Timo Glock volgend jaar aan de slag bij Manor Grand Prix
- Gepubliceerd op 17 nov 2009 09:52
-
9
- Door: Rob Veenstra
Glock legt uit: Ik had diverse opties voor 2010, sommige daarvan waren bij meer gevestigde teams. Elke coureur heeft uiteindelijk hetzelfde doel en dat is ooit wereldkampioen worden. De manier waarop ik dat wil bereiken is onderdeel uitmaken van de opbouw van een team en een sleutelrol vervullen bij de ontwikkeling van de auto. Daarom verheug ik me zo op deze kans bij Manor Grand Prix.
Ik heb veel tijd doorgebracht met technisch directeur Nick Wirth, teambaas John Booth en andere teamleden en wat ik zo leuk vind is dat het een echt raceteam gerund door echte racefanaten is. Het team is misschien klein en nieuw, maar de ambities zijn groot, de auto indrukwekkend en hetzelfde geldt voor het ontwikkelingsprogramma. Ik weet zeker dat ik met mijn technische input van grote waarde kan zijn en ik kan niet wachten om te beginnen met testen.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Manor Motorsport
- Basis Dinnington, Groot Brittannië
- Esteban Ocon 31
- Rio Haryanto 88
- Pascal Wehrlein 94
18.983 reacties op Manor Motorsport
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Manor Motorsport

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 594
ik ben bang dat glock niet veel kan laten zien in die auto.
of manor moet de toyota bolide kopen, dan kan het nog wel eens een goede deal zijn.
misschien is er al wel een deal ,(als jullie glock onderbrengen geven (toyota) 50% korting op onze al ontwikkelde 2010 bolide)
wieweet
wel goed dat hij er weer bij is in 2010 goede coureur
Posts: 3.471
Laten we het hopen voor jou Timo. Een nieuw team verkiezen boven een gevestigd team is een groot risico.
Posts: 133
Ik ben in ieder geval blij dat hij er in 2010 weer bij is! Het mag dan wel een nieuw team zijn en dus een tikkeltje onzeker, maar het is wel een team met historie. Niet in de f1, maar zeer zeker in de F3! Deze mensen hebben al jaren hun zaakjes voor elkaar, nu maar hopen dat ze ook in de F1 hun zaakjes voor elkaar zullen hebben.
Posts: 1.278
Ik hoop voor Timo dat hij erbij is! Een nieuw team blijft toch wat een onzekere factor. Persoonlijk had ik voor Renault gekozen. Daar is ook wat onzekerheid, maar daar staat tenminste al een team en hebben ze zowieso een auto voor volgend jaar
Posts: 338
Ik vind Timo een echte racer en ben blij dat ie er volgend jaar weer bij is. Ik dacht dat ie naar Renault zou gaan maar misschien houd Renault het dan toch voor gezien in de Formule 1.
Posts: 2.091
Snap niet dat hij niet voor Renault kiest. Beter rond stek 6 rijden dan stek 26...
Posts: 133
Je gaat hier wel erg kort door de bocht. Waarom zou Manor de laatste twee plekken bezetten op de grid in 2010?? Oke, niet alle nieuwe teams zullen het vanaf race 1 geweldig doen, maar zoals ik al eerder zei heeft Manor al jaren zijn zaakjes goed voor elkaar in de F3. Dan mag je ook best verwachten dat ze in de middenmoot van de F1 zouden moeten kunnen rijden.
En ik zou ook liever voor een team in opbouw (Manor) kiezen, dan voor een team dat aan het afbouwen is (Renault).
Posts: 281
Misschien denkt Timo wel net als mij, namelijk als er nog 1 team de grid niet haalt, is het niet één van de nieuwe teams, maar Renault?
Posts: 27
Ik ben benieuwd wat de nieuwe teams gaan presteren dit jaar en hoelang ze actief blijven in de F1.