user icon

Lotus F1 Racing wil twee ervaren coureurs voor 2010

  • Gepubliceerd op 05 nov 2009 15:34
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Lotus F1 Racing, het nieuwe team voor volgend seizoen, wil voor het einde van deze maand de line-up bekend maken. Technisch directeur Mike Gascoyne laat weten dat de renstal graag twee ervaren coureurs aantrekt. Jarno Trulli lijkt een voorname kandidaat voor een racestoeltje. Jonge rijders of betalende coureurs komen niet in aanmerking.

Gascoyne vertelde aan Autosport: “We zijn op zoek naar twee coureurs met ervaring. We zijn niet bezig met jonge coureurs of betalende rijders. Ervaring is belangrijk voor het team. Wat nu duidelijk wordt voor alle nieuwe teams is dat we zeer snel van de laatste nieuwkomer naar de eerste van de nieuwe renstallen zijn gegaan. We worden echt voor vol aangezien. De interesse is aanzienlijk, maar wij willen alleen ervaren coureurs.”

“Trulli is een voorbeeld van iemand die we graag zouden verwelkomen. Over één rondje is hij altijd al fenomenaal geweest. Belangrijk voor een nieuw team, zo kom je op zaterdag te weten waar je staat. Jarno heeft dat te bieden. Voor het einde van november hopen we het duo voor 2010 te kunnen presenteren. We willen niet afwachten, gaan liever actief dan reactief te werk. Dit is iets wat we snel willen afronden.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • All aboard! The Trulli-train continues. Next stop, Lotus F1

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 15:40
  • waard500

    Posts: 486

    Sukkel, Trulli rijdt altijd nog harder dan jij vriend. En waarschijnlijk heeft hij ook nog meer centen dan jij :)

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 16:01
  • de 2e een heidveld ofzo? geruchten gaan ook dat david toch de f1 mist. mis ook een optie? heiki tja genoeg rijders over.

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 16:05
    • mister S

      Posts: 298

      trulli/kovelainen?? geen verkeerd duo, ervaren en gecombineerd op beide fronten goed.
      Trulli=quali bom
      kovalainen=consequent

      • + 0
      • 5 nov 2009 - 21:47
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ervaren is Trulli zeker, maar of je er als team veel verder mee komt, betwijfel ik. Zet bijv. een Koboyashi in dezelfde auto en deze weet tot tweemaal toe beter te presteren, alhoewel hij flink achter Trulli stond na de qualifying.

    @waard500
    Ben ik nu ook een sukkel?

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 16:27
    • maar met alleen hard rijden komt het team niet verder. er zal ook over de auto gesproken moeten worden voor verbetering. en dan is een trulli toch beter.

      • + 0
      • 5 nov 2009 - 22:10
  • @waard500
    Ik ga me niet verlagen tot het niveau van elkaar uitschelden.

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 16:51
    • sanderndk

      Posts: 586

      Verlaag je niet door erop te reageren, beter OT blijven.

      OT: Wat gaat er met Glock gebeuren dan? Kunnen ze die net zo goed meenemen...

      • + 0
      • 5 nov 2009 - 20:02
  • Kobayashi heeft idd iets laten zien, maar één zwaluw maakt nog geen zomer, Nakajima presteerde de eerste 2 races volgens mij ook plaats 10 en 7 en wat heeft hij eenmaal laten zien? Maar hij verdient een kans. Natuurlijk is Trulli wel een snelle qualifier, dus dat is idd zoals Gascoyne zegt een mooie peilstok. En hij heeft toch veel ervaring!Gewoon een snelle racecoureur naast Trulli en ze hebben een mooie insteek denk ik.

    • + 0
    • 5 nov 2009 - 22:28
  • Steeltje

    Posts: 65

    Trulli is over 1 rondje misschien wel de snelste coureur. Nu moet je er een echte racer naast zetten. Dan denk ik aan een Sato of zo. Maar harde geruchten gaan naar Villeneuve. Ben benieuwd....

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 08:07
  • renzo

    Posts: 929

    Als een Villeneuve terugkomt stop ik met kijken, die man is allang maar dan ook allang over de top, ronduit belachelijk. Hetzelfde verhaal met de la Rosa, die heeft in geen jaren meer geraced, is 39 en toch is hij in beeld bij Campos.

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 09:16
    • en toch zag ik Villeneuve graag. en de auto\'s zijn weer als toen (geen tracktion control) dus kan hij weer lekker smijten met die bak!

      • + 0
      • 6 nov 2009 - 11:32
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Een Villeneuve heeft tenminste nog een eigen mening, en verteld niet het standaard PRpraatje wat alle jonge coureurs tegenwoordig doen. Daarnaast zijn racementaliteit is 10 keer beter dan een (pakembeet)Piquet!

      • + 0
      • 6 nov 2009 - 12:48

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar