salaris.
Ik kan me toch ook heel goed voorstellen dat Button dat Sci Fi gebouw van McLaren gezien heeft en verkocht was. Dan maakt die paar extra centen ook niet meer uit.
McLaren is natuurlijk ook gewoon een team waar elke coureur van droomt om er een keer te rijden. Zeker voor een Engelsman.
Bij McLaren zal Button hoogstwaarschijnlijk verslagen worden door Hamilton. Al denkt Button zelf (uiteraard) dat hij Hamilton wel kan hebben. Dan zou hij daar dus wellicht tweede rijder worden, maar bij Brawn deden ze ook geen moer extra voor hem als eerste rijder. Barrichello was toch vrijwel kansloos voor de titel, maar het leek wel alsof ze meer hun best deden voor Barrichello dan voor Button. Dat Brawn in eerste instantie ook zo moeilijk deed over een reeds beloofd salaris bevestigde dat alleen maar.
Posts: 138
De liefde was helemaal niet bekoeld, anders hadden ze niet op deze manier gereageerd. Zelfs Ross Brawn gaf eerder deze week nog aan Button graag te willen behouden en dat de geruchten rondom een getekend McLaren-contract niet echt holpen in hun zaak.
Als ze echt blij zouden zijn dat ze van Button af waren, dan hadden ze het zich niet zo persoonlijk aangetrokken. Ik snap alleen die opmerking van loyaliteit niet helemaal. Als er één iemand de laatste jaren loyaal is geweest aan het team, dan is het Button wel. Hij heeft het team zelfs beide kampioenschappen bezorgt en heeft zijn hoge salaris afgestaan voor het team, dus hoeveel loyaliteit verwacht je dan nog. Als Button-fan had ik hem ook liever bij MGP zien blijven en ik hoop nog steeds dat dit een slechte droom is, maar Button\'s interesse in het grote McLaren snap ik ook wel.
Het moment is alleen niet helemaal verstandig, het is nu namelijk McHamilton. Ik kan me niet indenken dat ze bij McLaren een bolide weten te bouwen die voor allebei de coureurs werkt, aangezien ze allebei een compleet andere rijstijl hebben. Daarnaast heeft Button nu het nadeel dat hij helemaal overnieuw moet beginnen bij McLaren, terwijl hij bij MGP juist een vaste groep mensen om zich heen had waar hij al jaren mee heeft gewerkt. Ik vraag me trouwens af of Andrew Shovlin ook mee gaat met Button.
Posts: 102
Ach ja, als ze raikkonen ervoor terug krijgen...
Posts: 4.764
En toch blijven er zelf na deze reactie denken dat ze Button liever kwijt zijn bij Brawn/Mercedes. Ach.. Sommige mensen denken het altijd beter te weten ;-)
Posts: 1.966
Zwaar onterecht om Button niet loyaal te noemen, hier is al e.e.a. over gezegd. Zal wel een emo reactie van Fry zijn.
Posts: 2.091
Button is de enige die zijn keuze kan toelichten en dat zal ook wel gebeuren
Voor Brawb is het wel een nadeel. Ze moeten nu met 2 nieuwe coureurs beginnen. Continuiteit van coureurs is belangrijk. Als ze dit eerder hadden geweten, hadden ze Rubens misschien niet laten gaan...
Posts: 368
Als ze Button zo graag wilde behouden hadden ze niet f@#$ing moeilijk moeten doen toen Jenson om salarisverhoging vroeg!
Posts: 5.792
ach sinds button de titel heeft is hij een beetje aandacht ziek geworden of in ieder geval gevoelig voor complimenten n dat zal mclaren het beste gedaan hebben .Ross is niet zo`n persoon die zijn rijder constant een veer in de kont steekt.Button krijgt nu zoveel als hij wil totdat hij net aals alonso uitgezogen is en gedumpt zal worden wanneer de mclaren weer constant mee doet voor de titel met Hamilton.
Posts: 333
En terecht, laat Mercedes GP volgend jaar ondanks die actie het zilveren gedrocht nog steeds zoek rijden. In De Hakkinen/ Newey tijd waren ze nog ware dappere strijders, het enige wat ze nu kunnen, is afkijken, afkopen en profiteren. Echt Jammer, alsof ze het zelf anders, echt niet aankunnen.
Posts: 43
Weer een fantastisch volwassen reactie. Luzino iets Italians?
Posts: 21
\"Never change a winning team\" is een belanfgrijke regel. Dat toch doen is bijna altijd dom. Fisichella leert het, hij ging toch ineens zo goed bij STR, bij Ferrari rijdt hij helemaal achteraan. Nu doet Button het en ik denk dat ook hij er uiteindelijk in zijn race carrière duur voor zal betalen. Jammer.