user icon
user icon

Lotus F1 Racing wil twee ervaren coureurs voor 2010

  • Gepubliceerd op 05 nov 2009 15:34
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Lotus F1 Racing, het nieuwe team voor volgend seizoen, wil voor het einde van deze maand de line-up bekend maken. Technisch directeur Mike Gascoyne laat weten dat de renstal graag twee ervaren coureurs aantrekt. Jarno Trulli lijkt een voorname kandidaat voor een racestoeltje. Jonge rijders of betalende coureurs komen niet in aanmerking.

Gascoyne vertelde aan Autosport: “We zijn op zoek naar twee coureurs met ervaring. We zijn niet bezig met jonge coureurs of betalende rijders. Ervaring is belangrijk voor het team. Wat nu duidelijk wordt voor alle nieuwe teams is dat we zeer snel van de laatste nieuwkomer naar de eerste van de nieuwe renstallen zijn gegaan. We worden echt voor vol aangezien. De interesse is aanzienlijk, maar wij willen alleen ervaren coureurs.”

“Trulli is een voorbeeld van iemand die we graag zouden verwelkomen. Over één rondje is hij altijd al fenomenaal geweest. Belangrijk voor een nieuw team, zo kom je op zaterdag te weten waar je staat. Jarno heeft dat te bieden. Voor het einde van november hopen we het duo voor 2010 te kunnen presenteren. We willen niet afwachten, gaan liever actief dan reactief te werk. Dit is iets wat we snel willen afronden.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • All aboard! The Trulli-train continues. Next stop, Lotus F1

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 15:40
  • waard500

    Posts: 480

    Sukkel, Trulli rijdt altijd nog harder dan jij vriend. En waarschijnlijk heeft hij ook nog meer centen dan jij :)

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 16:01
  • de 2e een heidveld ofzo? geruchten gaan ook dat david toch de f1 mist. mis ook een optie? heiki tja genoeg rijders over.

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 16:05
    • mister S

      Posts: 298

      trulli/kovelainen?? geen verkeerd duo, ervaren en gecombineerd op beide fronten goed.
      Trulli=quali bom
      kovalainen=consequent

      • + 0
      • 5 nov 2009 - 21:47
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ervaren is Trulli zeker, maar of je er als team veel verder mee komt, betwijfel ik. Zet bijv. een Koboyashi in dezelfde auto en deze weet tot tweemaal toe beter te presteren, alhoewel hij flink achter Trulli stond na de qualifying.

    @waard500
    Ben ik nu ook een sukkel?

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 16:27
    • maar met alleen hard rijden komt het team niet verder. er zal ook over de auto gesproken moeten worden voor verbetering. en dan is een trulli toch beter.

      • + 0
      • 5 nov 2009 - 22:10
  • @waard500
    Ik ga me niet verlagen tot het niveau van elkaar uitschelden.

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 16:51
    • sanderndk

      Posts: 586

      Verlaag je niet door erop te reageren, beter OT blijven.

      OT: Wat gaat er met Glock gebeuren dan? Kunnen ze die net zo goed meenemen...

      • + 0
      • 5 nov 2009 - 20:02
  • Kobayashi heeft idd iets laten zien, maar één zwaluw maakt nog geen zomer, Nakajima presteerde de eerste 2 races volgens mij ook plaats 10 en 7 en wat heeft hij eenmaal laten zien? Maar hij verdient een kans. Natuurlijk is Trulli wel een snelle qualifier, dus dat is idd zoals Gascoyne zegt een mooie peilstok. En hij heeft toch veel ervaring!Gewoon een snelle racecoureur naast Trulli en ze hebben een mooie insteek denk ik.

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 22:28
  • Steeltje

    Posts: 65

    Trulli is over 1 rondje misschien wel de snelste coureur. Nu moet je er een echte racer naast zetten. Dan denk ik aan een Sato of zo. Maar harde geruchten gaan naar Villeneuve. Ben benieuwd....

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 08:07
  • renzo

    Posts: 929

    Als een Villeneuve terugkomt stop ik met kijken, die man is allang maar dan ook allang over de top, ronduit belachelijk. Hetzelfde verhaal met de la Rosa, die heeft in geen jaren meer geraced, is 39 en toch is hij in beeld bij Campos.

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 09:16
    • en toch zag ik Villeneuve graag. en de auto\'s zijn weer als toen (geen tracktion control) dus kan hij weer lekker smijten met die bak!

      • + 0
      • 6 nov 2009 - 11:32
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Een Villeneuve heeft tenminste nog een eigen mening, en verteld niet het standaard PRpraatje wat alle jonge coureurs tegenwoordig doen. Daarnaast zijn racementaliteit is 10 keer beter dan een (pakembeet)Piquet!

      • + 0
      • 6 nov 2009 - 12:48

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar